Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Gelukt!!! :)

full

alleen nog de schroef gaatjes iets breder maken:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
De jeugd van tegenwoordig zoekt echt geen baan, ze vinden sociale media en gamen belangrijker,

dit wil ik wel nog even recht zetten: somige kinderen zoeken geen baan nee maar veel jeugd van tegenwoordig onderandere ik werken wel hard voor hun centen, ik heb nu twee hobby's modelbouw en vissen allebij heel duur dus ik was elke week minstens 3 auto's en maai bij papa en opa het gras. omdat ik te jong ben om een vakantie job doe ik dat nog niet maar ik zou het wel heeel graag willen hoor, ik zit niet veel voor tv en heb ook geen playstation en nog veel andere kinderen van mijn leeftijd en ouder doen het zelfde als ik!

Leren/werken

Respect!

(Alleen doet die text in je voet-noot toch iets anders vermoeden...)

HJ

Laatst bewerkt:
Sorry Jarvin voor de off-topic berichtje,
Nou Brecht, als er nu eens meer tieners zo een instelling hebben zal ik mijn woorden terug nemen, Maar ik zie hier om me heen toch echt een heel ander beeld, Er zijn hier en daar uitzonderingen maar grote deels is toch echt te laks om maar 1 vinger uit te steken, Zodra ze het woordje werken horen zijn ze al moe,.

Maar ben blij voor je dat jij absoluut niet die instelling hebt, Van mij krijg je een schouderklopje... :D

Sorry Jarvin voor de off-topic berichtje,
Nou Brecht, als er nu eens meer tieners zo een instelling hebben zal ik mijn woorden terug nemen, Maar ik zie hier om me heen toch echt een heel ander beeld, Er zijn hier en daar uitzonderingen maar grote deels is toch echt te laks om maar 1 vinger uit te steken, Zodra ze het woordje werken horen zijn ze al moe,.

Maar ben blij voor je dat jij absoluut niet die instelling hebt, Van mij krijg je een schouderklopje... :D

@Jarvin, Zie je wel dat het lukt , Nu goed vast zetten en je hebt dat probleem weer opgelost...

Ik speel af en toe eens een spel op de computer en daar houd het ook mee op. Verder heb ik in de vakantie alleen al meer dan 70 uur gewerkt dus lekker bijverdiend. 1e week 42,5 2e week 34,5 :)

De jeugd die je ziet rondhangen doen alsof ze alleen maar herrie trappen maar vaak verdienen die ook zwart of knappen ze scooters op enz.

Nu nog vastdraaien ja... :D alleen is de school alweer begonnen:(

Zullen we nu weer eens even ophouden met die "jong vs oud"-discussie?
Persoonlijk zie ik liever iemand zoals Jarvin (stronteigenwijs maar hij bouwt tenminste) op het forum dan bepaalde andere individuen met woeste plannen, dertigduizend vragen en uiteindelijk geen enkele doorzettingsdrang. Ik ben dus ook nog altijd dit topic aan het volgen, want ik vind het wel interessant hoe de boot evolueert van een dichtgekitte bak naar iets wat zowaar gewoon gaat varen en er leuk uit komt te zien!

@Brecht: dankje!!!

@Indoorvlieger: nee, ik heb alles eruit gehaald en moet het gewicht nog verdelen, het dek er waterdicht opzetten, dan alles even nalopen om te verven en hem 2 weken in de jachtlak zetten.

Ik ben trouwens in het weekend bovenin Drenthe dus ik kan er niet mee verder dan :)

helaas geen foto maar de steun is af :) alleen nog die boutjes kopen en ik kan een proefvaart in bad maken.

PS. heb net in de regen de koppeling opgehaald :(

zo alles klaar :D
het doet het de schroef draait redelijk flexibel (zonder heel veel lawaai):
2012-09-13_20.35.22%255B1%255D.jpg

alleen helaas loopt het middelste blokje van de koppeling nog warm/heet:
2012-09-13_20.35.33%255B1%255D.jpg

Daar moet nog iets op gevonden worden. Anders kan ik helaas niet varen :(

Laatst bewerkt:
Als dat warm wordt dan is of de uitlijning niet echt goed, of er zitten nog wat braampjes aan het metalen middenstuk. Dat is gietmetaal, en de afwerking was bij een vergelijkbare koppeling die ik heb niet echt om over naar huis te schrijven. Klik dat middendeel er eens uit, en loop het na met een vijltje. De koppeling moet zo soepel zijn dat hij vanzelf naar beneden valt als je het ene einde vasthoudt en het andere los.

En anders een stukje siliconenslang als koppeling nemen (hoewel je motor misschien teveel toeren maakt daarvoor), of een starre koppeling, maar dan moet je de as en motor nog beter uitlijnen.

Klik dat middendeel er eens uit, en loop het na met een vijltje. De koppeling moet zo soepel zijn dat hij vanzelf naar beneden valt als je het ene einde vasthoudt en het andere los.

sorry hier volg ik je even niet, het moet zo soepel zijn dat hij vanzelf naar beneden valt als je het ene einde vasthoudt en het andere los:confused:

Dit is hem trouwens maar dan hier in de buurt gekocht ;) : koppeling

ja, die kruiskoppeling die jij hebt moet heel losjes bewegen:rolleyes:

anders gewoon vervangen door een stukje rubber slang als koppeling gebruiken

Jan

Back