Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
zelf was ik van plan om de sleeplier op het achterdek te laten werken en het rader en de lampen natuurlijk.
toen mijn vader een nieuwe zender, de Futaba T4EXA, kocht voor onze happy hunter, was er gezecht dat de zender later met 2 schakelkanalen wat uit te brijde
maar dit bleek echter nie zo te zijn :cry:
dit ik denk dat dan allen maar de lampen schakel, heb namelijk ook nog een jamara compa X4+1 gekocht waar wel 1 enkel schakel kanaal op zit
dus ja maar denk wel dat die andere functies er wel inkomen mocht ik ooit nog een f-14 of mc14 kopen
In werkelijkheid wordt de achterlier bij deze schepen zelden tot nooit gebruikt.
Er wordt eigenlijk alleen op de voorlier gesleept, althans bij havenassistenties dan.
Dus als je toch een lier werkend wilt maken................................
@Adam
Ik zie op de tekening ,als dat de SCHOTTEL nogal schuin achterover staat: zodat het schroefwater dus enigsinds omhoog gaat is dat bij jullie modellen ook zo ? :?:
mvg Frederik
De Smit Diare is een 3110 type, de romp welke wij allemaal hebben is van een 3111 type oftewel de romp is eigenlijk 2 cm te breed voor de Diare, of iemand dat ziet ???? ik denk het niet, dus als jij er de Diare van wil maken, gewoon doen.
weet nog niet of ik de rondingen of rond, want het onderste gedeelte is nog al dun geworden door het vacum trekken, zat eigelijk te denken aan om er 0,5 mm abs plaat overheel te plakken.
maar op het bovenste gedeelte kunnen volgens mij wel gewoon de hoeken scherp gevijlt worden, das wat dikken dan het onderste deel
de cristobal is bij mijn weten een 2810, deze heeft kleinere maten dan in dit topic beschreven. Hier moet je misschien op letten als je de romp koopt, deze kan dus te groot zijn.
Weer eens een kleine update over waar het topic toch eigenlijk voor bedoeld is. De bouw van een 'vloot' ASD'tjes.
Nadat ik eerst zelf was begonnen met de stuurhut te maken van allerlei stukjes plastic, heb ik nu de stuurhut die bij het pakket zat gepakt en ben de raampjes gaan uitfreezen.
Bij het pakket zitten ook stickers,
de omlijsting van de ramen.
Die plak ik op een CD-hoesje en frees netjes om de sticker heen het raampje uit.
Hieronder 3 foto's van het resultaat tot nu.
Het dekhuis heb ik wel zelf gemaakt, nog een hele klus met al die hoekjes.
De stuurhut met de twee achterste raampjes er al in.
ik heb van Tom ooit een paar freesjes gekregen,
en die stop ik een soort dremel
(ik heb een echte dremel, maar daar is het toerental niet regelbaar van,
en met een te hoge snelheid smelt het plastic)
En dan is het een kwestie van handboor in de hand nemen en heeeeeeeel voorzichtig met het freesje langs de lijntjes gaan........
@Ronald
Dan moet, je toch een verdomd goede vaste hand hebben hoor. :roll:
Als je zoiets met de hand moet doen.
Dan lijkt me een figuurzaag toch makkelijker :idea:
mvg
Frederik
Kijk, daarvoor vroeg ik dat Ik heb hier ook een dremel met regelbaar toerental liggen, maar als ik die gebruik krijg ik geen rechte lijnen omdat die gaat "wandelen"!
Dikkie,
dat had ik dus in het begin ook,
dat hij wegschiet.
Maar als je heel langzaam de frees zijn werk laat doen
dan kan je hem behoorlijk recht houden.
De rede waarom er bij mij nog wel eens hobbeltjes komen
is omdat ik dan met de frees even wat ruimte maak en wat afval
wegfrees, als je dan weer teruggaat waar je gebleven bent dan kom je nooit helemaal perfect uit.
Maar met de vijl krijg ik dat ook wel weer weg,
heb gelukkig nog niet gehad dat hij naar 'binnen' schiet.
Dat zou einde raampje betekenen.