De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg!
Kan er niet eens iemand wat nuttigs gaan doen?

Dat, ooit goed onderhouden, Queens gras is inmiddels aardig doorgeschoten.
prairie-path.jpg

Eerder vroeg dan laat komt daar allerlei ongedierte op af.
Wedden?

Zeg, meneer Lokhorst...
Als je zoiets ziet, steek dan zelf eens de handjes uit de mouwen, inplaats van alleen maar roepen dat "iemand" er iets aan moet doen...

Het is hier het Binnenhof niet.

By the way: ik zou je GPS maar eens opnieuw gaan calibreren als ik jou was. Je zal wel weer op de verkeerde berg (zonder hoofdletter, want het was de verkeerde) gekeken hebben.

Groeten vanuit het zwembad!

.....
Groeten vanuit het zwembad!

Handjes boven water he!
Zeker met die nieuwste aanwinst van je.

Maar ik wil wel los gaan op dat onkruid hoor.
Eerlijk gezegd had ik op eerder ingrijpen van onze patriarch gehoopt.

Ik zal morgen wel even een paar rondjes gaan rijden.
670x377Image.jpg

Je zal wel weer op de verkeerde berg...
Dat weet je dus niet.
Nee natuurlijk niet want je ligt je te vermaken in een zwembad ergens op een eiland in de Cariben.
Iets aan overdracht van verantwoordelijkheden gedaan?
Kennelijk niet dus.
Je hebt de eilandmentaliteit al aardig te pakken.

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het eigenlijk met het (stoppen?) met roken Bert?
Laatst leek je er nog niet helemaal vanaf te zijn.

Vape-Clouds-638x400.jpg

Met het roken gaat het goed.... zoals je ziet nog steeds dapper 3 pakjes per dag....

Helaas is de laatste poging dus niet gelukt....

Groet, Bert

Dat schiet lekker op Bert. Je hebt jezelf dus voor niks lopen pesten. Had jij laatst niet wat trefwoorden gepost met daarin o.a. het woord ruggegraat?

Ik zal morgen wel even een paar rondjes gaan rijden.

Ja hoor, daar hebben we hier alweer zo'n grasmaai-freak! Wat is het toch, dat al die midlife-crisis-figuren zo graag gras willen maaien?

Nou, als je zo graag een paar rondjes met die machine wil doen, doe je je best maar. Zolang je maar blijft waar 't ie nu staat. Uiteraard is dat geen Queens gras, waar 't ie op staat (da's veel groener) en zelfs Stevie Wonder kan zien, dat er in verste verte geen berg te bekennen is, laat staan de Berg. Wat ons betreft kun je dus geen kwaad met dat geval.

Wij gebruiken hier al weet-ik-niet-hoe-lang al van dit soort maaiers, allemaal uitgerust met een GoPro HD HERO3+ Black Edition Music. Ze spelen allemaal (met een bescheiden volume) een ander grasmaai-liedje, zodat de argeloze beoefenaars van de langs-lauf-sport (waarvan Roel de regels al een aardig aantal bladzijden terug heeft beschreven) niet zullen schrikken.

bosch-indego-lifestyle.jpg

In de video-kamer van de MBFB-plantsoenendienst kun je zien waar ze zich allemaal bevinden. Hier bijvoorbeeld het beeld van maaier 33 (op 23 juli 2014 van 13.00 - 14.30 uur). Volgens de waarnemer had-ie storing, waardoor 't ie even op dezelfde plek bleef maaien:

4307598260_d1894fffeb_m.jpg

Freak

Nah, was er weer even , heb de Yakken(type 54 en hoger , erge weerbarstige soort) los gelaten, die hebben nergens moeite mee en ik ben er van af.
Toe.....ki(vul de rest maar in.)

