De bouw van een Smit ASD vloot in 1:50

Zo de soldeertin heeft weer flink gespetterd, hier weer wat plaatjes, zeggen tenslotte meer dan praatjes...

forum%20lichtmast%20omhoog.jpg

lichtmast rechtop

forum%20lichtmast%20omlaag.jpg

lichtmast gestreken

forum%20beting%20achter.jpg

beting achterop

forum%20opbouw%20met%20reling.jpg

zo volgens mij zit al het relingwerk erop, mast omhoog en vlag erin, 't mot niet gekker worden....

Tom Boere

Beste,

Ons model van de "Smit Rhone" neemt ook al vorm aan.
De stuurhut met alles er op en aan nadert zijn laatste fase.
Foto's staan op mijn site: http://users.pandora.be/stefaan.joris/

De tekeningen van de Schottel zijn ook klaar en de bouw van het eerste prototype is bezig.
De Schottels zijn de zelfde als onder de "Union Diamond" klasse dus zou dit wel eens het volgende model kunnen worden, uiteraard op 1/50.

Groeten,

Stefaan

Hoi Stefaan,

Ik heb de foto's eens bekeken en dat ziet er hartstikke netjes uit :thumbsup:.

Weet je trouwens zeker dat de Schottels onder de nieuwe URS ASD's hetzelfde zijn als die van de nieuwe Smit ASD's? Onder de Union Diamond en al haar zusjes hangen SRP 1515's van Schottel en onder de Smit Rhone en zusjes volgens mij (maar ik ben niet zo thuis in het Smit-wereldje..) US3001's van Rolls Royce.

Groetjes, Danny.

Zo en vandaag maar eens de eerste proefvaart gedaan, het weer was er goed voor....

proefvaart~0.jpg

ze gaat lekker

proefvaart2.jpg

en hier gaat het helemaal als Rag 3, te hard...

Tom Boere

Zo en na al die warmte op zolder eindelijk weer eens wat meer bouw weer....

beting%20voor%202.jpg

de voorste beting in wording

beting%20voor%201.jpg

en dezelfde beting maar dan van de andere kant

Nog even wat schuurpapier erover en klaar is Tom !!

Tom Boere

Hoi Tom,

Dat ziet er weer netjes uit :thumbsup:, maar is die bel (aan bakboord) niet een beetje aan de forse kant?

Verder niets dan lof hoor :D ,

Groetjes, Danny.

Hallo Tom,

zoals hierboven staat, het ziet allemaal erg mooi uit :)
Klopt het dat het dak van het stuurhuis anders is ingedeelt bij de rotterdamse uitvoering?
Op de tekening die ik heb staat de reling namelijk over de hele breedte..?

Ja dat klopt,

de M serie heeft een andere dakindeling qua reling, ook staan er 2 FiFi's op, verder is er een andere raamverdeling in de opbouw en staan er her en der wat meer ontluchters rondom de stuurhut.

Tom Boere

Nou de rag 2 (Smit Belgie) kan er anders ook wat van hoor Tom. ach heb ik eindelijk een boot die me bij kan houden :lol:
het is een waanzinnig mooi model aan het worden. Ik zie tot nu eigenlijk geen fouten (dat als smit man 8) )
Succes met het laatste stukje!!

Maurice van Loon

Armando,

Klopt, Tom is degene met de meeste tijd van ons :D
We laten Tom alles uitvinden en alle fouten maken, zodat die van ons er nog beter uit gaan zien 8)

Maar even serieus: Ronald is ook in de weer met de ASD, hij bouwt alleen wat minder dan Tom, heeft ook nog aan een stukje studie gelegen, en hij is na WSD 2007 eindelijk z'n WZ project aan het opstarten!
Wout heeft momenteel een ander project op de tafel staan, nl een SL 56-klasse schip, dus de ASD is lange termijn werk geworden.
En ik zelf zei de gek is ooit begonnen met de ASD omdat het met de voorbereiding van de Smit Kamara niet wilde lukken, maar na eenmaal goed en wel gestart te zijn met de bouw van de ASD, kwam er onverwacht toch schot in de Kamara, zodat ook bij mij de ASD op de lange baan geschoven is.
Ik vermoed trouwens een wel heeeeeel lange baan, wat ik heb inmiddels ook nog een bouwpakket van de SL 109 gekocht, en die gaat weer voor de ASD......

Vandaar dat eigenlijk één van de scheepjes maar voortgang heeft.

Tom is niet de helemaal de enigste die eraan werkt op het moment :wink:

Ik heb vandaag de standaart en de plaatjes om de schottel op te bevestigen gezaagt. Morgen dus even kijken voor een stukje pvc en dan kunnen de schottels erin. :)

Wij hebben ons ook niet van in het begin opgegeven, maar onze "Smit Rhone" is al aardig vooruitgekomen.
de foto's zijn te zien op mijn site. Hopelijk komt hij binnenkort terug naar Rotterdam wat extra foto's zouden van pas komen.

Gr,

Stefaan

We hadden het idee om als M@il-line 5 ASD's te gaan bouwen.
Leuk voor bij de tanker zeg maar.
Maar zoals het vaak gaat in het leven komt er wel eens wat tussen.

En inderdaad,
ik was ook begonnen met een ASD.
De schottels zitten er in, de motoren liggen er in en de opbouw is ook een stukje af.
Ik liep echter tegen een vreemd electronisch probleem aan.
Daar gaat Adam terzijnertijd een keer naar kijken.
Heeft geen haast, want ik ben inmiddels begonnen aan een megaproject.
(voor mij dan....)

Ik ga de mooiste zeesleper die er ooit geweest is bouwen....
Maar daarover meer, binnenkort in een ander 'draadje'

ciao,
Ronald

ok ik volg dit nog niet zolang over de asd's maar vind het niet verkeerd hoor. Wel een leuk idee.

we wachten met spanning af Ronald...De mooiste, tja smaken verschillen he ;)

Back