De bouw van een Smit ASD vloot in 1:50

Adam dank voor het antwoord, helemaal correct.

Ikzelf was te druk met bouwen, zie onderstaande foto's;

beting_voor_3.jpg

De bolders voorop beginnen vorm te krijgen

achterklep.jpg

De klep achterin is gereed

verschansing_overgang.jpg

Een moeilijk stuk zit erin, de overgang naar het voordek, dit heeft wel wat zweetdruppeltjes gekost, en 2 avonden prutsen, in totaal 6 X een poging gedaan en net zo hard weer weggegooid

zijdeur.jpg

Ook de deuren in de zij zitten erin, nu de fenders gaan aanbrengen, hoe daar ga ik eerst maar eens een nachtje over slapen...of 2..

Tom Boere

Smit?!

Hoi Auke,

Ze hebben daar in Antwerpen alleen maar potten verf in de kleuren van de URS staan hoor! Dus ik ben bang voor Tom dat de Smit Mersey in een wat andere kleurstelling het dok verlaat..... klink wel leuk.... Union Mersey ;) (:lol::lol::lol:).

Groetjes, Danny.

Zo... is het nu eens afgelopen over die kleuren?? ik wordt er een beetje gallisch van... Smit blijft Smit en URS blijft URS!!!

Tom: Please kom ff met een update dan houdt het gezeur weer op!!

Zo nu heel snel weer On Topic!!!

gr,
wouter

Gelukkig ben ik kleurenblind als het geel en blauw betreft.
Tom
Is al dat bolder en verschansing materiaal vam de Smit M van ABS en heb je dat zelf gemaakt of is het van iets anders gemaakt?
Groet
Hawser (en tot ziens)

Ahoi modelbouwballengehakt,

mijn Mersey is blauw/geel en blijft blauw/geel. ( punt )

Adriaan,

ja ABS / polystyreen is het materiaal en tja allemaal handmade by Tom, dit zit nl niet bij het pakketje van dit scheepie, ben nu aan het vechten met de boegfender, ik ga winnen, kan alleen geen foto maken, batterijen leeg......

Tom Boere

Laatst bewerkt:
Haha, toen ik het op de radio hoorde dacht ik, nu is het eindelijk eens gedaan met die oorlog tussen Smit en URS op het forum.

Maar het is net erger geworden :D

Mvg. Sam (Die ervoor gezorgt heeft dat ze alleen maar de kleuren van URS in Antwerpen hebben.) ;)

Roel,

en dan mijn handjes verbranden...nee beste kerel de fender in dit geval is van rubber, en met het onderstaande ben ik best tevreden..

fender_kop.jpg

fender_kop_bevestiging.jpg

en zo gaat hij vastgezet worden, het uiteinde van de fender wordt nog verder afgewerkt...

fender_kop_origineel.jpg

zoals deze ongeveer.

Tom Boere

En de werf gaat maar door, verschansing is nu rondom bijna klaar, Panamagaten zitten er ook al her en der in, gaatje achterin de verschansing is afgewerkt..weet iemand waar dat voor dient ??

Waarschuwing !! sommige foto's voldoen niet aan mijn norm op 1 meter afstand, ze zijn dichterbij genomen, dus wellicht zie je wat oneffenheden...

overzicht_dek_achter.jpg

overzicht verschansing achterdek,

overzicht_dek_voor.jpg

overzicht verschansing voordek,

panamagaten_achter.jpg

Panamagaten achterdek,

panamagaten_voor.jpg

Panamagaten voordek,

opening_achter.jpg

en hier dan het gat achterin de verschansing, waar het voor dient ??? op bijna alle ASD's zit het en bijna allemaal hebben ze het met een luik dicht zitten, je zou er een anker mee boven kunnen halen maar dan niet het dek op..wie het weet mag het zeggen.

Tom Boere

Een gokje.....

Hoi Tom,

Goed bezig!! ;)

Maar eh... dat gat in de verschansing, zouden ze dat niet als een wel erg eenvoudige versie van towingpins/karmoystoppers gebruiken?

Groetjes, Danny.

Euh, dat denk ik niet Danny.
Als de draad eenmaal in het "gat" ligt krijg je hem er nooit meer uit.

Ik vermoed dat het is om bij olieterminals o.i.d. een slang aan dek te kunnen krijgen die vervolgens naar de te lossen tanker gebracht kan worden.
Soms lossen/laden tankers aan zgn Single Mooring Buoys. Via een slang word dan de olie gelost of geladen.

Maar, het blijft ook maar een gokje.

wat jij bedoeld Adam, vindt voornamelijk plaats op open zee, bij oilterminals vindt dan wel het boord/boord werk plaats, maar niet zoals jij omschrijft. alleen zorgt dan de terminal voor slangen. of als er een boord/boord plaats vindt op de boeien, gaat dat met behulp van de scheepskranen.
maar waar dan wel dat gat voordient, blijft ook voor mij een raadsel,

groet Marco

Volgens mij is het gat toch bedoeld voor simpel ankerhandling met neuring boeien waarin de neuringdraad (met een kunststof voorloper) door de boei heen loopt. Met de haak op de sleeplier trek je de neuringdraad op de trommel tot dat het anker uit de grond komt en dan verplaats je het. Dus niet de ankers aan dek draaien.
Groeten
Hawser

Back