Piep prakken, gaat me wel lukken, als de rest het weer in elkaar plakt, prima
Plakken is nog tot daar aan toe, als je piep in de bomen draait, haal je piep natuurlijk wel zelf uit de boom. Wel of niet door de boom horizontaal te leggen, dit laatste natuurlijk wel of niet in overleg met de boom eigenaar. Hoewel je dat overleg natuurlijk helemaal zelf moet weten.
Als het lukt heb je 14 schakelfuncties op één kanaal, voor een paar tientjes, let op nog in test fase.
Daar heb ik een tijdje geleden ook aan zitten hobbyen, nu hebben mijn vliegtuigjes niet echt schakel functies nodig. Dus is dat traject is min of meer vroegtijdig tot een einde gekomen.
Nee alleen voor bootjes mensen natuurlijk, niet iedereen, ben je nu helemaal....!
Succes met de ontwikkeling, 14 schakelfuncties is wel erg weinig, 46 moet ook kunnen.
Even een praktische vraag (serieuze mode) hoe snel moet dat schakelen werken, bij de vliegeniers moet het allemaal realtime gebeuren.
(Tenminste, als de modelbouw piloot denkt dat het realtime gebeurd is het goed genoeg, in de praktijk ijlt het allemaal wat na).
Zoals een groot geleerde ooit zij, (naam onbekend) je moet ze niet wijzer maken dan dat ze zijn.
Maar nu terugkomende op de serieuze vraag, hoe snel moet zo'n schakel functie werken?
Is dat van knopje om voor lampje aan, lampje direct op het bootje aan of duurt dat eventjes?
Waarbij eventjes natuurlijk korter in tijd is, als bij de de buren een thee zakje halen, dat laatste ga je immers nooit doen en lampje blijft dan ook lang uit.
Ik meen dat ik toen daar een tijdsvertraging in kon hebben zitten van ongeveer 80 milliseconden.
Dat is voor menselijke begrippen voelen en zien verrekte snel.
Wat is een acceptabel tijd die gebruikt mag worden voor de signaal overdracht?