De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat jij wilt...
Maar kom niet bij mij uithuilen als er plotseling geen mensen meer "achter jou staan" als jij je donkerbruine vermoedens loopt te uiten.

Dan staan ze waarschijnlijk collectief bovenwinds.

Bijna goed Jan.
Dat is een industriële zeefinstallatie, die ik op verzoek geschikt heb gemaakt voor het sorteren van leden van de suborde "Nematocera".
Eigenlijk heeft hij een dubbele functie, want in het water wat er aan de achterkant uitkomt, kun je weer heel goed bepaalde bevestigingsmaterialen zoeken.
Mag je één keer raden wie de opdrachtgever is!

Jij weet toch wel, dat er lieden zijn, die van een nematocera een *lifant weten te maken, hè? Je weet dus ook wat jouw 'opdrachtgever' ermee van plan is, hè? En je weet, dat we daarvan helemaal niet zijn gediend op de MBF-Berg, hè? En je kent toch ook ons beleidsplan, hè?

Voor meelezers:

pub179sy5.jpg

Die machine is hier dus volstrekt illegaal en is bij deze geconfisceerd.

En die bevestigingsmaterialen, die je aan de achterkant op het uitstromende water kunt zoeken, wat zijn dat? 't Water is daar tamelijk laag, dus ik heb een vermoeden, maar ik hoor dat vermoeden graag bevestigd.

Een nieuwe druk van het beleidsplan, Jan?
Even mee teruggaan naar de drukker, want "berg" zonder hoofdletter "B" is natuurlijk "not done".
Wedden dat die prutser alle woorden "berg" ook zonder hoofdletter heeft gedrukt?

En Puf: als het in het beleidsplan staat, is het beleid.
Zoniet, dan is er over nagedacht. Hoe lang weet ik niet.

Roel, dit is de eerste, enige en onvervalste versie van het beleidsplan, zoals deze op blz. 83 van deel 1 van ons epos werd geìntroduceerd en waaraan ik op blz. 90 van datzelfde deel refereer met de volgende posting [post1346].

In die schimmige tijden werden de benamingen van de ongewenstheden nog volledig, zonder enige discretie en mét de nodige spelfouten, gewoon voluit geschreven en realiseerden we ons niet tot welke ongekende hoogten ons epos zou uitgroeien. De tekst ná het opschrift BELEIDSPLAN is volledig met kleine hoofdletters, vandaar dat het lijkt, dat BERG wordt geschreven met een kleine Buh.

M.Puller, betalingsverplichtingen? Voor het eenmalig gebruik maken van het Leutelpaleis-toilet? Je kunt mij dan wel € 0,70 in rekening brengen om me daarvoor dan een tegoedbonnetje van € 0,50 te geven voor aankopen in de Leutelpaleis-shop en me daarmee tevens de gelegenheid te geven de blaas te ledigen, maar ik ben gekke Henkie niet. Henkie betaalt dat gewoon, doet z'n plasje en stapt zonder z'n handen te wassen en zonder de Leutelpaleis-shop te bezoeken weer naar buiten. Ik ben gewoon naar het Leutelpaleis-personeelstoilet geweest. Beetje druk daar, maar wel gratis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jij wilt...
Maar kom niet bij mij uithuilen als er plotseling geen mensen meer "achter jou staan" als jij je donkerbruine vermoedens loopt te uiten.

Dan staan ze waarschijnlijk collectief bovenwinds.

Waar jij op doelt, dat zijn geen vermoedens.... dat zijn heel andere dingen, vaak wel donkerbruin, maar absoluut geen vermoedens, eerder al dan niet rotsvaste zekerheden....
Die uit ik ook nooit al lopend, die uit ik gewoon geheel ontspannen, zittend en in uiterste prive-sfeer....
Huilen doe ik ook nooit tijdens die bezigheid, al willen er wel eens een paar traantjes vrijkomen als mijn lieve echtgenote de avond tevoren een originele telur bumbu bali of een pittige rendang op tafel gezet heeft. Die maakt ze namelijk niet met de pakjes van de supermarkt, maar gewoon zoals ze dat vroeger thuis geleerd heeft.... Dat resulteert namelijk vaak in berak api, en dat kost soms de nodige zelfbeheersing....

Ik weet dus verder niet wat jij onder vermoedens verstaat.... maar ik geloof dat ik het ook niet zo heel per se hoef te weten....

Groet, Bert

Waar jij op doelt, dat zijn geen vermoedens.... dat zijn heel andere dingen, vaak wel donkerbruin, maar absoluut geen vermoedens, eerder al dan niet rotsvaste zekerheden....
Rotsvast? Auw..

Die uit ik ook nooit al lopend, die uit ik gewoon geheel ontspannen, zittend en in uiterste prive-sfeer....
Wil ik niet weten. Visueel ingesteld en zo...

