Speciaal voor Wim zal ik een aubade instuderen; aangezien Wim nautisch modelbouwer is, zal het leeuwendeel bestaan uit het repeterend thema van "Als de klok van Arrenemuuuuuuuuuuuiden...", met in de baspartij een schalkse variatie uit de "Dance Macabre" van Camille Saint Sans en het "Requiem" van Mozart. Het geheel wordt feestelijk besloten met een fantasie op het "Wilhelmus", volgens de overlevering gedicht door Marnix van St. Aldegonde. Wanneer de dubbel-CD van dit werkje zal verschijnen weet ik nog niet, maar Wim gaat genieten!
Maar even terug naar het thema van de laatste bladzijde:
Van motoren heb ik geen verstand. Eén keer in de 6 maanden lever ik mijn getrouwe voertuig in bij een vaktechnisch goed onderlegd monteur met de opdracht: "Geef hem een grote beurt!" of "Geef hem een kleine beurt!"
Ik krijg dan een equivalent voertuig een dag te leen en kom vervolgens aan het einde van de werkdag goedgemutst het nederige pand van de vaktechnisch goed onderlegde jongeman binnen, alwaar hij mij een rekening presenteert onder het slaken van kreten als:
"Milieuheffing, gebruik gereedschap, oliefilter, contactpuntjes bijvijlen (Kán volgens mij niet, je kan iets alleen maar afvijlen, maar oké, het zij zo) nieuwe motorolie, lampje zus of zekering zo, af en toe wat nieuwe bandjes en o ja, we hebben de asbakjes ook maar geleegd..."
Kortom: ik heb geen flauw benul wat voor type motor in wat voor voertuig ligt; ik weet alleen dat ik al jaren met een grijns op mijn gezicht Elpeegee in mijn voertuig doe en één keer in het half jaar een litertje of 30 Euro Loodvrij. (Whatever it may be)
Dus: Voor mij geen plaats in de eregalerij van motorglorie. Geeft niet, ik heb andere kwaliteiten.
(Tenminste, volgens mijn cursisten)