Hoi Gertjan,
even twee opmerkingen: als je boot ongeveer 1.70 lang wordt, met een 'dry hull' concept, dus de hele romp is WTC, realiseer je dan dat je een nogal knappe hoeveelheid ballast nodig gaat hebben om de boot aan de waterlijn te krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat dit 'bootje' een kilo of dertig 'droog aan de haak' zal gaan wegen 8O . Heeft zo z'n voordelen (ligt lekker stabiel in het water) en ook z'n nadelen (til je wat moeilijk in je eentje in het sop).
Ten tweede: misschien aan de binnenzijde van de romp geen blanke lak gebruiken maar ook met epoxy werken (dan zonder matten). Op epoxy kan je in ieder geval nog lijmen, op lak wordt dat wat lastiger en ten tweede is epoxy nog wat permanenter en beter waterdicht dan lak.
Jos
even twee opmerkingen: als je boot ongeveer 1.70 lang wordt, met een 'dry hull' concept, dus de hele romp is WTC, realiseer je dan dat je een nogal knappe hoeveelheid ballast nodig gaat hebben om de boot aan de waterlijn te krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat dit 'bootje' een kilo of dertig 'droog aan de haak' zal gaan wegen 8O . Heeft zo z'n voordelen (ligt lekker stabiel in het water) en ook z'n nadelen (til je wat moeilijk in je eentje in het sop).
Ten tweede: misschien aan de binnenzijde van de romp geen blanke lak gebruiken maar ook met epoxy werken (dan zonder matten). Op epoxy kan je in ieder geval nog lijmen, op lak wordt dat wat lastiger en ten tweede is epoxy nog wat permanenter en beter waterdicht dan lak.
Jos