De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerlijk gezegd zocht ik iets ter verbetering van het plaatje van Burpmans in z'n ellenlange bladiebla-posting. Die jongen verkeert blijkbaar nog steeds in kerstsferen.

Een toekomstige schoondochter zoek ik trouwens dicht bij huis, dus niet in Australië. Ik zal 'm de verwijzing dus niet laten zien, anders is 't ie meteen weg.
Overigens heeft de zoon nogal wat noten op de zang, maar daar hoef ik me natuurlijk niet aan te houden. Zo vindt-ie ze in het Westland te bijdehand, dus eigenlijk net zoiets als z'n moeder. Daar heeft-ie dan wél gelijk in, maar zoiets heeft-ie juist nodig. Hij is namelijk behept met nogal wat erfelijke eigenschappen.

Voor een aankomend MBFB-milieumedewerker heb je wel een grote waffel, hè? Je weet toch wel, dat je nog in je proefperiode zit en dat als je je papier-prik functie een beetje serieus uitvoert misschien een tijdelijke aanstelling voor 6 mnd kan krijgen. Er kan dan eens worden gepraat over een salaris en een (kleine) onkostenvergoeding. Ik zou me dus maar een beetje koest houden als ik jou was. Voorlopig maak je nog geen erg beste indruk.

Ach, ik heb weinig met blaffende honden. Als een stel makke schapen achter iemand aanlopen, of soms zelfs achter gaan staan, omdat ze geen weerwoord durven geven is aan mij niet besteed. Ik doe wat ik doe en dat doe ik goed. Daar hen ik niemand voor nodig om dat te vertellen. En als degene denkt het beter te kunnen dan gaan ze lekker hun gang. Ik doe niet mee aan wedstrijdjes "wie heeft de langste". Het kan verward worden met eigenwijsheid maar ik noem het liever jeugdig enthousiasme. Trefwoorden: rusten koffer mijn

Goed, bij deze: lever je papierprikker en je uniform maar weer in, je bent ontslagen. Ook met al dat zogenaamde voorspellen kun je stoppen, daaraan is hier geen behoefte. Kortom: je mag nog zwaaien als je de MBF-Berg passeert, maar voor het overige ga je maar ergens in het buitenBergse wieberen.

Ik doe wat ik doe en dat doe ik goed.
Zou jij ook niet eens een 'verhelderend' gesprek aanvragen bij PH*AJH? Hopelijk is er nog wat aan te doen, maar ik heb ernstige twijfels.

Je doet me namelijk heel erg aan iemand denken. Heb jij misschien ook dit beeld van jezelf?:

cat-lion.jpg

Heb jij misschien ook dit beeld van jezelf?:

cat-lion.jpg

Dat krijg je als je naar een glazenbol staart ipv erin, de reflectie is behoorlijk vertekenend, of je daar dan iets beters in ziet??

@MP wat een vreselijk filmpje en muziek brrrrrrr!

@Jan, kan ik na de wanprestatie van BM het bonnetje inleveren van het opruimen na het opruimen? Neem aan dat we tegen natuurgeweld zijn verzekerd, toch....?

Hè Roel je bent online, en wat heeft de weddenschap met Jan opgeleverd? Het gebruikelijke? Vindt jouw toneelstukje tot nog toe overtuigender dan die van Jan.
(Voor zover mogelijk dan)

Wil je HH niet meer de Fennek laten parkeren, dat kan ze namelijk niet?

@Jan laat ik dan duidelijker zijn ik stel het MBFB management aansprakelijk voor de schade! (Dat je dat kan verhalen op een verzekering oid, zal me een zorg zijn)

En kun je mij het schema sturen wie wanneer pal achter Bert staat, zo kunnen we de lol er niet inhouden... (Svp niet visueler maken dan het al is)

Hey, ik probeer me gewoon een beetje aan te passen aan het niveau!

Er zijn erbij die het niveau redelijk omlaag trekken, zelfs visueel, maar ondanks dat zit je een beetje te laag en ook gelijk in een hele foute hoek. (Trefwoorden: middel erger kwaal)

Goed, bij deze: lever je papierprikker en je uniform maar weer in, je bent ontslagen. Ook met al dat zogenaamde voorspellen kun je stoppen, daaraan is hier geen behoefte. Kortom: je mag nog zwaaien als je de MBF-Berg passeert, maar voor het overige ga je maar ergens in het buitenBergse wieberen.

Kijk nu wordt het pijnlijk duidelijk. Een beetje tegengas en meteen wordt er gebruld. Dat is geen management maar dictatoriaal gedrag. Van kritiek kun je leren, sterker nog, als je goed kan luisteren is kritiek een kado, gratis informatie over wat er anders zou kunnen. Om dat meteen monddood te maken is jammer.

Maar ik ben niet te beroerd om mijn vrijwillige deelname hier ook weer op te schorten. Ik zwaai even gedag en wens iedereen een fijn leven op de dictatoriaal gerunde Berg. :bye:

Laatst bewerkt:
@Jan laat ik dan duidelijker zijn ik stel het MBFB management aansprakelijk voor de schade! (Dat je dat kan verhalen op een verzekering oid, zal me een zorg zijn)

Laat ik ook duidelijker zijn: ik heb je begrepen. Laat dat bonnetje maar komen, dat past vast nog wel ergens in een stapel op mijn bureau.

