De berg is van MIJ

• Topicstarter Topicstarter rc gek hugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nou nou, jij hebt wel héél aandachtig staan te luisteren he, je kent het liedje van voor naar achter.
Alleen die gehaktbal met mayo klopt niet, dat moet natuurlijk een gehaktSTAAF zijn.

KREUN!!!!!!!

Dat bedoel ik nou. Daaaaavvvvyyyyyy, hellup, kun je niet wat eerder terugkomen??? Please!

Laatst bewerkt:
Hier klonk het ongeveer zo:

Pompodompompompodopompompodompom
Pompodompompompodopompompodompom

Ik ben een grasmaaierchauffeur, ik heb altijd een goed humeur.
's Ochtends vroeg sta ik op en ........

Ik zal niet deze hele hymne quoten, want dan zou Robert wel eens een slot op de Berg kunnen zetten.

Maarre.... Zijn hier CD's van? Kan ik de bladmuziek krijgen? Lijkt me leuk om op het urrugul te speulen als op de zaterdagmiddag het gras rond de kerk van Okkenbroek gemaaid wordt... Wie weet zijn er dan "grascirkels" i.p.v. "graancirkels" te bespeuren!
Hou Google Earth in de gaten!

Dit wellicht een idee?

banhammer.jpg

;)

ASH

Maarre.... Zijn hier CD's van? Kan ik de bladmuziek krijgen? Lijkt me leuk om op het urrugul te speulen als op de zaterdagmiddag het gras rond de kerk van Okkenbroek gemaaid wordt...
Hmm, kon zo 1,2,3 geen bladmuziek van de bovenstaande kaskraker vinden.
Ik kwam nog wel iets anders tegen, misschien dat het iets is voor op het urrugul. (de uitvoerenden van het origineel zijn in Okcity en omstreken niet onbekend):

C = C = -X-3-5-5-5-3-
F = F = -1-3-3-2-1-1-
G = G = -3-5-5-4-3-3-

Maat: 4/4

WC Experience - Rammpsteiner Kloempestoemper

Intro: C | C G | G | G C | C | C G | G | G C

C G C
Jiiiiiiii Jiehoe
G
Woo
C
Prrrrrriieee

F C
Jalala jalalalalalala la lala

Jalala lala lala la lala
F
Jalala la lala

Jalala la lala
C
jalalalalalala la lala

Jalala lala lala la lala
F
Jala la la
G
Ja Hee, hee, hee, hee, hee, hee

Jieeeehoe
Jihihihi joe
Jie

Jalala jalalalalalala la lala
Jalala lala lala la lala
Jalala la lala
Jalala la lala
jalalalalalala la lala
Jalala lala lala la lala
Jala la hee

La Hee, hee, hee, hee, hee, hee

Jihihi
Jihi prrrut utut
Jie Hee

En het origineel:

Wel even een filmpje maken en op het forum zetten als je e.e.a. hebt ingestudeert, ok?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als we dan bekende streekliederen ten gehore gaan brengen moet je deze ook eens proberen Roel. Het meest beroemde lied uit het Westland: "Bloemkool, wat mojje d'r meej". Geen filmbeelden, maar wel een eveneens ijzersterke tekst: En gelijk een handleiding voor eigen teelt in de moestuin van de pastorie.

In dat geval heb ik ter afwisseling nog wel een ander liedje voor je. Wat dacht je van "To to to to tomatenplukkers"?

Knolraap schaar ik niet onder groenten...
Da's vulling voor in de erwtensoep en voor de rest nergens goed voor.
Als je dat niet weet ben je echt een prutser, zeker op culinair gebied.
Wel eens knolraap tegengekomen in een fatsoenlijk Wok-restaurant? Nou, ik nog nooit! En die chinezen wokken toch echt alles wat er maar in die pan past, tot en met hun schoonmoeder toe. Maar geen knolraap!
Resumé: Knolraap is geen groente.