Owww ja, hierbij is de levering van het gevraagde Yakkenleer, wat vertraging opliep door enkele vage oorzaken, afgerond! Gelieve de juiste Yakken te selecteren en te schieten, niet met een 9mm natuurlijk : daar lacht de Yak om, maar met degelijke kalibers als .50, Barret heeft een leuk geweer of minimaal HV UK-GPS Sniperware 7.62mm. Veel succes!

Dat schiet lekker op Bert. Je hebt jezelf dus voor niks lopen pesten. Had jij laatst niet wat trefwoorden gepost met daarin o.a. het woord ruggegraat?

Ja hoor, daar hebben we hier alweer zo'n grasmaai-freak! Wat is het toch, dat al die midlife-crisis-figuren zo graag gras willen maaien?

Nou, als je zo graag een paar rondjes met die machine wil doen, doe je je best maar. Zolang je maar blijft waar 't ie nu staat. Uiteraard is dat geen Queens gras, waar 't ie op staat (da's veel groener) en zelfs Stevie Wonder kan zien, dat er in verste verte geen berg te bekennen is, laat staan de Berg. Wat ons betreft kun je dus geen kwaad met dat geval.

Wij gebruiken hier al weet-ik-niet-hoe-lang al van dit soort maaiers, allemaal uitgerust met een GoPro HD HERO3+ Black Edition Music. Ze spelen allemaal (met een bescheiden volume) een ander grasmaai-liedje, zodat de argeloze beoefenaars van de langs-lauf-sport (waarvan Roel de regels al een aardig aantal bladzijden terug heeft beschreven) niet zullen schrikken.

bosch-indego-lifestyle.jpg

In de video-kamer van de MBFB-plantsoenendienst kun je zien waar ze zich allemaal bevinden. Hier bijvoorbeeld het beeld van maaier 33 (op 23 juli 2014 van 13.00 - 14.30 uur). Volgens de waarnemer had-ie storing, waardoor 't ie even op dezelfde plek bleef maaien:

4307598260_d1894fffeb_m.jpg

Nu ben ik toch heel erg benieuwd waarom je dan de post van Jan aan het quoten bent? Tenzij de body van de grasmaaiers gemaakt is van yakkenleder, in dat geval heb ik niks gezegd.

Tsja... ik heb daarmee in elk geval wél wetenschappelijk bewezen dat een dun, opgerold, en plaatselijk licht bevochtigd vloeitje, toch sterker is dan een dikke opgerolde natte krant....

Groet, Bert

Je hebt mazzel, dat je geen Janus of Hap heet. Anders zou iedereen je nu Slapjanus of slappe Hap noemen.

Ik ben het niet altijd met je eens Jan, maar in dit geval zelfs roerend. Waarbij roerend puur spreekwoordelijk is, niets meer en niets minder. Mijn vorige sigaret is inmiddels ruim 3 jaar geleden, 24 dec 2011. Makkelijk te onthouden, 1 dag voor Kerst. Niet alleen mijn conditie is 100 keer beter nu, het eten smaakt me veel beter, en het reukvermogen is ook duidelijk beter, alhoewel je van beide in sommige gevallen ook nadeel van kunt ondervinden natuurlijk. Feit is dat ik me fysiek en mentaal veel beter voel, nu ik niet om het uur zo'n kankerstokje meer hoef te inhaleren. Niet alleen een verademing voor mijn omgeving, maar in de eerste plaats voor mijzelf. Ik ga het ook gewoon niet meer doen, bevalt me veel te goed.

Maar ja, zo te zien heeft Bertus een erg sterke wil, hij wil gewoon roken.

Freak

De aanwezigheid van FREAK(spreek uit: Freek) de GRoeneGRasGRazer geeft te denken, vandaar. En dan vooral het werk over laten aan deze machines , en als het gras niet goed gemaaid is wie krijgt er dan de schuld? 3 werf schande! Het BERG-beheer , management wil ik het niet eens noemen, laat duidelijk weer steken vallen.

