Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Compleet nieuwe steun gemaakt. Ik heb geen dikke balk dus heb ik er 3 op elkaar gelijmd en geschroefd zodat hij niet meer los kan. Mocht ik nog een dikke balk vinden vervang ik hem gewoon (en als ik deze er niet meer uit krijg zit hij sowieso goed ;)).

In deze opstelling heb ik even getest en geen van beide koppeling loopt echt warm, alleen het asje van de motor zelf maar dat hoort zo. Foto's komen later op de avond!
 
Hij staat te drogen...
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er wat betrouwbaarder uit. Nu nog een metalen steun die niet van blik is, en je koppeling zou wel eens heel kunnen blijven dit keer.
 
Ojaa dat kan geregeld worden ;) bedankt voor de tip!
overigens is de steund niet makkelijk beugbaar ofso dus op zich valt het "blik" wel mee :)
 
Omdat je zei dat hij weer in "de oude stand" terug was gekomen, nam ik aan dat de steun iets was verbogen. Hij oogt ook best dun, maar als je zeker weet dat het stevig is, en niet onder de trillingen van de motor of het gewicht ervan gaat verbuigen, is het goed.
 
Goede motor steun is van levens belang!

Had in het begin een keer dat de schroef vast sloeg door vuil en slot zo de Alu motor steun los

En had later met een goede steun dat hij de gehele aandrijfas lostrok van de romp

Maar dat zijn ook 2 dikke buhler 24 v motoren
 
IMG_9576.JPG


IMG_9579.JPG


IMG_9585.JPG


vandaag bij de werkschependag geweest en voor het testen mijn schuitje meegenomen. Ging prima! Voor het eerst zonder problemen "bestuurd":rolleyes:. Om de 2minuten even gecontroleerd hoe warm de koppeling werd en niets geks! Alleen erg voorzichtig gedaan met gas geven en bochten maken omdat de accu er los instond en dus kon gaan schuiven. De stuurhut had ik ook met plakband vast zitten dus die moet ook nog even geplakt worden... :rolleyes:
Ik denk dat ik nog uit moet balanceren en bakjes voor de accu en de gewichten moet maken en het dek dicht kitten. Na een wedstrijdje met Paul ging er was schroefwater over het dek schoot in alle gleuven weg dus een klein laagje nattigheid :D. En dan nog de details. :o :thumbsup:

Was een super dag! en bedankt voor de tips allen!
 
Maar als ik de oorzaak niet weet brand de rest ook door, beetje zonde :) waar zou het aan kunnen liggen?

Weet je zeker dat het de motor is en niet je regelaar?
Ik zou zo snel niet weten hoe je een motor moet mollen die via een regelaar wordt aangestuurd.
 
ik was tegen de kant aan het duwen om te kijken of er een beetje kracht in zat en toen kwam er rook uit de ramen. Toen ik keek stond de motor te roken en te koken en deed mijn servo het nog wel.
Daarna laten afkoelen en snel gekeken of de motor het nog deed waardoor in alle haast de + en de - verkeerd aangesloten werden en mijn regelaar dus ook is doorgebrand. :puppydogeyes::hammer:
 
Back
Top