De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet eruit als of Burpmans met een schoonmaak actie is bezig geweest, herken de stijl.

Ziet eruit als of Burpmans met een schoonmaak actie is bezig geweest, herken de stijl.

Schoonmaak actie???? Hij is gewoon "aan het voorspellen geweest"....

Dartelt vrolijk langs, schopt wat tegen rond zwervend vuil en voorspeld dat het een steeds grotere troep wordt op de Berg. Zwaait even en gaat weer verder :bye:

Of mogelijk is dit zijn manier van "Dartelen"....:rolleyes:

Hoe dan ook, fraai is het niet...

Groet, Bert

Heb je onlangs nog wel eens een bezoek gebracht aan het berg-archief?
Dit is natuurlijk niet het MBFB-archief, maar de bibliotheek. Zoals je ziet hebben we, behalve stripboeken en de playboy ook boeken van allerlei genres.

Wat er hier precies is gebeurd is niet helemaal duidelijk. Het zou ook mij niet verbazen als Burpmans hier aan het opruimen is geweest. Een andere mogelijkheid is, dat Niek een poging heeft gedaan om hier te modelvliegen.

Overigens zijn de afzettingen van boer Piet's weiland sinds de Burpmans-cleaning-action allemaal verdwenen, zodat we dit soort borden hebben laten plaatsen:

Sign07.jpg

Lijkt me meer een copy-cat. Ik ben het deze keer niet geweest.

Schoonmaak actie???? Hij is gewoon "aan het voorspellen geweest"....

Of mogelijk is dit zijn manier van "Dartelen"....:rolleyes:

Hoe dan ook, fraai is het niet...

Groet, Bert

Ik ben niet aan het voorspellen geweest maar had het al wel verwacht. Zodra niemand zich meer bezig houdt met het opruimen van de klerezooi wordt het steeds erger. Dan soms maar iets teveel opgeruimd dan helemaal niets. Helaas werd mijn volledige inzet niet gewaardeerd.

Dit is natuurlijk niet blablabla playboy blablabla

Wat er hier precies is gebeurd is niet helemaal duidelijk. Het zou ook mij niet verbazen als Burpmans hier aan het opruimen is geweest. Een andere mogelijkheid is, dat Niek een poging heeft gedaan om hier te modelvliegen.

Overigens zijn de afzettingen van boer Piet's weiland sinds de Burpmans-cleaning-action allemaal verdwenen, zodat we dit soort borden hebben laten plaatsen:

Sign07.jpg

Dat moet een vergissing zijn want ik heb de afzettingen van boer Piet met geen vinger aangeraakt.

En ook in de bibliotheek opruimen heb ik niet meer gedaan. Nu is mij ter ore gekomen dat de beruchte aap van Niek weer van stal is gehaald. Het zal mij dus niets verbazen als hij met beide zaken wat van doen heeft.

Nu is mij ter ore gekomen dat de beruchte aap van Niek weer van stal is gehaald.

Mij heeft-ie verteld, dat aap vorig jaar zelfmoord heeft gepleegd. Die was met dat groene, vliegende ding van de plank afgesprongen. Volgens Niek kon ik dus weer met een gerust hart naar het indoor vliegen komen kijken. Nu heb ik 'm in Alphen ook wel eens met een heli'tje bezig gezien, dus ik kijk wel uit.

Zo triest is dat niet hoor, dat beest was le-vens-ge-vaar-lijk!!!

Een voorbeeld: ik zit in een gymzaal in kleermakershouding op de vloer (jaja, ik ben voor mijn leeftijd nog hartstikke lenig!) zo dicht mogelijk tegen de muur te kijken naar een ieders prestaties op indoor vlieggebied. Een ieder heeft het prima naar z'n zin en houdt z'n vliegende tuigje voorbeeldig in de lucht. Behalve Niek! Ik zie dat groene geval, dat volgens hem geel is, mijn richting uitkomen, dus wat doe ik? Juist ik duik nog even wat dieper in elkaar en wat gebeurt er? Die rot aap vliegt tegen m'n voorhoofd! Als ik er aan denk voel ik het nog.

Wijs geworden door dit voorval denk ik slim te zijn: ik ga precies achter Niek staan. Als dat beest weer aanvalt raakt-ie hem het eerst. Wat gebeurt er? Hij landt....nou ja, landen is het niet echt, hij komt op de grond terecht en eindigt......precies tegen mijn schenen.