Huilen doe ik ook nooit tijdens die bezigheid, al willen er wel eens een paar traantjes vrijkomen als mijn lieve echtgenote de avond tevoren een originele telur bumbu bali of een pittige rendang op tafel gezet heeft. Die maakt ze namelijk niet met de pakjes van de supermarkt, maar gewoon zoals ze dat vroeger thuis geleerd heeft.... Dat resulteert namelijk vaak in berak api, en dat kost soms de nodige zelfbeheersing....
Tja, dan moet je er maar Tipansaus overheen gooien... Hoevaak heeft Jan dat nou al gezegd?
(trefwoorden: berouw, verstand, te laat)

Tja, dan moet je er maar Tipansaus overheen gooien... Hoevaak heeft Jan dat nou al gezegd?
(trefwoorden: berouw, verstand, te laat)

Tipansaus, getver!

Er gaat niets boven een verukkelijke bumbu bali of rendang...

Stelletje culinaire cultuurbarbaren... Tsssss.... Tipansaus.... grmblblhumpfh!:roll:

Groet, Bert

Je voorspelt maar een eind raak! Bumbu Bali, Rendang, Ayam Opor en sayur buncis zijnnu eenmaal VEEL lekkerder dan dat Tipan papje....

Daar heb ik wel woorden met Jan voor over hoor, berak api of niet....

Groet, Bert

Tipansaus, getver!

Er gaat niets boven een verukkelijke bumbu bali of rendang...

Stelletje culinaire cultuurbarbaren... ]Groet, Bert

Je kunt het Roel niet kwalijk nemen, die kent niets anders dan de bak nasi op woensdag.
En Jan kun je het al helemaal niet kwalijk nemen, die komt niet verder dan de Wokin in het maasdorp. Hij had zelfs nog nooit van Karel gehoord.

Maar mocht je ons ooit willen verrassen/bijscholen (voor de barbaren)..... :D

Je kunt het Roel niet kwalijk nemen, die kent niets anders dan de bak nasi op woensdag.
En Jan kun je het al helemaal niet kwalijk nemen, die komt niet verder dan de Wokin in het maasdorp. Hij had zelfs nog nooit van Karel gehoord.

Maar mocht je ons ooit willen verrassen/bijscholen (voor de barbaren)..... :D

Tsja.... de standaard militaire keuken.... blauwe hap op woensdag, vrijdag visdag, Zaterdag restjesdag....

Jan kent inderdaad op culinairt gebied alleen de twee kezen, en die kennen weer het hele dorp, want kindjes van vrindjes die met elkaar op de lagere school gezeten hebben etc etc... jaja, ons kent ons daar....

Maar qua bijscholen moet ik je teleurstellen: het is mijn lieftallige echtgenote die over het menu zowel als de bereiding daarvan gaat (ik kom niet verder dan de Conimex-versie van Nasi/Bahmi, en de diverse macaroni/spaghetti/lasagna varianten uit de bekende oranje pakjes....).

Ik weet alleen dat als moeders kookt, dat het dan vaak erg lekker is, erg veel, en soms bloedheet (en dan zegt zij dat het gematigd pittig is....).

Groet, Bert

Het is natuurlijk de bedoeling dat jij nu zegt:
Komen jullie nu eens gezellig bij ons thuis kennis maken met de echte oosterse keuken.
Zonder nasi en natuurlijk zonder tipan.
Mocht het echt een bende worden dan laten we het vegen aan Puf en Burp, maar voor gewoon de afwas kun je op mij rekenen hoor.

En pittig weet ik erg te waarderen, maar ik ga er geen wedstrijd van maken.
Dat kun je gekker maken dan lekker.

Ja, dat vermoedde ik al, maar moeders heeft ook nog een stem in het kapittel, vermoed ik...

En moeders is niet zo forum-minded...

Groet, Bert

Jawel hoor... Het gaat over kanen en meneer Puf is weer wakker...
Hou je er wel rekening mee dat de gastronomische gevolgen van pittige variaties op de thema's Bumbu Bali, Rendang, Ayam Opor en sayur buncis en eventueel andere moeilijke woorden wel eens desastreus kunnen zijn voor de toestand van de ger? Zelfs al zijn de schapen waarvan het ding gemaakt is al jaren hartstikke morsdood, als jij van een avondje "gezellig" heet tafelen thuiskomt en de spijsvertering begint te werken, heb jij geen ger meer.
Zelfs de dooie schapen gillen hollend weg. En dan zit je met je lekkere kacheltje in een houten geraamte zonder dood schaap eromheen...
Moet je uit pure ellende weer in het leutelpaleis meuren, en het is de vraag of men jouw op hol geslagen spijsvertering dáár accepteert.
Blijf jij maar lekker bij je gemalen koffiebonen en je blikjes Suzi Wan en bij hoge uitzondering een keertje spareribs.
Tenminste... Als de M@illine niet weer alles op heeft geknaagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back