De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blij, dat jij weer wat ziet, ook al is het dan alleen progressie. Heeft die verwijzing naar Hans Anders/Pearl/Specsavers toch nog wat nut gehad.

Maarre, werkbank? Wat dacht jij nou in een elektronica lab aan te treffen? Natuurlijk geen banken! Daar spreek je vanzelfsprekend over tafels. Nu hoef je dat van mij dan niet per sé een labtafel te noemen, hoewel het dat natuurlijk wél is. Werktafel is mij goed genoeg.

In het Leutelpaleis vind je werkbanken, al zou ik dat zelf liever leutelbanken noemen.

Euh, Jan... Ik weet niet wanneer jij hier voor het laatst een bakkie bent komen doen, maar de tijd dat er in het Leutelpaleis werkbanken stonden ligt al weer even achter ons hoor...

cleanroom_hi_tech.jpeg

Ik moet MP gelijk geven. Sinds dat er in het Leutelpaleis niet meer gewerkt wordt, zijn ook de werkbanken verdwenen. In feite hebben ze er maar één dag gestaan.
Voedselbanken daarentegen zijn er meer dan voldoende, hetgeen de concurrentiepositie van de Wok Inn ernstig ondermijnt.

Overigens is "een bakkie doen" in het Leutelpaleis een aardige uitdaging voor iemands inwendige anatomie. De koffie kun je bijvoorbeeld zonder problemen gebruiken om een doorsnee P.C. Hoofd-trekker mee door te smeren.

Roel, heb jij al onderzocht wat ze daar in die witte pakken aan het doen zijn?

Ik heb ze laatst gevraagd om het broodrooster van MBFB-beveiliging na te kijken, maar zover ik weet was dat een asbest-vrij exemplaar.

Nee. Waarom zou ik? "Iets doen" duidt op enige vorm van activiteit. Daar het ik het personeel van het Leutelpaleis nog niet op kunnen betrappen.
En die broodrooster is allang gerecycled tot scheermesjes of zo. Vorige maand vervangen door een super-de-luxe tostie-apparaat met ingebouwde fax, waarvoor dank. Wat we met die fax gaan doen weet ik nog niet (is zóóó 2002!!) maar de tosties zijn prima te knagen. Speciaal die met ham, kaas en thuis-pizzasaus. Smaakt uitstekend na een patrouille over de Berg.

Toch lijkt het mij voor de Bergbewoners een veiliger gevoel als iemand van MBFB-Beveiliging even pols- dan wel ellebooghoogte gaat nemen.

Jij kunt wel veronderstellen, dat ze niks doen, maar ze zitten duidelijk wel ergens naar te kijken terwijl de klok zo ongeveer 11.12 uur aangeeft. Zoals je weet is dan de eerste leutelpauze en die duurt tot 11.15 uur. Je moet natuurlijk niet denken, dat er dan overijverige nietsdoeners hun koffie/cappuccino/theepauze opofferen om buiten de leutelcantine ergens naar te gaan zitten kijken. Hier is meer aan de hand!

Het moeten haast wel de afvoerbuizen van het toilet in de personeelskantine zijn (niet onverstandig om daarbij de luchtwegen te beschermen).
Dat verklaart dan ook direct dat ze daar aan het eind van hun pauze aan moeten knutselen, aangezien MP volgens mij de eerste pauze altijd gebruikt om wat valse lucht af te blazen. En zo.
Maar goed, wat weet ik er van.

Toch lijkt het mij voor de Bergbewoners een veiliger gevoel als iemand van MBFB-Beveiliging even pols- dan wel ellebooghoogte gaat nemen.... Hier is meer aan de hand!

Ja, wat wil je nou? Het is hier verdorie "De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp" (geschilderd door ene Rembrand van R.) niet.
Pols, elleboog, hand...
Straks is het weer "Hoofd, schouders, knieën, teen, knieën teen"
Kies een lichaamsdeel en blijf daarbij. Dank.

Maar goed, wat weet ik er van.

Correcte en tevens juiste aanname.
Als je dat besef had voordat je ging typen, dan had je jezelf die hele riedel, inclusief de laatste zin kunnen besparen.
Scheelt Jan weer het afdoen van een declaratie.
Voor de duidelijkheid: in de prulle(n)bak fl*kkeren is óók "afdoen".
Dat de vorm van "afdoen" enigszins rudimentair is doet aan het naakte feit niets af.

Ja, wat wil je nou?

Precies wat ik vraag, maar blijkbaar is dat te veel moeite. Zo'n 'patrouille over de Berg' bestaat klaarblijkelijk uit een tochtje naar de koelkast en weer terug naar de luie stoel/sofa/chaise longue/2- of 3-zits bank*, waarbij het leutelpaleis niet op de route ligt.