En wat doet mijnheer Niek precies op dit zelfde ogenblik, dat ik dit schrijf? Juistem, Burpmans in het buitenBergse bedanken, dat de foto's van de bouwbeschrijving van aap teruggeplaatst zijn en dat die bouwbeschrijving nu weer helemaal compleet is. Heel fijn. Blij, dat ik dat weet. Niet, dat ik nu met scheenbeschermers aan en een bromfietshelm op naar het indoor vliegen ga kijken. Nee, ik blijf wel thuis. Straks vliegen er nog meer van de rot beesten rond.

Een voorbeeld: ik zit in een gymzaal in kleermakershouding op de vloer (jaja, ik ben voor mijn leeftijd nog hartstikke lenig!) zo dicht mogelijk tegen de muur te kijken naar een ieders prestaties op indoor vlieggebied. Een ieder heeft het prima naar z'n zin en houdt z'n vliegende tuigje voorbeeldig in de lucht. Behalve Niek! Ik zie dat groene geval, dat volgens hem geel is, mijn richting uitkomen, dus wat doe ik? Juist ik duik nog even wat dieper in elkaar en wat gebeurt er? Die rot aap vliegt tegen m'n voorhoofd! Als ik er aan denk voel ik het nog.

Wijs geworden door dit voorval denk ik slim te zijn: ik ga precies achter Niek staan. Als dat beest weer aanvalt raakt-ie hem het eerst. Wat gebeurt er? Hij landt....nou ja, landen is het niet echt, hij komt op de grond terecht en eindigt......precies tegen mijn schenen.

Tsja... je kunt in plaats van lenig ook denken dat je gewoon ter plekke door je knieen gegaan bent en wat ongelukkig (maar toevallig in een op kleermakerszit gelijkende houding) in elkaar gezakt bent....

Je kunt in plaats van een meningsverschil over kleuren natuurlijk ook denken dat je gewoon steke-kleurenblind bent

Je kunt, in plaats van Niek de schuld geven dat hij ongelukkig landt, ook denken dat jouw oordeelkundig vermogen niet geheel en al optimaal is (wie gaat er nu in kleermakerszit zitten als hij weet dat Niek in de lucht is???? Je kunt dan helemaal niet wegsprinten indien nodig! Wie gaat er nu ACHTER Niek staan, als je weet wat Niek zijn stijl van "landen" is??? Duh!)

Maar dat denk ik allemaal niet.... Ik ga gewoon zo'n aap bouwen.... (denk ik...)

Groet, Bert

Jij denkt maar een eind raak of niet.

Ik was nog van plan te gaan vertellen, hoe Niek zelf bij gelegenheid op acrobatische wijze aan het vliegen ging, maar dat zal ook wel weer volkomen verkeerd begrepen worden, dus dat doe ik lekker niet. Een kleine impressie wil ik de meelezers echter niet onthouden:

clipart_acrobaat_animaatjes-70.jpg

Zo ongeveer dus, maar dan een stuk spectaculairder en gevolgd door de mededeling: 'au, dat deed zeer'.

Als ik mij dat plaatje visualiseer, maar dan met de persoon van Niek in de hoofdrol (of koprol:confused::confused:) dan krijg ik toch ergens een heel raar gevoel in mijn netvliezen....

Groet, Bert

Zooo.... Jij bent behoorlijk aangekomen, Jan!
Als je, achter Niek staande, alsnog geraakt kunt worden door dat rotbeest, ben je behoorlijk (zeg maar: onbehoorlijk) uitgedijd sinds de laatste keer dat ik je zag.
Tijd voor een crash-dieet:
800px-Saltine-Crackers.JPG

That's it! Per dag!
4 (vier) kale crackertjes en twee liter koud water.
Niks meer.
Geen wok, geen tipan- en/of andere sauzen, geen alcoholica, nee gewoon afzien.
Ontslak maar eens een keertje goed. Een beetje Bergbeheerder gaat er natuurlijk niet bijlopen als "Niek tot de derde macht".

Verdere berichten uit de Cariben:
Recent hebben de dames en ik kennis gemaakt met een paar BN-ers. Alleraardigste lui, waarmee we zojuist even op een terrasje hebben gezeten. En wat denk je? Terwijl ik het verhaal vertel over Niek z'n aap die Jan z'n kuiten aanvalt, komt er zo'n pararazzo langs die natuurlijk een foto maakt. (In alle bescheidenheid heb ik mezelf er maar even van de foto afgeknipt)
media_xll_1950141.jpg

Kortom: we vermaken ons hier wel.
Gemiddelde temperatuur 26,4 graden, het zeewater iets koeler.

Tja Brutus, ik had er alles over willen vertellen, maar je hebt het zelf verpest. Blijf nu maar lekker nieuwsgierig (trefwoorden: schuld, eigen, bult, dikke).

Overigens is het verbazingwekkend, dat jij gevoel hebt in je netvliezen. Normale mensen hebben daar namelijk alleen maar een heleboel-veel zintuigcellen om licht en kleur waar te nemen.

