Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet eruit als of Burpmans met een schoonmaak actie is bezig geweest, herken de stijl.
Dartelt vrolijk langs, schopt wat tegen rond zwervend vuil en voorspeld dat het een steeds grotere troep wordt op de Berg. Zwaait even en gaat weer verder![]()
Dit is natuurlijk niet het MBFB-archief, maar de bibliotheek. Zoals je ziet hebben we, behalve stripboeken en de playboy ook boeken van allerlei genres.Heb je onlangs nog wel eens een bezoek gebracht aan het berg-archief?
Ziet eruit als of Burpmans met een schoonmaak actie is bezig geweest, herken de stijl.
Schoonmaak actie???? Hij is gewoon "aan het voorspellen geweest"....
Of mogelijk is dit zijn manier van "Dartelen"....
Hoe dan ook, fraai is het niet...
Groet, Bert
Dit is natuurlijk niet blablabla playboy blablabla
Wat er hier precies is gebeurd is niet helemaal duidelijk. Het zou ook mij niet verbazen als Burpmans hier aan het opruimen is geweest. Een andere mogelijkheid is, dat Niek een poging heeft gedaan om hier te modelvliegen.
Overigens zijn de afzettingen van boer Piet's weiland sinds de Burpmans-cleaning-action allemaal verdwenen, zodat we dit soort borden hebben laten plaatsen:
![]()
Nu is mij ter ore gekomen dat de beruchte aap van Niek weer van stal is gehaald.
Mij heeft-ie verteld, dat aap vorig jaar zelfmoord heeft gepleegd.
Een voorbeeld: ik zit in een gymzaal in kleermakershouding op de vloer (jaja, ik ben voor mijn leeftijd nog hartstikke lenig!) zo dicht mogelijk tegen de muur te kijken naar een ieders prestaties op indoor vlieggebied. Een ieder heeft het prima naar z'n zin en houdt z'n vliegende tuigje voorbeeldig in de lucht. Behalve Niek! Ik zie dat groene geval, dat volgens hem geel is, mijn richting uitkomen, dus wat doe ik? Juist ik duik nog even wat dieper in elkaar en wat gebeurt er? Die rot aap vliegt tegen m'n voorhoofd! Als ik er aan denk voel ik het nog.
Wijs geworden door dit voorval denk ik slim te zijn: ik ga precies achter Niek staan. Als dat beest weer aanvalt raakt-ie hem het eerst. Wat gebeurt er? Hij landt....nou ja, landen is het niet echt, hij komt op de grond terecht en eindigt......precies tegen mijn schenen.
ECHNIE! Zonder, dat mijn duifje op dieet is geweest weegt deze jongen al keurig 71 kilootjes.Zooo.... Jij bent behoorlijk aangekomen, Jan!
Als je, achter Niek staande, alsnog geraakt kunt worden door dat rotbeest, ben je behoorlijk (zeg maar: onbehoorlijk) uitgedijd sinds de laatste keer dat ik je zag.
Wat het dieet van jouw duifje met jouw lichaamsgewicht te maken heeft, weet ik niet, maar:ECHNIE! Zonder, dat mijn duifje op dieet is geweest weegt deze jongen al keurig 71 kilootjes.
De mechanische kun je namelijk zelf bijstellen en dan weeg je opeens een kilo minder.
Ik had er graag wat over geschreven, maar dat heeft Brutus verpest. Jammer hoor!
Maar dat denk ik allemaal niet
Hoelang is dat al weer geleden Jan?
Was toen bij indoor in Rotterdam?
Ik struikelde op t stoepje..
....bladiebladieblah (lulverhaal om zichzelf goed te praten).........dan zie je dat ik helemaal NIETS verpest heb....
ECH(T) WEL!