Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
jawel hoor
want morgen is de andere kant aan de beurt
nu nog alleen uitvogelen hoe ik die mooie recht hoekkige grilletjes in de romp ga krijgen
deze moeten 1 mm dieper in de romp komen te liggen dan het gemaakte gat
even verklaring
de romp is 3 mm dik
daar wordt een gat ingemaakt waar het rooster moet komen te zitten
maar dat rooster is iets groter dan het gat(anders valt het er doorheen)
nu moet er nog 1 mm weg gehaalt worden waar de rooster dus in komt te liggen
zal weer feel werk worden mijn gedacht
na het boren van de gaten ben ik begonnen aan de kap die er terug over heen moet komen
daar polyester steeds een beetje leeft is de kap wat uitgezet
daar ben ik nu messing lipjes aan het vastlijmen zodat ze terug mooi past
de naad doe ik met de "lex" manier om zeer kleine naden over te houden
maar dat is voor van de week want endfest droogt namelijk niet al te snel maar zit wel muur vast
begonnen met een van de roosters in te passen
laat me vertellen dat het geen lolletje gaat worden om al de roosters zo te gaan maken
want er is heeeeeeeeeeeeeel veel vijlwerk aan
wat ik dacht dat moeilijk gaat zijn is eigenlijk makkelijk
dat is het maken van de rand daar waar de roosters worden op vast gezet
hier een proefje op een extra rompdeel dat ik gemaakt had
hier zit het roostertje er in, maar ik ga het hier niet in vast zetten daar het zonde is van de roosters
nu heb ik reeds drie gaten klaar
een iets grotere boot genomen ;daardoor kan ik met de vijl direkt beginnen vijlen; maar het is wel eerst voorboren met een kleine boor want nu mag het niet meer verkeerd zijn
de rand waar de rooster komt op te liggen die maak ik dus met de dremel met 2 schijfjes naast elkaar op het steeltje
zo heb ik meteen een mooie breedte om de rooster op te leggen en zo zijn ze allemaal even breedt
foto volgt als het is uit gehardt
de eerste 6 roosters geplaatst
nu wachten tot ik kan beginnen schuren
en liefst voor de zaak helemaal uitgardt is want anders is het niet meer te schuren
de rooster is ongeveer 9 op 9 mm
twee rijen van 5 openingen dus echt pruts werk en wat ga je der van zien ????
nada noppes alls de boot in het water ligt
maar we doen het voor de natuurgetrouwheid zullen we onzelf maar wijsmaken hahaha
bedankt
de romp wordt zwart dus deze details zijn nog wel gewoon te zien maar een foto daar gaan ze op verdwijnen
de romp word gespoten dus dat is een zeer dunnen laag verf
maar dat zijn zorgen voor later
of ik heel de boot kan mee nemen is maar de vraag
maar een stukje kan ik wel mee nemen
hij is trouwens in drie stukken om transport beter mogelijk te maken
kijken hoever ik er mee geraak want het is nog veel werk
vandaag de andere kant van de romp
dan de bovenste roosters er nog in lijmen en dan alles mooi vlak schuren
dan kan begonen worden met het aanbrengen van de vleugel die bij de type 21 daar waar de assen naar buitren komen zit
maar bij de fox zit deze haast op de bodem
dus er is nog voor een paar dagen werk aan de winkel met dit stukje
als laatste komen de dek gaten er in gefreesd ,en dat zijn er ook heeeeeeeeeel veel
zo vandaag roostertjes geplaats en aan een kant beginnen met het mooie werkje van plamuren en schuren
als het snel moet gaan dan droogt het niet en als het langzaam moet gaan is het zo uitgehardt
nu dus weer wachten tot de plamuur droog is dan kan het schuren weer beginnen
op de vorige foto waren de roosters er nog maar net ingezet
jullie moeten wel de plamuur een beetje tijd geven voor ik hem kan schuren hé
de roosters zitten niet vol omdat ik ze heb ingespoten met lossings lak
polyester plakt er dus niet op en komt er zo terug vanaf
hier zijn ze gespoten en zien ze er al heel anders uit
er moet nog een beetje geplamuurt worden zie ik nu
de verdeling van de roosters is bovenaan 3 openingen in het midden 4 en onderaan terug 3 openingen
er moeten dus nog gaten dicht geplamuurt worden
ik moet ook iets houvast hebben anders blijven de roosters niet zitten tijdens het duiken
Raf,
dat wordt nog héél veel schuren zo te zien.
Bij de schroefas zul je wel even mee bezig zijn voor dat dat glad is.
Succes, jij weet wat je met Pasen moet doen.
en dan komt als dat allemaal geschuurt is nog de opening van de vleugel en de vleugel zelf er ingemonteerd
en zie je van al het werk niets meer
nu spuit ik primer die oplosbaar is om zo de fouten te zien voor de echte primer laag er over heen gaat
de echte primer is speciaal voor kunststof en wreet een beetje in de polyester in
als daarna de zwarte laag er over heen komt zie je haast geen details meer
maar ik weet dan toch dat ze der in zitten
eventjes een uit leg wat de roosters betreft
ik maak ze dus iets groter dan ze moeten zijn
als ik een rooster met 4 openingen nodig heb dan knip ik de rooster op 6 openingen
zo heb ik boven en onder dus een rij om de rooster mee vast te zetten
als ik dan een foto neem als alles nog niet volledig geplamuurt is dan ziet het er net uit of er zitten gaten dicht
maar deze gaten moeten wel dicht zitten omdat deze de rooster op zijn plaats houden
als je het model uit het water neemt dan ontwaterd de romp langs de roosters en komt er druk langs binnen op te staan
als ze dan niet goed vast zitten dan kan het wel eens zijn dat ze der uit flippen
en zulke kleine roosters vind je dus zeker niet meer terug
ze zijn echt wel klein hoor want ik vijl de gaten met een plat sleutel vijltje en dat is nog geen cm breed
ik zal straks of morgen eens een foto maken van zo een roostertje op een 1 cent muntje dan kan je vergelijken