Je zou ook eens kunnen kijken wat ze in de vrijevlucht wereld gebruiken voor F1S en F1Q. Je ziet daar verschillende setup's waardoor kisten langzaam omhoog gaan tot recht omhoog als een streep. Wellicht kan @Énke Blériot je naar wat zetjes wijzen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je zou ook eens kunnen kijken wat ze in de vrijevlucht wereld gebruiken voor F1S en F1Q. Je ziet daar verschillende setup's waardoor kisten langzaam omhoog gaan tot recht omhoog als een streep. Wellicht kan @Énke Blériot je naar wat zetjes wijzen.
Mooi draadje Brain. Hier n stukje over ferrietkern, is dus voornamelijk voor de MHz ontvangers:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-is-het-nut-van-deze-spoel.179767/
Leuk project Brian. Heb je al een keer bij de Snipe Electro van Vladimir gespiekt?
Wat de ferriet kern betreft, die gebruik ik niet.
Voor rudder en elevator heb je volgens mij niet zo'n sterker servo's nodig omdat je geen gooi/ explosieve krachten op deze stuurvlakken hebt. Hiervoor zou je de D47 kunnen gebruiken. Die wegen 5 gram dus dan heb je al weer 6.6gr bespaard![]()
Gave ontwikkelingen.
Zou je binnen de F5J-400 regels/afmetingen sneller tot een model komen met vleugelbelastingen van een DLG?
(ik heb nog steeds 'El NiNo' tippen, een romp, stab en kielvlak liggen om een 2.5m kist mee te maken....)
Ik denk dat je erg aan de veilige kant zit met motor en regelaar. Deze motor kan 15A continu!!
5 of 7 sec dan kun je hier makkelijk 2x of nog meer overheen.
Moderne drone regelaars zijn erg licht. Maar meestal geen bec. Alles direct aan 2S, evt een paar diodes om naar 7v oid te gaan voor de servos..
De ferrietkraal zou ik er af halen. Bij deze stromen heb je echt geen storing op 2.4 Ghz..
Interessante info vind je op de dobrinth speed. Duitse forum, 250g speed klasse.
En f5b, waar ze 2sec motor loop gebruikrn en motoren, accus en esc ver buiten normale specs gebruiken.
Meer toeren, kleiner propje is lichter, en bij 100 km/u = dlg gooisnelheid heb je dan ook prima rendement.
Voor rudder en elevator heb je volgens mij niet zo'n sterker servo's nodig omdat je geen gooi/ explosieve krachten op deze stuurvlakken hebt. Hiervoor zou je de D47 kunnen gebruiken. Die wegen 5 gram dus dan heb je al weer 6.6gr bespaard![]()
Vroeger hadden we bij een DLG ook D47 in de vleugel. Dat kan bij een E-DLG ook wel.
Dat schiet al aardig op. Neem je hem mee naar Malden? Zou leuk zijn om in de pauze dat ding te zien vliegen.
Niet vergeten om in te schrijven heh!
Roger