hallo het is niet dat er niets gepost wordt dat ik niet verder aan het bouwen ben de wtc en de sluitstukken zitten in de romp gelijmt als deze kant is uitgehart dan kan de andere kant er opgelijmt worden en is de romp dicht dan kan er begonnen worden met het doorboren van de paar 100 vloedgaten in het dek ik moet zeggen dat het wel een hele knaap wordt de wtc is maar eventjes 1.40 meter lang dus plaats zat om er twee dikke duiktanks in te bouwen en nog ruimte over om twee trimtanks er in te zetten ik ga nu aan de toren beginnen en dat wordt ook nog een plezant werkje want die is bol rond naar alle kanten foto's volgen ik heb deze keer bewust gekozen om de boot in drie delen te bouwen zo kan ik vooraan het mechaniek voor de voorste duikroeren in een kleine wtc inbouwen met eventueel zijn eigen ontvanger of een kabel doorvoer van norbert zodat ik alle signalen die nodig zijn toch in de boeg wtc kan krijgen een kabel doorvoer lijkt me beter daar ik dan toch maar 1 ontvangst kristal nodig heb wat gemakkelijker is op een beurs of een treffen nu weer wat verder met de toren gr raf
hallo Henk dat lukt nog net in mijn focus klipper eerst de kleintjes er in en dan deze kanjer er boven op al valt de lengte al bij al nog mee want hij is niet veel groter dan de u2540 van robbe de fox is in dezelfde schaal gebouwd dus dat moet lukken gr raf
hallo hier de ruw bouw van de toren http://img824.imageshack.us/img824/8070/sam0180o.jpg[/img$ en hier na een tijdje schuren zit het model er reeds mooi in [img]http://img641.imageshack.us/img641/8909/sam0181i.jpg nu ga ik manfred zijn techniek toepassen met gipsplaat vuller de openingen op vullen en de rest mooi bijwerken en dan kan ik weer beginnen met de huid platen aan te brengen dat ding dat er boven op staat daar moet ik nog eens goed naar kijken zou een soort van snorkel moeten zijn of wel de uitlaat van de diesels een appart malletje of meteen mee aan de toren vast zetten ????? eerst eens zien dat ik het een beetje serieus kan na maken gr raf
Lekker bezig Raf, Je zal zien dat gipsplaatvuller makkelijk spul is, ik schuur het met korrel 100 de eerste keren, daarna met korrel 150. Die mast lijkt mij de inlaat voor de diesels, zo te zien op die foto zit de uitlaat bovenop de toren.
hallo manfred die mast is een zend antenne die op de boven bouw is de uitlaat van de diesels heb nog ergens een inwendige tekening gevonden waar ik het op kon zien het wordt nog een ingewikkeld stukje waar ook weer een malletje voor gemaakt gaat worden er komen 3 foxtrots gebouwd dus beter werken met malletjes hopelijk droogt die gips lekker snel zodat ik verder kan want ik wil deze nog klaar hebbebn voor de volgende tentoonstelling gr raf
Raf, je heb volkomen gelijk wat de mast betrefd, het is inderdaad een inklapbare zendmast, ik heb wat zitten snuffelen op google en daar staat een vage tekening met een verklaring wat alles is. Mits niet te dik opgesmeert, droogt de vuller vrij snel, op de verwarming zetten bespoedigd het drogen, meestal wacht ik een dag voordat ik ga schuren.
hallo manfred ik moest een paar ribben over bruggen en daar zit haast 5 mm gips op dat zal dus morgen worden voor ik het kan schuren maar onder tussen kan ik aan die uitlaat beginnen dat wachten heb je natuurlijk niet als je der epoxy hebt over heen gezet polyester plamuur droogt veel sneller maar is mischien ook harder om te schuren ik zal het morgen dus weten gr raf
Raf, Tja 5 mm, dat kost wel een dag om te drogen, het schuren gaat heel gemakkelijk, gebruik wel een schuurklos want door ervaring weet ik dat je snel wat teveel wegschuurd bij gipsplaatvuller, het blijft relatief zacht.
hallo manfred buiten de rondingen (buiten ronding)schuur ik alles met een klos binnen rondingen schuur ik met een juiste diameter buis (pringels dozen en dergelijke)met schuurpapier er op gekleeft en dat gaat heel goed heb nu de snorkel in elkaar staan en nu moet deze ook weer drogen gr raf
hallo de toren is na een nachtje drogen nog op twee plaatsen niet schuurbaar dus vandaag nog een beetje gedult maar aan de snorkel kan ik wel beginnen schuren en dan aanpassen aan de toren waarna er van dit deel een malletje kan gemaakt worden straks beginnen aan de bak en stuurboort lampjes en deze keer komen er lampjes in te zitten LOL want op een tentoonstelling is het wel een mooi zicht als ze branden gr raf
hallo marc ja ik weet het hahaha hoe oder hoe gekker zullen we maar zeggen zekers ik heb nu wel met dit model de mogelijkheid om deze aan te sluiten zonder dat ik een probleem met de bekabeling ga hebben door de kleine wtc vooraan kan ik daarvan stroom voor de verlichting af nemen aan en uitschakelen gebeurt met een read contact buiten op de wtc en binnen met een servo met een magneetje op zo heb ik geen extra doorvoer naar buiten gr raf
hallo vandaag de twee romp helften aan elkaar gezet met TEC 7 dan kunnen ze morgen aan elkaar met polyester en begint het op een echte boot te gelijken de toren schiet ook goed op alleen die plamuur moet wel erg lang drogen tegen over polyester plamuur het werkt niet slecht maar wel langzamer dan ik gewoon ben gr raf
Hoi Raf, Als die plamuur lekker dik is opgebracht kost het twee dagen voor volledige droging, de eerste laag bij de XVIIb kostte ook twee dagen. Polyesterplamuur is inderdaad veel sneller droog, maar wordt wel kneiterhard ter vergelijking met gipsplaatvuller, geeft toch weer een kortere schuurtijd. De volgende lagen hoeven niet zo dik te zijn waardoor je redelijk snel kan gaan schuren. De gipsplaatvuller die ik gebruik is poeder, wat je aanmaakt met water, zo kan je zelf de juiste dichtheid bepalen voor het gebruik.
hallo menfred die van mij is ook poeder en ik denk dat ik de eerste laag een beetje te dik heb aangemaakt de tweede laag was water dun en droogt nu ook sneller de voet van de snorkel staat nu ook op de toren en is nu aan het drogen dan de platte uitlaat er nog op en dan is de toren klaar om de huid platen op aan te brengen ik moet daarom ook niet supper glad schuren er komt nog een laag zilverpapier over heen en daar zo een foxtrot toch vol met deuken zit is een putje niet zo erg gr raf
hallo de toren zit in de witte lak daarna kan er begonnen worden met het aan brengen van de huid platen het was wel een hele klus om hem juist in model te krijgen die russen die kennen er wat van vandaag de garage wat aan het oprommelen geweest en alles wat modelbouw is in een kist gestopt en al de rest in een andere nu kan ik terug mijn rekje gaan vullen met sleutels en ander materiaal dan hangt het terug op 1 plaats en zou dan makkelijker te vinden moeten zijn gr raf