Nu ben ik toch heel erg benieuwd waarom je dan de post van Jan aan het quoten bent? Tenzij de body van de grasmaaiers gemaakt is van yakkenleder, in dat geval heb ik niks gezegd.

... Mijn vorige sigaret is inmiddels ruim 3 jaar geleden, 24 dec 2011.
Als je over "vorige" spreekt, is er dus ook een "volgende". Wanneer gaan we dat meemaken?

Niet alleen mijn conditie is 100 keer beter nu...
Da's niet zo moeilijk. Je conditie was gewoon prut. Naadje. Waardeloos.

...het eten smaakt me veel beter...
Aha! Heeft je echtgenote nu eindelijk die kookcursus gevolgd? Of hebben jullie de voordelen van het fenomeen "afwassen" ontdekt?

Roel, ten eerste (in zo goed mogelijk Nigeriaans): Assumption is the mother of all fuck ups!! Ten tweede: Je Hezikiaanse reaktie voorspelt weinig goeds!! (ik ga me ook maar eens even met voorspellen bezighouden). Ten derde, ook jij kunt meteen aan de slag op het ziekenhuis in de ontgipsingsafdeling. Ten vierde, jouw eigen ervaringen moet je nooit projecteren op die van anderen, ten vijfde, ik zou nog wat langer wegblijven, maak vooral geen haast om weer thuis te komen, of bevalt het toch niet op je vakantieoord? En nee dit is geen aanname, maar een veronderstelling, dat is heel iets anders. Ten zesde, ... trek zelf de lijntjes en kleur de plaatjes ;)

Roel, ten eerste bladiebladiebla...

Managementsamenvatting van bovenstaande:
veel geschreeuw, weinig wol. Teveel uitroeptekens en tot overmaat van ramp wéér iemand die zich met "voorspellen" bezig gaat houden.. Oh dear, of dear...

Overigens is het "IN het ziekenhuis, OP de ontgipsing-afdeling". Op het ziekenhuis is het momenteel nog frisjes en bovendien zie ik daar geen afdeling waar men ontgipst. Hoorguit een heli-platform. Maar dat terzijde.

Bedankt voor de taalkundige terechtwijzing alsook voor de managementsamenvatting, ben ik je zeer erkentelijk voor. En vooral ook bedankt om te constateren dat mijn voorspelling juist was. Had ik wel verwacht natuurlijk, maar zo snel? Nee dat eerlijk gezegd niet. :wink:

.....blabla.....en als het gras niet goed gemaaid is wie krijgt er dan de schuld? 3 werf schande! Het BERG-beheer , management wil ik het niet eens noemen, laat duidelijk weer steken vallen.

Allereerst houdt het MBFB-management zich natuurlijk niet bezig met breiwerkjes, dus steken laten vallen laat ik over aan mijn duifje als ze weer zo'n aanval heeft van huiselijke bezigheden. Steken laten vallen doet ze overigens hoogstzelden, maar dat terzijde. Momenteel is ze weer met iets onduidelijks bezig, dat bestemd is voor een vriendin. Raad eens, wie er straks weer als paspop mag dienen?

En wie denk jij nou, dat er de schuld krijgt als het gras niet goed wordt gemaaid? Nounounou nou?

Uiteraard de MBFB-plantsoenendienst. Dacht je nou echt, dat het management hier zelf het gras loopt te maaien of daar toezicht op houdt?

Overigens is het "IN het ziekenhuis, OP de ontgipsing-afdeling".

Als de ontgips-afdeling op de bovenste verdieping is gesitueerd en je bevindt je OP de ontgips-afdeling, waar bevind je je dan, mijnheer van Essen?

Juistem, toch wel degelijk OP het ziekenhuis en misschien wel OP het heli platform.

Enne stel, als daar net toevallig een heli aan het landen is, waar bevind je je dan - pak 'm beet - een uurtje later?

Juistem IN de kelder van het ziekenhuis, want daar bevindt zich het mortuarium.