Zooo.... Jij bent behoorlijk aangekomen, Jan!
ECHNIE! Zonder, dat mijn duifje op dieet is geweest weegt deze jongen al keurig 71 kilootjes.

Als je, achter Niek staande, alsnog geraakt kunt worden door dat rotbeest, ben je behoorlijk (zeg maar: onbehoorlijk) uitgedijd sinds de laatste keer dat ik je zag.

Heb jij dat rotbeest wel eens zien vliegen? Of liever gezegd een poging zien doen om te landen? Je hebt dan echt geen flauw idee wat er dan allemaal gebeurt. En Niek? Ja, die lafaard springt gauw opzij, wat helemaal niet noodzakelijk is omdat dat rotbeest op de grond heel snel een U-bocht weet te maken.

En die zintuigcellen zijn in grofweg twee soorten te verdelen:
Staafjes (niet bijster spannend) en kegels.
Met de laatste soort schijnt Von Puffinhauzen vrij veel ervaring mee te hebben.
Met name zo tegen het middaguur, als er weer eens leven in zijn Ger te bespeuren valt.

ECHNIE! Zonder, dat mijn duifje op dieet is geweest weegt deze jongen al keurig 71 kilootjes.
Wat het dieet van jouw duifje met jouw lichaamsgewicht te maken heeft, weet ik niet, maar:
ik zou dat stickertje maar eens van de display van je digitale weegschaal afhalen en er een batterijtje instoppen.

Da's de allereerste keer dat ik de woorden "Niek" "gauw" en "springt" in één zin gecombineerd zie.
Zoals ze in de 2e Kamer der Staten-Generaal in zo'n geval zeggen:
"Doe eens normaal, man!"

Als mijn duifje op dieet is ben ik degene, die het meeste afvalt. Da's gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Need I say more :confused:.

Overigens zijn wij moderne mensen, dus wij gebruiken een mechanische weegschaal (met een digitale als reserve). De mechanische kun je namelijk zelf bijstellen en dan weeg je opeens een kilo minder.

En van het atletisch vermogen van Niek zou jij nog verbaasd staan te kijken. Je kan zelf dan wel zo'n 'lean, mean fighting machine' zijn, maar als jij had gezien hoe hij een salto mortale maakt was je echt heel, heel diep onder de indruk geweest. Dat doe je 'm beslist niet na, dat weet ik zeker. Absoluut een technisch hoogstandje! Ik had er graag wat over geschreven, maar dat heeft Brutus verpest. Jammer hoor!

Hoelang is dat al weer geleden Jan?
Was toen bij indoor in Rotterdam?

Ik struikelde op t stoepje..

Opvallend: daarna in Delft nam jij altijd een stevig tennis racket mee.

De mechanische kun je namelijk zelf bijstellen en dan weeg je opeens een kilo minder.

Dat verklaart veel natuurlijk....

Ik had er graag wat over geschreven, maar dat heeft Brutus verpest. Jammer hoor!

Als je nu post 2088 nog eens GOED naleest (had ik al niet eens eerder iets geschreven over een nieuwe bril????), dan zie je dat ik helemaal NIETS verpest heb....

Ik kwoot:

Maar dat denk ik allemaal niet

M.a.w. dat jij opeens op je teentjes getrapt bent terwijl er helemaal niemand trapt (ofwel, je kunt denken dat je op je teentjes getrapt wordt, maar daarom is het nog niet zo... ) trefwoorden: Mens, lijden, vrezen, meest
dan is dat natuurlijk nog geen aanleiding om mij dan maar van alles de verantwoordelijkheid in de schoenen te schuiven...

Je had een goede manager kunnen zijn, dat dan weer wel...

Groet, Bert

Hoelang is dat al weer geleden Jan?
Was toen bij indoor in Rotterdam?

Ik struikelde op t stoepje..

Dat is inderdaad zo langzamerhand van het type 'weet je nog wel....' Kun je nagaan hoeveel indruk dat heeft gemaakt.

"Ik struikelde op het stoepje" zegt-ie dan.

Zit je nietsvermoedend in je auto, klaar om weg te rijden, krijg je een complete circusvoorstelling voorgeschoteld. Zonder vangnet! Ik vraag nog aan de zoon "wat vliegt daar nou ?" Zegt-ie: "hihihihahaha dadahihi was Niek, whoeahoe", waarna 't ie meteen uitstapte, een pokerface trok en vroeg of het wel ging.

....bladiebladieblah (lulverhaal om zichzelf goed te praten).........dan zie je dat ik helemaal NIETS verpest heb....

ECH(T) WEL!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back