Kijk nu wordt het pijnlijk duidelijk. Een beetje tegengas en meteen wordt er gebruld. Dat is geen management maar dictatoriaal. Van kritiek kun je leren, sterker nog, als je goed kan luisteren is kritiek een kado, gratis informatie over wat er anders zou kunnen. Om dat meteen monddood te maken is jammer.

Ik weiger in te zien hoe papier-prikken op een andere manier uitgevoerd zou kunnen worden. Je pakt het handvat van de prikker beet en dan is het: prik en dan deponeer je het geprikte in de vuilniszak en dan weer prik en in de vuilniszak met de rommel, enz. enz. Net, zoals je is voorgedaan door Helga, waarop je zelf na een half uur zei, dat je het had begrepen. Als het anders kan had ik dat graag gehoord, maar daarvoor is het nu te laat.
Overigens is dit een keurig beroep, dat met veel vreugde uitgevoerd kan worden. Lekker in de vrije natuur en als je achterom kijkt (niet angstig!) kun je tevreden terugblikken op een uitstekende werkprestatie als alles er papiervrij bij ligt.

V.w.b. het management: heb je er ooit van gehoord, dat er hier op de Berg verkiezingen worden uitgeschreven? DAGGUTNIE(T). Behalve een paar oproerkraaiers realiseert gelukkig een ieder, dat deze taak slechts is voorbehouden aan een enkeling. Tja, en jij mag dat 'dictatoriaal' noemen, maar wij noemen dat TAAKVERDELING. Zo gaat er slechts één persoon over het Leutelpaleis, eentje over de Zoete-broodjes-bakkerij, eentje over de Slijterij, enz. enz. Zo kwijt een ieder zich hier van zijn taak en probeert zijn steentje bij te dragen aan de MBFB-economie, een aantal klaplopers daargelaten.

De meeste MBFB-bewoners zijn onderaan de maatschappelijke Berg-ladder begonnen. Zo kreeg bijvoorbeeld M.Puller in het begin slechts een klein leuteltje* om zijn werk te kunnen doen. Pas na gebleken geschiktheid, waarover een ieder zijn zegje kon doen, mocht-ie het Leutelpaleis oprichten. Jij dacht maar meteen de functie van MBFB-hoofd-milieuzaken in te pikken, maar zo werkt het hier niet.

*Laat maar weer eens horen wat een pleonasme is, Erwin.

Laatst bewerkt:
Heren, in overleg met Jan (die meende dat de Berg-beveiliging wel een maandje vakantie had verdiend, waarvoor dank) zijn wij vorige week richting Cariben vertrokken. Aangezien we met wat meer zijn dan er in één Fennek past, hebben we een bus gehuurd om richting Schiphol te gaan. Daar pasten we nét allemaal in.

Op de plaats van bestemming aangekomen hebben we ons eerst even op de hoogte gesteld van de plaatselijk gewoonten.
Die bevielen prima.
Beetje zwemmen, wat snorkelen, beetje zonnen, af en toe een drankje of een hapje en vooral even geen beveiligingsdingen aan je kop hebben.
Ook hebben we daar nieuwe schildpad-studente aan het peloton toe mogen voegen: Cora.
full

Leuke meid, past prima in het team.
Zij moet nog even acclimatiseren, dus tot nader order blijven we hier.
Helga kan, samen met Deesel de Bergbeveiliging wel waarnemen. Lukt prima, zeker met de ger in de buurt. Drank zat.
Ik weet niet in hoeverre ik u regelmatig op de hoogte kan houden van ons wel (er is geen "wee") Wifi is hier nogal... twijfelachtig van kwaliteit.
Als u zomaar een maand of langer niets van ons hoort: maak je geen zorgen, stuur vooral geen reddings-expeditie; wij redden onszelf wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
....Ook hebben we daar nieuwe schildpad-studente aan het peloton toe mogen voegen: Cora.
full

Leuke meid, past prima in het team.
Zij moet nog even acclimatiseren, dus tot nader order blijven we hier.... wij redden onszelf wel.

Ja ja. Ons kun je wel voor de gek houden, maar eenmaal weer thuis zal er wel weer een donderpreek wachten.

Heeft Jan toch weer gelijk met zijn opmerking over "oude snoeper".
Maar smaak heb je in dit geval weer wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tenzij Cora een theedrinkster is, dan is het meer wat voor je dochter mocht je er daar een van hebben rond lopen

Wil je HH niet meer de Fennek laten parkeren, dat kan ze namelijk niet?
Wil je d'r dat even zelf vertellen? We houden Roel graag nog wat langer heel.......

Oops, ze heeft het al gehoord en volgens mij staat ze al in de Ger:

original.jpg

Tenzij Cora een theedrinkster is, dan is het meer wat voor je dochter mocht je er daar een van hebben rond lopen

Tja, als de zoon het wat vindt (en dat vindt-ie) lijkt het ook mij beter als ze samen 's ochtends een eitje tikken dan dat ze 's middags samen een bakkie thee doen, maar daar ga ik echt niet op letten. Integendeel, ik ga me nergens mee bemoeien, alleen regelmatig vragen of ze al wat nieuws te melden hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back