Laatst bewerkt:
En nu mag je deze nog even recht kletsen.

Nou....dat de knolraap geen groente is, is nog niet rechtgekletst hoor.

Zie dit citaat (waar dat vandaan komt mag iedereen zelf uitzoeken):
"Knolraap, ook meiraap, meiknolletje, knol of raap genoemd (Brassica rapa) is een oude groente die in Nederland vrijwel alleen nog door de amateurtuinder en in de biologische landbouw geteeld wordt, maar bijvoorbeeld in België en Frankrijk heel gewoon is. Op één tot nu toe nog onbekende locatie ter wereld, ook wel MBFB genoemd, wordt overigens het bestaan van de knolraap tot de families der groenten tot op heden hardnekkig ontkend door iemand die @@@..."

Ik heb om tere zieltjes/lange tenen te sparen de nogal gezouten kritiek op één der gewaardeerde bergbewoners maar gecensureerd...

Ik denk wel, dat ik weet waar bij Roel de schoen wringt. Zoals echte rechtgeaarde (hobby)kok weet, moet je knolraap in een beetje water koken tot het bijna gaar is. Vele amateurs weten dit niet, dus die laten het kookproces maar z'n gang gaan. Enne ja, dan raken de knolrapen gaar en is Leiden dus in last. Overigens werd vroeger in Leiden knolraap als een delicatesse beschouwd, maar dat was vóór het in last raken en is dus geheel terzijde.

Resteert nog, dat we graag een verklaring krijgen hoe iemand in één adam een lied kan dichten. Doet-ie dat soms in een bepaald soort kostuum?

Wel eens knolraap tegengekomen in een fatsoenlijk Wok-restaurant?

Dat is wel erg kortzichtig ! In een islamitisch resaurant kom je ook geen varkensvlees tegen, en om nou een mals varkenshaasje overgoten met een heerlijke pepersaus geen vlees te noemen...:rolleyes:

Vertel eens wat meer over dat adamskostuum, waarin jij aan de waterkant staat te knuppelen, kijkend naar een blusbootje :confused:

Over prutsers gesproken... Kunnen jullie lezen?

Mag een mens tegenwoordig een eigen mening hebben of zijn jullie allemaal aanhangers van een blondgekuifd lid van het Nederlands Parlement, gezeten aan de ultrarechtse kant geworden? (Wat mij betrefd mag hij zover naar rechts opschuiven dat hij uit het parlementsgebouw schuift, maar dat terzijde. Lettelijk ditmaal.)

En dan nog dit:
Er zijn lieden op deze aardkloot diein één adam een lied dichten over drie groenten tegelijk...

Oh, de heren maken zelf nooit typfouten? Als uitzondering zal ik een verklaring geven voor deze ommissie, maar dat is meteen de laatste keer. Vergeleken met de schrijfsels van sommige anderen is mijn beheersing van de Nederlandse taal van een dermate hoog gehalte dat anderen daar nimmer aan zullen tippen.
Een typ- schrijf- of spellingsfout valt dan uiteraard meteen op...

Goed, de verklaring dus:
hieruit blijkt duidelijk dat ik geen vrouw ben.
Ten tijde dat ik dit epistel aan het typen was, kwam mijn echtgenote bij me met een vraag of de slang in het paradijs kon praten. Da's een knap oud vraagstuk waar complete kerkscheuringen uit ontstaan zijn. Tijdens het beantwoorden van haar vraag was ik tegelijk aan het typen en ja, dan gaat er wel een iets fout. Je doet óf het één, óf het ander...
Ik kan dus niet multitasken. Vrouwen kunnen dat wel.
Afgeleidde conclusie: ik ben geen vrouw.

Reden genoeg om een feestje te geven: 22:00, tafel 4?
Zonder knolraap graag. Ja ik weet 't, dat staat niet op de menulijst, maar ik zie sommigen van jullie er toe in staat zelf zo'n wangedrocht mee te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back