De berg is van MIJ

• Topicstarter Topicstarter rc gek hugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vroeg ik me dus ook al af, Davy... 8O Blijkbaar zijn ze alleen in zomerreces, want soms borrelt er een reactie op...

Voor dat stelletje ongeletterde Barbaren dat nooit de Hoekse en Kabeljauwse twisten te boven is gekomen:
"Liszen kérfoellie, Ai will zai zis onlie onze...":
Een arbeidshygiënist houdt zich voornamelijk bezig met arbeidsomstandigheden, met als doel de arbeidsomstandigheden zo te optimaliseren dat het welzijn en de gezondheid van de werknemers niet in gevaar komt.
Hij richt zich daarbij voornamelijk op de fysische factoren van de arbeid, zoals geluid, licht, trillingen, gevaarlijke stoffen enz.
Het is dus de "Hygiëne van de arbeid" wat zijn werkveld is, niét de hygiëne van de persoon.

:(

Nou, we zaten hier nou niet bepaald te wachten op een wervingsaktie voor arbeidshygiënist, hoor :| . Ieder tenslotte z'n meug. Om als man-op-leeftijd daarvoor nou weer twee jaar in de schoolbanken te gaan zitten, terwijl je lekker met je bootje aan de waterkant kunt vertoeven...... Persoonlijk zou ik dan liever arbeidsviezerik blijven, tenzij er natuurlijk een lucratieve vergoeding tegenover staat!

Blijkbaar zijn er inderdaad ook een groot aantal modelbouwbergers op vakantie. Dat noemen ze zelf echter 'studiereis', zodat ze de kosten straks bij bergbeheer kunnen claimen. Nou ja, ook hiervoor geldt: ieder z'n meug. Zelf heb ik 's zomers eigenlijk geen tijd voor vakantie: druk, druk, druk. Maar morgen ga ik toch eens in Biddinghuizen kijken of de El Condor het nog steeds doet. Als we er in zitten zullen we zwaaien, Roel!

@Jan:

Als je bij de El Rio Grande een blonde, slanke jongedame hebt gezien: ook zwaaien; da's dochter Annemieke.
normal_annemieke.jpg

Of in het treintje een slanke, blonde jongeman met bril: da's zoon Kor.
kor.jpg

Ben in ieder geval blij dat je tijdens je vakantie wat poldercultuur opsnuift... Bijna nog beter dan berglucht!

Yup, dochter Annemieke gezien. Kwam ons bij de 2e onweersdreiging vertellen, dat we er toch maar even uit moesten. Ze mocht vervolgens van de jongeman in het uitstaphokje bij hem komen schuilen, de slijmjurk! Ons liet-ie gewoon natregenen, want zo'n hokkie heeft een luifel van precies 10 cm en dat helpt dus errug weinig. Bij het treintje hebben we ons niet opgehouden.

Zo,

terug van mijn [s:02d438e3e8]vakantie[/s:02d438e3e8] studiereis naar Texel.
Ik zie dat jullie goed op de berg hebben gepast.

Voordat ik de bonnetjes inlever bij Jan wil ik even wat studie resultaten met jullie delen:
Een van de doelen was het onderzoek naar de tuigage van de bruine vloot. In een andere topic heb ik daar al wat informatie over gegeven.
bruin1qr1.jpg

En de Colin Archer waarover elders op dit forum is gesproken
colinos9.jpg

De ColinArcher heb ik op de vlootdagen gezien.
Voor de "grijze vloot"bouwers een kijkje in de Hr. Ms. Johan de Witt.
vloot1ex8.jpg

Hier op het forum zijn ook Stan Patrol 4207 bouwers.
Omdat ik de kans had de Visarend te bezoeken, ook voor hen een foto
stanpatrolqj6.jpg

Op het eiland werden ook diverse cursussen gegeven.
Ik heb de cursussen "meteorologie", "biologie" en "lokaal vervoer" gevolgd.
Uiteraard moest er voor elk van de cursussen veldwerk worden gedaan.
meteooh9.jpg

biofi7.jpg

auto1lp6.jpg

Tot slot moest uiteraard de watertemperatuur nog worden getest
[s:02d438e3e8]
url]
[/s:02d438e3e8]

[s:02d438e3e8]Sorry,
voor die laatste foto had ik jullie vooraf moeten waarschuwen.[/s:02d438e3e8]

Jan,

De bonnetjes kom ik morgen bij je brengen.

Wim

[edit]Laatste foto verwijderd[/edit]

Roel van Essen zei:
AHHHHHHHH!!!!! 8O
Dit is nog erger dan Deezel. Zuster, pilletje.....!
Op verzoek van een moderator heb ik de laatste foto verwijderd en heb ik deze vervangen door een foto van een medecursist die de watertemperatuur controleert.
zeeka3.jpg

Zij had een handige manier om droge voeten te houden.

Wim

ps.
Jan, ik heb je de bonnetjes gegeven. Jij komt er nog op terug neem ik aan.

Gelukkig, ik begon me eigenlijk al zorgen te maken, dat die Loch Ness verhalen toch werkelijkheid waren.

