Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Alle inspanningen hebben als doel straks zo te kunnen remmen als in dit filmpje:
Je moet trouwens niet met je ogen knipperen als je ze aan het tellen bent.....
Ik heb enige jaren geleden een crash van mijn F3J zwever gehad omdat een rolroer heveltje het in de vlucht begaf. Sedertdien gebruik ik carbonversterkte heveltjes van Gabriel Stahlformenbau. Te koop bij Hollein, zoek op Servohebel-20mm-ohne-Versatz (artikelnr. GG992905FUT voor Futaba servos).Ik vindt dat de kunststof hevels erg makkelijk op de servoas glijden. Daardoor lijkt het alsof de speling die ik met mijn handen voel uit de passing/vering van de hevel te komen. Zouden er betere kwaliteit hevels los te koop zijn? Zo ja, hoe bepaal ik wat voor type 'vertanding' deze servoassen hebben?
Gisteren merkte ik dat de servohevels nu een soort van stugge veer vormen. Zodanig strak dat het onwaarschijnlijk is dat het in de lucht voor problemen kan vormen, maar wel net prettig dat het mogelijk een servo spaart als er met landen wat geraakt wordt.
Alle inspanningen hebben als doel straks zo te kunnen remmen als in dit filmpje:
Toch heb ik nog ff een vraagje en dat is het waarom van die naar boven uitslaande flaps die ik zie bij die Klemm kist en die jij ook wilt gaan toepassen.
Die dingen zullen best remmen maar drukken vlgs. mij ook de kist fors naar beneden omdat je op dat stukje van de vleugel echt elke lift mist. (en zoiets zie ik in de laatste 20 seconden van dat filmpje)
Kortweg, wat is de preciese gedachte achter deze dingen ?? Nog meer de vaart eruit halen of inderdaad de boel naar beneden duwen ?
Dat filmpje is al oud Arno. Inmiddels remmen ze alleen met neerwaarts draaiende flaps.
.Ik zal ook beginnen met de binnenste 6 naar beneden uit te laten slaan. Heb ik echt gezegd dat ik flaps naar boven uit wil laten slaan?(ik heb al zitten fantaseren om een soort van 'sequencer' te programmeren dat eerst de binnenste flaps helemaal naar beneden uitslaan (bij 33% van de knuppeluitslag), dan het volgende paar flaps er bij, en de volgende.... Dan land je wellicht als een reiger...)