De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangekomen???
Zonder steaks?
Ja... maar mét een draaiende diesel, en daarmee is aankomen een stuk makkelijker....
Tip: Nu je in Engeland bent: eet eens Fish and chips.
Gadverdamme....
Engelsen weten niet wat eten is....
Vergeet die fish and chips. Da's goor en dus helemaal niet lekker. Tenzij je zo'n type bent, dat graag ketchup over z'n eten kwakt. Engelsen weten helemaal niet wat lekker eten is, behalve bij het ontbijt.
Kijk.... we zijn het eens....
Het enige probleem is, dat je dat eigenlijk pas moet eten als je eenmaal goed wakker bent. Om een uur of elf dus
Oh... de eensgezindheid was maar van korte duur....
De reden daarvoor bemerk je wel bij je eerstvolgende toiletbezoek.
Zo oud zijn wij nog niet, Jan.... Een engels ontbijt is (mits enigszins goed klaargemaakt, maar daar is niet erg veel kennis en kunde voor nodig) prima te doen om 7 uur 's ochtends.... Ik heb dat ooit 2 weken volgehouden in of all places Glasgow (daar zijn ze zo gestoord qua eten dat ze azijn over de patat keilen :rolleyes:)... Moet wel toegeven dat je er min of meer boter van gaat zweten, maar lekker is het wel.

Goed wakker om 11.00 uur?? Duh.....

Oké, oké, dat is voor een ieder wat anders en ik betrok het wat te veel op mezelf.

Normaal gesproken regel ik het zo, dat ik om 09.00 uur uit de veren ben om de telefoon te kunnen beantwoorden. Als de telefoon dan meteen rinkelt bepaalt dat het humeur voor de rest van de dag. Niet alle gesprekken met de geachte cliëntele doen mij namelijk fluitend de dag beginnen. Vervolgens ben ik dan om 09.30 uur zo ver, dat ik aan de arbeid kan. M'n krantje heb ik dan gelezen en de mok koffie is geledigd. We hebben wel kopjes, maar een mok is wat efficiënter. Ik hoef dan niet op te staan van het lezen van m'n krantje om weer in te schenken. Eén mok is namelijk als regel voldoende. Daarna heb ik toch echt wel een uurtje nodig om goed bij kennis te komen. Ik slaap 's nachts namelijk niet alle uren, vandaar. Dat uurtje besteed ik dan aan het beantwoorden van m'n mails en pb'tjes en daarna heb ik toch wel een half uurtje nodig om te bedenken of ik het allemaal nog wel leuk vind. Dus ja, meestal ben ik om 11.00 uur wel goed wakker.

Gadverdamme....
Engelsen weten niet wat eten is....
Jawel, dat weten ze wel. Met name als het gaat om het ontbijt én als het gaat over fish & chips. (Zonder ketchup overigens)
Kijk, het Engels ontbijt moet je zien als een investering in de dag. Twee jaar geleden waren we met het koor, waar ik overigens een uiterst gewaardeerd lid van ben, voor een lang weekend richting Londen gegaan. Inspiratie opdoen, sightseeing, je kent het wel: gewoon een smoes voor een gezellig weekend uit. Toen wij op dag 2 na het opstaan beneden kwamen, stond daar een enorme tafel met alle ingrediënten van een English Breakfast voor ons klaar. Heerlijk! Bacon, eggs, warme havermout, bloedworst (dat hoeft dan weer niet) vers sinaasappelsap, koffie, enz enz enz. Verstopt (het blijft tenslotte een Frans produkt) ook nog een enkel croissantje. Nadat ik m'n buikje lekker vol gegeten had, beliefde ik rond 12:00 geen lunch. Kijk dat scheelt serieus geld, want Londen is smerig duur.
's Avonds een portie F&C, in de Times van de dag ervoor, en tijdens het nuttigen van de borrels op een wat later tijdstip nog wat knabbels. Zo spaart de gemiddelde toerist tijd en geld.

