De bouw van een Smit ASD vloot in 1:50

Snelheid

Adam heeft de spijker weer eens op den k..... geslagen. De Holland was gebouwd op snelheid om de roemrucht LOF getekend te krijgen voor dat de Bugsier boten er waren, de Holland verkocht zichzelf als 3000 pk boot maar het was niet meer dan 2100 ipk op de hoofdmotor (plus hulpvermogen en koffiezet apparaat maar niet op de as)
De Zwarte Zee IV werd ook verkocht als snelle boot want na de bouw zat er een snelle schroef op (maar geen sleper schroef) en heeft hij 21 knts gehaald maar na de eerste dokking, kwam ze niet verder dan zo'n 16 knts. Ik durf de weddenschap dus wel aan Adam als je maar je normale schroef er onder houdt
groeten
Hawser
 
Als je ergens aan wilt kunnen trekken moet je er natuurlijk wel op tijd zijn. :cool:
Je kunt een nog zo hoge BP hebben, maar als de concurrent je halverwege de afstand naar het jobbie al voorbij loopt, valt er weinig te trekken :D

Hoi Adam,

Gelukkig bestaan er nog boorplatforms.:p:p:p:zon::zon:
Daar trekken vooral de sterke slepers aan, want de job is al binnen voordat het platform klaar is voor vertek.

Groetjes Josse
 
Adam,

tuurlijk je hebt helemaal gelijk, maar we vergelijken dan ook een havensleper met 2 zeeslepers...... oif moet ik zeggen 1 zeesleper en een veerboot :pim:

Tom
 
Veerboot

Ik zal de 12e een boekje over deze veerboot meenemen, dat zal je wel interesseren en je een beetje ontzag bij brengen!
Trouwens....liever een hele mooie veerboot dan een Rotterdamse Hielke en Sietske b...kuip. grapje
groet
Hawser
 
Zo en de techniek aan boord begint wat te worden....

techniek.jpg

alle bedrading krijgt een plek


techniek_lier_voorop.jpg

de lier van het voordek compleet met regelaar, nog net op de voorgrond zichtbaar.

wordt vervolgt.


Tom Boere
 
Winches

Hele mooie winch Tom, ik wist niet dat ze werkend was, geldt dat ook voor de achterdek winch?, zelf gemaakt (misschien heb ik iets gemist)
groet
Hawser
 
Adriaan, ja ook de winch achter gaat draaien...

lier2.jpg


lier4.jpg


lier5.jpg


Dit zijn ze beide nog maar eens aan boord, allebei werkend, met zo'n klein regelaartje ertussen, werkt goed.

Tom Boere
 
Hallo,

ook aan onze kant is weer wat verder gewerkt aan de ASD Tug.
daar het mij nog niet lukt om foto's te plaatsen gelieve de update foto's te vinden op onze website. Untitled Document daar onder offshore is de bouw van de Smit Rhone te vinden.

Groeten,

Stefaan
 
30 cm

Tom,
Je hebt jezelf overtroffen, de 1m afstand rule is overschreden met wel 99 cm, ziet er heel mooi uit,complimenten
groet
Hawser
 
Heren,

kappen nu, ik ga nog naast mijn schoenen lopen straks, besef me wel dat de lat voor het volgende model weer hoger ligt....en de asd was effe een tussendoor model..


Tom Boere
 
Luit,

inderdaad, Adam zegt het al, werkschependag 2008 ga ik er niet bij zijn, helaas..

Peter,

Tja daar zit ik nog even mee, denk zelf met 2 inbusboutjes door de fundatieplaat welke dan in een aluminium U profiel vast gezet worden, dat profiel grijpt dan in het onderdek waardoor eea wel vast blijft zitten, moet alleen nog een verborgen plekje voor die inbussen vinden.


Tom Boere
 
Potverdikkie Tom!
Eeeeehhhh, kom dan maar eens langs in Rolde, wat in 1645 al eens zou gebeuren ;)

Greetings,
Luit (die je wel verwacht op WSD 2009)
 
Back
Top