Corrien zei:
Gelukkig, ik begon me eigenlijk al zorgen te maken, dat die Loch Ness verhalen toch werkelijkheid waren.
Nu je het zegt Jan,

ik heb het er met m'n mede cursist ook al over gehad dat we dachten elkaar te kennen.
We konden echter niet achterhalen waar dit nu van was.

Door jou lumineuze uitspraak herinnerde ik het me weer:

ik heb haar hier op ons vaarwater gezien, in de pre-modelbouwforumberg-tijd. Toen was dit een belangrijk surf-oord.
Het toeval wilde dat mijn mede-cursist daar ook op vakantie was en ik heb haar toen op de foto gezet.

Dat er nu niet meer gesurfd wordt komt door het ontbreken (gelukkig maar) van golven.
Vandaar dat varen in de modelvijver nu wel wil, en surfen niet meer.
nessie2dm3.jpg

Pas nadat we de foto's hadden opgehaald bij de fotograaf zagen we in de achtergrond iets staan.

Wim

:bday:
zaansemosterdaw9.jpg
:bday:

Eindelijk de leeftijd der wijzen bereikt... Je bent nu op de helft Roel! Proficiat.

Roel,

Uiteraard ook van mijn kant de felicitaties.
taart_439%5B1%5D.jpg

Sympathiek dat je dat juist op de verjaardag van m'n jongste zoon (Geoffrey, ook hier op het forum present) viert.

Wim

Omdat het vakantie is, wordt deze draad niet zo vaak meer aangevuld.
Ik zal daar maar weer eens wat verandering in brengen.

Jan, onze modelbouwforumbergbeheerder, heeft in het verleden gevraagd om initiatieven te ontplooien die hier op de berg plaats kunnen vinden.
In deze periode, die door sommige leden als regenachtig word omschreven, is deze activiteit denk ik een welkome afwisseling.
Ik stel voor dat we een Raingutter regatta gaan organiseren.
(Voor de mensen die het Engels niet zo goed beheersen: een “Raingutter” is een regengoot)

Omdat we op de modelbouwforumberg onze eigen regels kunnen maken, stel ik 3 verschillende klasses voor:
- de standaard klasse
- de catamaran klasse
- de vrije klasse

In de standaard klasse kun je meedoen met schepen zoals die door de klasse organisatie zijn vastgelegd. Dit gaat dan om monohulls.
In de catamaran klasse kun je uiteraard meedoen met catamarans. Hier is het klasse ontwerp
In de vrije klasse is alles toegestaan, mits de scheepjes door zeilkracht worden aangedreven.
De benodigde wind mag je zelf verzorgen, danwel door een ander. In dit laatste geval moet je vooraf melden wie voor de aandrijving zal zorgen.

De inschrijving begint nu.

Ik zal zorgen voor het wedstrijd parcours en ik zal een officiële, onpartijdige jury bij elkaar zoeken.
Wanneer er voldoende deelnemers zijn, zullen we de wedstrijden houden.

Succes!

Wim

Uiteraard doe ik zelf ook mee.
Mijn scheepje zal de "Marieje" zijn:
marieje1nq2.jpg

Ik doe uiteraard mee in de vrije klasse.
Voor de aandrijving heb ik de hulp ingeroepen van Midas, ook bekend als "De grote boze wolf".
Zeke%20Wolf.jpg

Wim

Het aantal aanmeldingen blijft wat achter bij mijn verwachtingen.
Zou iedereen dan toch in de zon zitten?
Of zijn jullie geheel van slag door mijn hulp bij het blazen?
Zeke%20Wolf.jpg

Dan is dit misschien iets voor jullie?
Een blaastraining?

Wim

Ik had eigenlijk wel verwacht dat iedereen zijn Micro Magic, IOM of VOR in zou zetten in de vrije klasse.
Maar nee hoor, nog geen enkele aanmelding.

Dit word een makkie voor me.

Wim

Wim, het is inderdaad vakantie, ook op de Berg.
Bovendien: als ik het woord "blaastraining" lees, denk ik persoonlijk aan een korte traumatische periode in mijn jeugd, toen ik nog met luiers om sliep.

Mijn moeder wilde die periode zo snel als mogelijk afronden, aangezien dat was scheelde. (En we praten dan over het pré-automatische wasmachine-met-ingebouwde-centrifuge-en-droger-tijdperk)
Dus werd Roel onderworpen aan een strakke 'blaastraining': als de luier 's morgens droog was, kreeg ik 's avonds een koekje, was de luier nat, kreeg ik noppes. De link tussen het droog zijn en het koekje werd niet gelegd, vanwege de grote tijdspanne die er tussen zat.
Bovendien, nu ik vijftig ben geworden, is een nieuwe periode van "blaastraining" niet meer veraf, echter nu zal deze zich in de verzorgingsflat cq. het bejaardentehuis afspelen, onder de eminente lijding van zuster Clivia of haar geestverwanten...

Breek me dus de bek niet open over "blaastraining".... :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back