Brutus zei:
Kijk.... we zijn het eens....
Nu wordt het pas gevaarlijk....

Brutus zei:
Oh... de eensgezindheid was maar van korte duur....
Pfffft.... Gelukkig!

Blijkbaar is dat geen vanzelfsprekendheid, anders vermeldde je het niet.
Het is voor een koor inderdaad geen vanzelfsprekendheid om zo'n goeie bas te hebben.

Brutus zei:
Die ongetwijfeld dienden om de smerige smaak weg te spoelen

De F&C waren inderdaad verpakt in een pagina "roddelrubriek" en daar stonden wat smerige roddels in.
Maar die beïnvloedden de smaak van de F&C niet en de borrels waren op doktersvoorschrift. Nou ja, bijna dan: ik kreeg ze aangereikt door een verpleegkundige, een van onze sopranen. Die zal er toch wel verstand van hebben.

Kijk, hier in Nederland hebben we de schijf van 5:
Veul en Vet Van Van de Valk.
In Engeland hebben ze geen vdV's, dus moet je met de schijf van 2V2T genoegen nemen:
Veul en Vet in The Times.
Bovendien: vis is goed voor je. Net als kaas overigens.
Niet alle mensen zijn daarvan overtuigd, maar een stukje kaas bij de borrel is niet te versmaden.
Een steak bij de borrel ligt weer zo zwaar op de maag, tenslotte.

Tjeemig.... jij hebt NOG raardere ideeën over eten als die gekke Britten....

Nou, dat stukje kaas bij de borrel klinkt zo verkeerd nog niet. Ik ga meteen in de koelkast kijken want volgens mij ligt er geen stukje, maar een stuk kaas te wachten.

Kaas is geel.

Geel,de kleur van jullie fantstische citaten.Citaat op citaat elke keer maar weer.
Het leven op de berg,nog spannender dan een Engels ontbijt?

Echt waar?

Groet:Camenbert.

Kaas is geel.
Geel,de kleur van jullie fantstische citaten.Citaat op citaat elke keer maar weer.
Het leven op de berg,nog spannender dan een Engels ontbijt?

Dat is een van de weinige dingen die we geleerd hebben van een figuur die onder ongeveer 23 pseudoniemen
nogal nadrukkelijk aanwezig is geweest op dit forum. Gelukkig meestal in het buitenBergse...

Wellicht ten overvloede, maar we verzoeken je vriendelijk maar zeer dringend de hoofdletter Buh te gebruiken als je het over de Berg hebt. Je mag 'm ook 3D-printen, er een foto van maken en die foto telkens gebruiken als je het over de Berg hebt, maar wellicht is het consequent gebruikt van "Shift plus b" simpeler.

.... .... censuur .... ....
Jammer, dat er altijd lieden zijn, die zelfs het meest elementaire respect voor ons roemrijke Berg-epos niet kunnen opbrengen. Na meer dan tien (!) jaar zijn we dan nu op het punt aangekomen, dat iemand in ons epos gaat zitten oefenen om Berg met een kleine hoofdletter buh te schrijven.

000232,408-naklejka-howlow.jpg

Nee hoor, ik kan gewoon slecht tegen opgeheven balkenende-vingertjes en misplaatst chauvinisme....
Had ik ook gedaan met een goeie "extra rare" steak achter de kiezen....

Ja ja... eerst tactisch een kwoot verminken, en dan "schrijft een Fries" smalen....

Gelukkig heb ik opraken van koffie in 25 jaar op zee nog nooit meegemaakt (al zaten we er soms wel erg dicht bij).

Aaaaaaah....... Buh?

Nou, o.k. dan.
BFFE990F-FA24-40AE-8A37-16CD9751BC7C.jpeg
Koffie,kaas en een Engels ontbijt na de steak op de Buherg.

Groet:waar is mijn Renny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back