Dus graag een beetje opletten als je iemand denkt te verbeteren.

Als de ontgips-afdeling op de bovenste verdieping is gesitueerd en je bevindt je OP de ontgips-afdeling, waar bevind je je dan, mijnheer van Essen?

Juistem, toch wel degelijk OP het ziekenhuis en misschien wel OP het heli platform.
Dat mag wellicht dan zo zijn, maar dan ben je dus niet IN het ziekenhuis.
Corrien zei:
Dus graag een beetje opletten als je iemand denkt te verbeteren.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden... Trefwoorden: schoen - passen - aantrekken

Enne stel, als daar net toevallig een heli aan het landen is, waar bevind je je dan - pak 'm beet - een uurtje later?

Juistem IN de kelder van het ziekenhuis, want daar bevindt zich het mortuarium.

Jij wellicht... Ik(ke) nie(t). Mijn oren zijn nog in een dusdanige staat dat ze zo'n lawaaiding van verre aan horen komen. Bovendien kan ik vrij goed inschatten of een 1:1 heli gaat landen of niet. Dat doen ze veel voorspelbaarder dan Niek z'n Aap.

Ho, wacht even. Voordat je té spitsvondig gaat doen: het ging hier niet over mij, hè! Sowieso kom ik nooit IN een ontgips-afdeling en al helemaal niet er OP.

Vervolgens kun je wel het gehoor hebben van een *lifant (ik ga er van uit, dat die gasten flink wat geluid kunnen opvangen en ook van zeer grote afstand, gezien hun flitsendsnelle reactie als de vlieger ten gehore wordt gebracht op het orgeltje), maar als jij nog ontgipst moet worden en zo stom bent geweest om je te laten afleveren OP de ontgips-afdeling en niet er IN, dan kun jij natuurlijk niet snel uit de voeten. Daar zit je dan in je rolstoeltje, dat iemand op de handrem heeft gezet, waar jij net niet bij kunt en dan hoor jij van verre een helicopter aankomen. Je kunt natuurlijk heel hard HELLUP gaan roepen, maar weet jij wel wat voor een teringherrie zo'n helicopter maakt? Niemand, die jou dan hoort, hoor. En dacht jij, dat er iemand achter jouw rolstoeltje is blijven staan (al dan niet gewapend met een tennisracket) om te wachten tot zo'n ding landt?

En misschien, heeeel misschien lukt het je toch nog om op het laatste ogenblik je rolstoel in beweging te krijgen. Die wordt dan geheid door de wind , die zo'n heli maakt weggeblazen en aangezien jij zo stom was om je OP de ontgips-afdeling te laten afleveren en niet er IN stort je dan een heel eind naar beneden.

Kortom, in alle gevallen eindig je IN de kelder van het ziekenhuis.

Ho, wacht even. Voordat je té spitsvondig gaat doen: het ging hier niet over mij, hè! Sowieso kom ik nooit IN een ontgips-afdeling en al helemaal niet er OP.
Nou, dat zou wel eens tegen kunnen vallen... Met al die wintersporten van jou, gecombineerd met aprés-ski... Need I say more?

Maar voordat je je fantasie nóg verder op hol laat slaan over ziekenhuizen:
je begon je betoog over ziekenhuizen enz met het woordje "als".
Laat ik je dan even uit de droom helpen:
Een ontgips-ruimte ('t zal nooit een afdeling zijn) zal zich nooit nie(t) op de bovenste verdieping van een ziekenhuis bevinden. Veel te lastig voor mensen met bijv hun bene in het gips.
Lekker op de begane grond, zodat ze met hun rolstoeltje soepel naar binnen kunnen rijden en (zonder rolstoel en zonder gips) voorzichtig naar buiten kunnen schuifelen.
Laat dat een geruststelling voor je zijn, want dat geldt ook voor ziekenhuizen in wintersportgebieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back