* streep door wat niet van toepassing is.

Zoals eerder gememoreerd:
"Kies één lichaamsdeel en blijf daarbij."
1 Eén. Uno. One. Ein. Un (of Une, afhankelijk of het een mannelijk of vrouwelijk lichaamsdeel is, maar daarbij gaarne niet teveel in details treden en zeker geen plaatjes vertonen want dit is een net forum en dat moet het blijven)

En wat die patrouilles aangaat:
Je denkt toch zeker niet dat ik al die routes hier ga opsommen en een compleet patrouilleschema van de Bergbeveiliging openbaar ga maken hé?
We hadden afgersproken dat ik me met mijn zaken zou bemoeien en jij met de jouwe.
Management is het jouwe, beveiliging het mijne.

Tjongejongejonge, tjonge! Een heleboel letters op papier, maar even een kijkje nemen bij het leutelpaleis is klaarblijkelijk te veel gevraagd.

Nu ben ik samen met Deesel maar even zelf wezen kijken. Enne, voordat er weer gevraagd wordt met welk lichaamsdeel: ik kijk met mijn ogen, Deesel trouwens ook. Het voorstel van MBFB-beveiliging om dat met de neus te doen heb ik dus in de wind geslagen.

Nou, ik kan vertellen dat er niets mis was. Die jongens zaten gewoon te leutelen aan het leutelpaleis-kacheltje. Het was er een beetje frisjes. Dat ze daarbij mondkapjes gebruiken komt doordat ze allebei een pollen-allergie hebben. Ze kweken daar namelijk zelf voor 12 mei ook wat leuke, gezellige kamerplantjes. Iemands moeder heeft nogal grote vensterbanken, dus daardoor zijn het er een beetje veel geworden. Het zijn dus aardige jongens daar in het leutelpaleis, die straks met moederdag niet met lege handen staan.

drugs_wietplantage.jpg

Euh, Jan... Dat is een hoekje wat we over hadden nadat een paar fenneks van de bergbeveiliging waren wegbezuinigd. De dames / heren van de beveiliging gebruiken het nu om hun voorraad camouflagemateriaal op peil te houden (tenminste, dat is wat ze ons hebben verteld)

Nu ben ik samen met Deesel maar even zelf wezen kijken. Enne, voordat er weer gevraagd wordt met welk lichaamsdeel: ik kijk met mijn ogen, Deesel trouwens ook.
Men heeft je duidelijk zand in de ogen geleuteld.

Corrien zei:
Nou, ik kan vertellen dat er niets mis was....
Typisch geval van " iemand iets op de mouw leutelen" ...

Euh, Jan... Dat is een hoekje wat we over hadden nadat een paar fenneks van de bergbeveiliging waren wegbezuinigd. De dames / heren van de beveiliging gebruiken het nu om hun voorraad camouflagemateriaal op peil te houden (tenminste, dat is wat ze ons hebben verteld)
a) Er zijn geen Fenneks wegbezuinigd
b) MBFBBev heeft geen " hoekje" in het leutelpaleis nodig om camouflagemateriaal op te slaan. Dat doen we gewoon in onze eigen opslag.
c) Je leutelt jezelf weer eens lekker in de hoek

Men heeft je duidelijk zand in de ogen geleuteld.

ECHNIE! Zoiets doet bij mij alleen Klaas V. Als regel zo rond 24.00 uur, maar dat terzijde.

Typisch geval van " iemand iets op de mouw leutelen" ...

Ik liep in een t-shirtje, dus dat had ik moeten merken en zoiets had Deesel trouwens nooit toegestaan. Er zijn twee dingen waar je van Deesel absoluut niet aan mag komen: aan mij en aan z'n geapporteerde flessen. Volgens mij probeer jij mij op een dwaalleutel te zetten.

Kan er dan nú misschien eens even iemand van MBFB-beveiliging bij het leutelpaleis gaan kijken?

Volcano-eruption-in-south-007.jpg

MP's kacheltje rookte altijd al wel wat, maar nu lijkt het een tikkeltje heel veel erger dan anders.

MP's kacheltje rookte altijd al wel wat, maar nu lijkt het een tikkeltje heel veel erger dan anders.
.Dat komt niet uit het kacheltje, er waren nog wat kamer plantjes over.

En volgens grootmoeders recept, zijn sommig plantjes ook voor andere doeleinden te gebruiken dan er alleen naar te kijken.
big%20joint.jpg

Ik heb er even rondgefladdert, en zo te zien heeft hij een rookruimte in gebruik genomen. Ik moet zeggen dat dat aardig gelukt is.

Sorry! Één van de jongens wilde voor het eerst dit jaar het gras rond het Leutelpaleis gaan maaien en had wat moete om de gazonmaaier aan de praat te krijgen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back