de bouw van een foxtrot

@marc2,
en bouwen en de kachel stoken dat kan niet he.
Wat denk je dat het bouwen kost?
En al dat hout wat Raf nodig heeft voor de kachel?
Dus dat wordt kou lijden in de kelder.
Want vrouw en honden mogen het niet koud krijgen.

Hein
 
hallo

heeft nietw te maken met mezelf hoor
maar wel de constructieve stevigheid van de boot hangt er wel vanaf
als je lijmt onder de 18°c dan hardt de lijm niet goed uit en blijft dit steeds een zwakke plaats aan de boot
en dat wil ik dus voorkomen
het uitmeten en tekenen van het drukschot dat doe ik wel boven dus ik zit niet stil
en ik heb de B.MSA website aangepast vandaag ;dus niet stil gezeten
ik wacht nog op het fiat van de voorzitter en dan gaat ze online
voorsmaakje staat er reeds wel

Home

kan je stiekem effe gaan spieken
vind je fouten meld die dan eventjes aub want ik ben ook maar een mens
gr raf
 
stoken en bouwen gaat inderdaad niet samen hein.
da's net zoiets als het licht aandoen om te bouwen.

maar het is de zachtste winter sinds jaren dus ik bouw lekker verder zodra het gedoe hier thuis achter de rug is.
alleen voorlopig nog niet aan de wolf.
dat komt wel weer zodra ik er ook weer mee naar buiten kan om het werk te controleren
 
@ raf.
effe gespiekt.

voor degene die de dieplaan niet kennen is het niet echt duidelijk wat dat inhoudt.(ik dus ook)
 
hey raf

ziet er goed uit, als het vandaag niet komt komt het morgen.

gr mick
 
hallo

verder met de fox

de assen en motoren kunnen nu op hun plaats worden gezet
het drukschot is klaar en nu kunnen de gaten voor de assen geboort worden
de bajonet is bij norbert besteld en reeds onder wegen naar hier dus het gaat nu vooruit gaan met de fox
alleen nu de motoren nog
ik ge voor de binnenste as een grote dikke Brusheless gebruiken en voor de buitenste assen twee kleinere
maar de fox heeft drie dezelfde grote schroeven en ik ga nu twee vertragingen moeten gaan bestellen
want die kleine motoren gaan die grote props nooit rond krijgen
het kan zijn dat als de boot klaar is ik alleen maar op de midden motor ga varen en de buitenste haast niet gebruiken
dan is het zonde van het geld voor de vertragingen
of het techrek zo opbouwen dat later de vertragingen er toch nog tussen kunnen gezet worden
eens kijken wat we aan plaats hebben op het techrek

gr raf
 
hey raf

duikboten bouwen is toch een vak appart in de modelbouwwereld ivm met de ruimte op het techrek en het wtc een beetje fijnmechanica is er geen koppel te verkrijgen waarbij je met 2 moteren 3 schroeven aan de gang krijg.

gr mick
 
ik ben begonnen met het uitdokteren van het techrek voor de 47 is niet makkelijk maar waar een wil is is een weg.

full


gr mick :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mick

nee dat is er niet te krijgen
wel 1 motor naar 2 assen dat wel
dacht zelfs dat conrad deze wel had
mijn tech rek komt in alu gebouwd
nu ik het kan solderen is dat veel steviger dan in kunst stof
gr raf
 
hey raf

ik had ook gedacht om aluminium te nemen maar heb gekozen voor rvs is wel iets zwaarder maar rvs is makkelijker te lassen want heb een aantal plaatjes gemonteerd tussen de schroefdraden voor de motoren, tanksturing, servo's, stroomregelaar enz
hoop dat alles klaar is voor de eerste meeting bij jullie in belgieland.

gr mick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mick

ik hoop de fox zover in elkaar te hebben dat hij reeds op een duikboot trekt LOL
er moet veel gebeuren aan deze boot wat verlichting en dergelijke aangaat
dan moeten er heeeeeeeeeel veel openingen in de romp gefreest worden
vooral langs onder is het een zwitserse kaas
ik hoop ze klaar te krijgen dat een boven water vaart op 1 motor reeds kan gedaan worden
dan kan ik reeds zien hoe ze zich gedraagt en wat ik met de twee andere motoren aan moet

gr raf
 
hey raf

als de fox bovenwater kan varen en waterdicht is ben je er al een heel eind denk ik, welke frees gebruik je om die vloedgaten te maken? ik heb er laats ook een aantal moeten maken in de wolf van robbe was blij toen ik klaar was heb je mischien een kleine tip om het vloedgaten klusje snel te klaren.

gr mick
 
hallo

ik zit dus met een probleem wat de assen betreft
de twee buitenste assen lopen haast recht naar binnen
wat nu is dat ze buiten de bajonet sluiting vallen
nu is de makkelijke oplossing deze gewoon als dummy uit te voeren en alleen op de midden as te varen
met de gekozen motor is snelheid geen probleem
alleen als er onder water gefilmt wordt dan zie je dat ze maar op1 schroef vaart

iemand een oplossing ????

gr raf
 
De buitenste assen met een v-snaar aan de buitenkant met de binnenste as verbinden.
Wel links en rechtsom laten draaien.
Dat kun je wel Raf.

Hein
 
hallo hein

had ik al aan gedacht maar er is geen plaats voor een pouly
ik heb ze nu iets schuiner gezet en nu vallen ze binnen de bajonetring hoop ik
hij is besteld en vandaag opgestuurt bij norbert
ik ga er in het natte gedeelte een kardan koppeling tussen zetten
dan kan ik vandaar terug recht in de romp werken
want schuin door de deksel is nu ook niet makkelijk om alles uit te richten
het is dus wachten op de bajonetsluiting

gr raf
 
Back
Top