Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Als ik "een soort van" gevaren heb, dan volgt er meestal ook "een soort van" terughaal actie met een tweede boot.
En meestal dan ook "een soort van" reparatie aan de terug gehaalde...

Soort van varen, boot nat, motor gedraaid, badkuipverhaal. c'est tout...

Wanneer ik een soort van zwemmen gedaan heb, heb ik ook alleen maar water in mijn ogen gehad...

Ben wel benieuwd naar Jarvin zijn ervaringen.

Bouwmarkt Gamma heeft een redelijk assortiment aluminium (hoek)profielen.
(Ik heb hier in ieder geval een 40x40x3 profiel liggen)

Omdat ze de koppeling niet op vooraad hadden heb ik hem gerepareerd met de gedachte "kan ik toch nog 1 minuutje varen". Dus ik ga met mijn vriend naar een groot meer in de buurt. en ben met zwembroek en al in het water gaan staan tot iets boven mijn enkels. heb de boot erin gezet en zag meteen dat het met die wind en golven te diep lag dus heb ik met een kleinere steen die ik mee had gevaren. echter na 10 sec. merkte ik dat ik achteruit voer :oops:. dus ik ging meteen vooruit en toen besefte ik pas dat de schroef er dan af kon trillen. Toen hij alleen maar dobberde dacht ik dat de koppeling kapot was. Het was de schroef dus en na even zoeken heb ik die weer gevonden. Daarna vastgedraaid en toen ging het 1,5min. goed. Van de koppeling waren nu 2 pootjes afgebroken. toen ik de overige deeltjes eraf wilde halen brande ik m'n fikken. En zag dat ik de achterste 2 moeren van de motorsteun te vast heb gedraaid. het filmpje van het even varen hoop ik vanavond te uploaden.

nu nog te doen:
motorsteun goedzetten
dek waterdicht vast lijmen
alles vastzetten.
raampjes en deurtjes maken
details

Omdat ze de koppeling niet op vooraad hadden heb ik hem gerepareerd met de gedachte "kan ik toch nog 1 minuutje varen". Dus ik ga met mijn vriend naar een groot meer in de buurt. en ben met zwembroek en al in het water gaan staan tot iets boven mijn enkels.1. heb de boot erin gezet en zag meteen dat het met die wind en golven te diep lag dus heb ik met een kleinere steen die ik mee had gevaren. 2. echter na 10 sec. merkte ik dat ik achteruit voer :oops:. dus ik ging meteen vooruit en toen besefte ik pas dat de schroef er dan af kon trillen. Toen hij alleen maar dobberde dacht ik dat de koppeling kapot was. Het was de schroef dus en na even zoeken heb ik die weer gevonden. Daarna vastgedraaid en toen ging het 1,5min. goed. Van de koppeling waren nu 2 pootjes afgebroken.3. toen ik de overige deeltjes eraf wilde halen brande ik m'n fikken. En zag dat ik de achterste 2 moeren van de motorsteun te vast heb gedraaid. het filmpje van het even varen hoop ik vanavond te uploaden.

nu nog te doen:
motorsteun goedzetten
dek waterdicht vast lijmen
alles vastzetten.
raampjes en deurtjes maken
details

zin 1. snap ik niet "steen die je mee gevaren had:confused: en je boot die te dieplicht door de wind en de golven:confused:

zin 2. heb je 10 sec. nodig om te beseffen dat je achteruitvaart:confused:

zin 3. hoe kan een koppeling heet worden:confused:

oo ja, ik heb de rest ook nog 3 keer moeten na lezen voor tot ik het snapte

hallo

hoe kan een schroef los komen ????
contramoertje niet vast gezet ??of zit er gewoonweg geen op
een koppeling wordt niet warm een motor wel
een as mag helemaal niet warm worden daar die altijd watergekoeld is

gr raf

Brecht: zin 1 er stond een harde wind en dus ook aardig hoge golven. daarom sloegen er sommige overheen en dat wilde ik niet voor een proefvaart.
2 de wind stond zo zodat de boot achteruit ging en ik dacht daarom dat hij gewoon niet genoeg kracht had.
3 dat snap ik ook niet.

Uploaden word morgen trouwens.

raf: contramoer vastgedraaid thuis. toen we hem daar vastdraaiden niet. Het ging wel goed toen. Mijn oom had me al gewaarschuwd voor voor-achteruit varen snel achter elkaar.

Een schroef mag er niet afvallen, ook niet bij ineens achteruit slaan. Je moet toch een noodstop kunnen maken? Als dan meteen je schroef eraf valt, is dat niet echt handig... Als de contramoer niet strak genoeg tegen de schroef zit om te verhinderen dat hij los kan komen, zou je wat borgmiddel kunnen gebruiken.

hallo
of wil je helemaal zeker zijn een gaatje boren door de schroef en de as en een borg pennetje zetten
gr raf

Mooi gezicht, om je eerste boot te zien varen. Nu nog de puntjes op de i zetten hier en daar, en jen hebt het toch geflikt. Ik zie dit tien keer liever dan al die grootste plannen van aspirant bouwers die naar niemand willen luisteren, maar toch raad willen... ;)

Dank jullie!!! nu inderdaad nog de puntjes op de i zetten. ik moet nog even kijken maar volgens mij heeft de lijm van de versteviging los gelaten waardoor de motor hoger is komen te staan :)

koppeling is nog steeds niet binnen :(

Dan maar verder met de boot...

Oja het filmpje heeft zo'n lange in en uitro omdat vimeo eerst steeds zei dat het bestand te klein was. Later bleek dat ik het nog om moest zetten. En het duurde zolang omdat ik eerst een recovery moest doen, daarna 128 updates en nu nog alles opnieuw installeren :D

Laatst bewerkt:
Back