De bouw van een Smit ASD vloot in 1:50

Zo en na een tijd van weinig doen op de werf zijn we weer begonnen met het dek in de primer te zetten, gelijk geschuurd en nu maar aftekenen...

dek_in_primer1.jpg

mooi glad en het tekent nog makkelijk af ook, nu eerst maar de verschansingsteunen erop, oei eerst nog een paar maken.

Tom

Beste Tom,

Ik heb niet alle bladzijdes van deze draad doorgenomen maar is de rompvorm van deze bouwpakketten conform de originele rompvorm?

groeten
Hawser

Hawser,

De romp is niks mis mee, ziet er goed natuurgetrouw uit, maar waar doel je op ????? mijn "lijfspreuk" is 1 meter van de kant en je ziet het toch niet meer :-)
Verder kan je niet echt van een bouwpakket spreken, maar och, wat je krijgt is veel voor weinig geld, vind ik.

Tom

Laatst bewerkt:
Tom,
Je lijfspreuk is mij op het lijf geschreven, als ik die suppliers zie dan zijn het eigenlijk meer maquettes dan varende schepen, fantastisch maar die ene meter afstand is wel X000 hr extra werk en dat is het mij niet waard maar nogmaals geen misverstand, wat zij doen is topsport. Ik wil ook met mijn Holland IV in ruig water varen en ik zie vele fantastische oplossingen voor waterdichte schepen, er zijn echter maar weinig schepen (Behalve Zwarte Zee 3) echt in ruige condities gefotografeerd.
Hawser

Tja,

Na 3 avonden verschansingsteunen gemaakt te hebben er maar eens een paar op het dek uitgezet en erop gelijmd

verschansing_zij.jpg

verschansing.jpg

verschansing_achter.jpg

zo en nu een paar platen ertegenaan, en dan maar weer aan de steunen, ik heb er nog maar 12 te gaan...;)

Tom Boere

Ben jij nou eigenlijk de enige die met zn boot bezig is? Want in de titel staat vloot.. terwijl ik alleen maar update's van jou zie..

Tja Botter,

ik ben inderdaad nog de laatste welke echt aan het bouwen is aan de asd, althans van de groep waarmee we begonnen zijn, de rest is afgehaakt, zijn met een ander model begonnen, aan de drank geraakt ( of was het siliconenkit ), of zagen het niet meer zitten om zo'n toch wel moeilijk model af te bouwen....de watjes ;)

Tom Boere

Laatst bewerkt:
Zo en we zijn al weer wat uurtjes met werken verder....

verschansing_zij_%2B_bolder.jpg

er komt al zicht op hoe het moet gaan worden, ook de bolders staan erop.

verschansing_kop.jpg

ook op voorop begint het vorm te krijgen..hier zitten nog een paar knelpuntjes, o.a. de "overgang" van schuin naar recht, enne de dubbele bolders....

Tom Boere

Tom.. Wat zijn dat eigenlijk voor een bouwpakketjes?? Zijn ze duur goedkoop.. Makkelijk moeilijk..?

Botter,

duur nee, maar het zijn geen complete bouwpakketen hoor, je krijgt de volgende onderdelen;

romp
onderdek en bovendek
opbouw uit 3 delen
CD met foto's
tekening

Ik ben inmiddels in het 2e bouwjaar met mijn asd... ik heb redelijk wat bouwervaring en kan je zeggen dat je dit model niet zo "maar" even bouwt.

Voor nog meer info stuur me een PB tje.

Tom Boere

Die bouwervaring ontbreekt dus nog wel :wink: Maar ik zal hem wel in me achterhoofd houden.. eerst me amsterdam afmaken.. En daarna wil ik graag een Arie Visser bouwen dus.. Tegen die tijd dat het zoveer is zijn we wel weer 2 jaar verder denk ik :D Bedankt in ieder geval :wink:

Christian.

Botter, Bootjes bouwen, dan een meisje, dan kinderen.
Dan staat modelbouw op een laag pitje, tot je kinderen weer wat groter zijn.:D:D:D:D
Je bent dan al weer jaren verder.
Dit meermalen meegemaakt met jonge modelbouwers.

hoi tom boere

ik heb een vraag

hoe komt u aan die messing schroeven
want ik ben zelf bezig met de smit clyde maar kan geen messing schroeven
er voor vinden kunt u uit leggen hoe u dat doet

mvgr bart

hoe komt u aan die messing schroeven
want ik ben zelf bezig met de smit clyde maar kan geen messing schroeven
er voor vinden kunt u uit leggen hoe u dat doet

Ik ben niet Tom, maar toch even het antwoord :)
Die schroeven zijn er niet voor jou schottels (Zelfs niet bij modelshop Flevoland!)
Tom heeft namelijk "custom made" of te wel zelfbouw schottels.
Voor de schottels de jij hebt zul je zelf wat moeten verzinnen als je daar messing schroeven onder wilt.
Het is wel mogelijk als je de uitgaande as van de schottel kan voorzien van schroefdraad (bijvoorbeeld op een draaibank)

hoi adam

dankje voor het antwoord
en dan ga ik toch maar weer me draaibank aan zetten
want ik wil er twee messing schroeven er onder hebben

mvgr bart

Back