Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om in de stijl van Bruno te blijven, met lijntje.Een speer gooien is zeer onnauwkeurig, er zijn betere methoden.
Om in de stijl van Bruno te blijven, met lijntje.
Bekijk bijlage 335556
OMG... toch geen pro-vegan preek, he?
Merk op dat ik het woord zielig nooit heb gebruikt.Want vegetarisch eten, DAT is pas wreed! Buiten dat er een hele hoop planten (in droge aantallen, nog véééél meer dan het aantal dieren wat sterft voor de vraatzucht van vlees-eters) het loodje leggen om de vraatzucht van Vega's te bevredigen, snijden ze ook nog eens stukjes van levende planten af om op te eten, en laten die voor het leven verminkte plant verder leven om er volgend jaar wéér een stukje van af te halen....
Zou je eens moeten proberen bij een kip, om er een poot af te hakken voor het avondeten en volgende week de andere poot... Dan is de wereld te klein...
Maar wel ieder plukseizoen de appels, peren, tomaten, en dergelijke ruw afrukken van die zielige planten, en het jaar erop weer bloeddorstig opnieuw langskomen...
Ziek, zeg ik... Ziek!
Grappig... Afgezaagd, maar (een klein beetje) grappig.Het is meer een steak in de rug.... maar dat terzijde
Dat weet ik... Maar waarom zou je voor zoiets nauwkeurig willen zijn?Een speer gooien is zeer onnauwkeurig, er zijn betere methoden.
Blablabla....we weten toch wel dat het rendementsverlies door veeteelt aanzienlijk meer planten het leven voortijdig doet verlaten in de vorm van veevoer dan als men een energetisch equivalent aan planten had verbouwd, geschikt voor directe consumptie?
Kortom een buitengewoon oneconomisch gebruik van het beschikbare landbouwareaal...
Laten we nou maar hopen dat die panty's óók uit de kamer vertrekken, want zo niet, dan is Thieme dus tóch uit haar panty's en dan ga jij het weer zo visueel zwaar krijgen...Zijn dus niet de panty’s....
Blablabla.... maar is niet erg hoor....Blablabla....
Dat zit heel simpel: we kunnen ook de aardolie rechtsstreeks in onze auto's gooien... Het probleem daarmee is dat de gemiddelde automotor dat niet zo lekker vind...
En hetzelfde probleem treed op als we die planten rechtsstreeks opeten, in plaats van ze door een koe te duwen en daarna die koe op te eten: het is gewoon niet lekker....
Nou nou nou, dit gaat een ernstig probleem geven bij de ..MBF...BBQ...Zo te zien niet....
Waarom ik geen vlees eet? Omdat het zo smerig smaakt. en wat niet lekker is moet je niet eten. Ik lust ook geen doperwtjes met worteltjes, komt er bij mij ook niet in. Maar dat heeft geen consequenties voor mijn beslissingen m.b.t. ander voedsel.
Dus kletsverhalen als "Als vegetarier zou je toch ... moeten vinden", zijn oversimplificaties en bron van veel kromdenken.
Gelukkige bijkomstigheid van dat geen vlees lusten is (maar geen eerste doel op zich) dat ik (op dit gebied) minder van de aarde vraag.
Wel meer van het inlevingsvermogen van de carnivore medemens, maar ach, uiteindelijk gaat die ook wel snappen dat vleeseten z'n langste tijd gehad heeft...
En ik ben ook de beroerdste niet, wil best een stukje gefrituurde (yummy!) tempeh met 'm delen.
Maar genoeg geλυld, terug naar de Berg,
Bruno van het blauwe gras zei:...en wat niet lekker is moet je niet eten.
Oh, wacht even. Wéér zo'n type wat ons, vleeseters een schuldgevoel tracht aan te smeren/op te dringen.Bruno van het blauwe gras zei:Gelukkige bijkomstigheid van dat geen vlees lusten is (maar geen eerste doel op zich) dat ik (op dit gebied) minder van de aarde vraag.
Tja... Elburg. Need I say more?Vegetariërs zijn trouwens geen lieverdjes. Wij hadden in de buurt een vegetarische kannibaal. De groenteboer kan het helaas niet meer na vertellen.
Oké, het kostte me een pak slaag, maar daarna was ik verlost van het fenomeen yoghurt en karnemelk.
,
Oh, wacht even. Wéér zo'n type wat ons, vleeseters een schuldgevoel tracht aan te smeren/op te dringen.
,
Dat neemt per kilocalorie véél meer ruimte in dan die halve koe en driekwart varken die ik op jaarbasis tot mij neem.
Maar nu loopt iedereen weer zo lekker te ouwehoeren over hoe zielig en uitputtend al dat vleeseten wel niet is, maar zonder al die beestjes en de door hun geproduceerde mest, wordt het voor de plantjes ook best een beetje moeilijk om hun worteltjes in lekker voedzame aarde te houden....
Volgens de huidige Arbeidsomstandighedenwet had mijn vader veel eerder moeten stoppen met slaan.Schoolvoorbeeld van 'die had eigenlijk nog meer pak slaag moeten hebben'. Ondankbaar was je ook. Toen al moet ik eigenlijk zeggen.
Nou, lekker mee doorgaan. Nog even en je haalt erbij dat 'de oudere generatie' de pensioenen van de jongeren opeet. Hou er rekening mee dat, als wij in Nederland lekker doorgaan met ;de boeren' de schuld te geven, binnen een paar jaar iedereen in Nederland nooggedwongen 100% vegetarisch/veganistisch is geworden.Wij hebben thuis, als jongere generatie, in ieder geval vlees op brood al afgeschaft en we eten minimaal 1x in de week iets vegetarisch. Niet omdat we het beestje zo zielig vinden maar omdat we de aarde willen doorgeven aan onze toekomstige kinderen. De bio industrie is zo ontzettend vervuilend. Dus ja. Voel je maar schuldig.. Hoe de oude generatie lekker door moddert in oude gewoontes en daarmee de aarde meer uit put voor de komende generaties.
Wanneer ik bij Jan in de boekhouding van de Wok ga kijken kom ik hele andere cijfers tegen dan die halve koe en driekwart varken. Houd het maar gerust op een gehele Chinese kinderboerderij*. Maar dat past wel bij de oudere generatie. Doen alsof het allemaal wel mee valt!
Maar nu loopt iedereen weer zo lekker te ouwehoeren over hoe zielig en uitputtend al dat vleeseten wel niet is, maar zonder al die beestjes en de door hun geproduceerde mest, wordt het voor de plantjes ook best een beetje moeilijk om hun worteltjes in lekker voedzame aarde te houden....