De bouw van een Smit ASD vloot in 1:50

smitman zei:
is de 109 nog steeds te koop dan, ok mij word ook altijd alles verkeerd verteld ik dacht dat die nietm eer te krijgen waren.... :oops:
In principe zijn ze ook niet meer te krijgen, maar ik had de mazzel om er op Marktplaats tegen één aan te lopen die nog in een niet geopende doos zat :D

smitman zei:
maar als jullie fouten zien in dit mooie model wrom zeg je ut dan niet.
enigste wat jullie kunnen is dan commentaar geven op een ander.
Tom weet best wat er aan mankeert, maar jij bent degene die zegt dat er geen fouten aan te ontdekken zijn als Smitman.
Maar om je een hint te geven: kijk even naar de voorzijde van de opbouw.
Kijk dan ook even een paar pagina's terug naar de opbouw van Ronald, en zie daar het verschil.
De M-mtjes hebben eigenlijk een rechte voorkant van de opbouw, en de andere hebben een schuin aflopende opbouw.
En van commentaar geven gaat Tom alleen maar beter van bouwen.................. :evil:

hmm..

waar zit mailline
want dan ga ik me daar ook maar is aanmelden :proost:
allenmaal schitterende schepen..

kuch kuch.. over 1 iemand nog te zwijgen....

ach danny wat heb ik het toch goed met je he :puppydogeyes: :P :P :P

en maus... commentaar geven is goed.. je weet dan teminste wat je fout doet en beter had kunnen doen :roll:

Heren,

Ik moet even de bezem gaan zoeken hoor en straks hier maar eens flink ruimen....in mijn topic 8)
Wat betreft mijn asd, inderdaad de voorkant is niet helemaal origineel, maar 1 meter van de kant en je ziet dat, en de andere dingen, toch niet meer, het vaarbeeld zal meer tot de verbeelding gaan spreken, hihihi, wat betreft lid worden van de m@illine, tja Adam en ikke zijn DE bestuursleden, Rene, Wout, Matthijs, Andre, Danny, Wouter en Ronald zijn de leden verder hebben we een nog niet echt actief lid Jan en thats it, het clubje is groot genoeg vinden wij zelf.

Tom Boere

Hallo Tom,

Hieronder zie je op de foto hoe het er nou bij mij voorstaat.. :wink: De schottels hangen er nou nog los in omdat mij wat dingen opvielen waarvan ik niet zeker weet of dat wel zo hoort. Zo viel mij op dat de schottels ook iets naar buiten staan en ze voor mijn gevoel wat ver van de romp afhangen. Ik heb dit al wat minder kunnen te maken door net als Adam in het begin van het topic er een 10 mm plaatje tussen te zetten.

schottelwh3.jpg

Hawk;

Naar mijn gevoel horen de schottels verder naar het midden van de romp, en recht naar beneden te hangen. Je kan voor de zekerheid op tugspotters (of google) kijken of dit ook echt zo hoort op dit schip.

Laurens,

van achteren gezien horen ze er recht onder te hangen, niet van onderen naar buiten zoals je ze nu hebt hangen !!!!
Op onderstaande foto kan je zien dat de rompdoorvoer "scheef" is, hierdoor hangt de truster recht onder het schip.
truster.jpg

Dan nog maar even mijn achterste lier in wording;

lier2.jpg

lier.jpg

Zo inmiddels volop met het spuitwerk van de opbouw bezig, spuiten is leuk, maar dat verrekte afplakken ook altijd.....

spuiten.jpg

spuiten%20bijna%20klaar.jpg

met wat kleuren lijkt het al heel wat.......

Tom Boere

Tja, we zitten niet stil op de werf;

opbouw%20achterzijde.jpg

de opbouw nadert zijn voltooing, hier de achterzijde,

stuurhut%20dak.jpg

ook op het stuurhutdak is alles aanwezig,

detail%20brandkranen.jpg

opbouw%20logo%20damen.jpg

En dan nog 2 details welke ik zeer geslaagd vind. (al zeg ik het zelf...).

Tom Boere

Hey tom,

ziet goed uit hoor!

Ik ben momenteel even druk met mijn opleiding en nog wat andere zaken. Dus bij mij zit er wat minder vaart achter.

Groeten!
Laurens

http://www.nvlier.nl/damen/
op de site van nico van lier staan foto's van het onderwaterschip van een asd 3110
daar is duidelijk tezien dat er een linkse en een rechtse schroef onder zit
dus ik twijfel er aan dat er twee rechtse onder een asd 3111 zitten

Laten we nu niet weer deze discussie starten.
Die is er ooit aanleiding toe geweest om niet zo heel veel meer te posten in dit topic :cry:
Van de Smit uitvoeringen zijn er in ieder geval foto's dat er twee dezelfde schroeven onder zitten.
En dan denk ik dat het verstandig is om het dan hier bij te laten 8)

Heren,

Het was even zoeken, heb het gevonden in een filmpje, zie hier het bewijs van de 2 rechtse schroeven onder 1 asd...

trusters.jpg

einde discussie dus !!!! nu weer allemaal aan het bouwen.

Tom Boere

Hoi Tom,

Komen al die anoden er ook op? Dan mag je modelbouwshop Flevoland wel even gaan informeren :lol:

Groeten Justin

En inmiddels zijn de lieren ook in een kleurtje...

lier3.jpg

lier4.jpg

lier5.jpg

En dan wordt het nu tijd om aan het dek en de verschansing te beginnen......

Tom

Ziet goed uit tom!

Bij mij gaat het heel langzaam :( van half 8 tot half 6 op school en dan nog huiswerkmaken, blijft weinig tijd over.

Eind oktober herfstvakantie :) dan ga ik me ook weer eens op het ASD model storten

Heb vandaag in Heemskerk even gekeken, en het ziet er erg mooi uit,
en nog bedankt voor de uitleg over de schroeven Tom,
en uiteraard alvast bedankt voor het kopieeer werk dat je van de week hebt :lol:

Back