De bouw van een snellere hellingzwever

Skyfall#3

The dark side:

eLlyBf.jpg


The bright side:
7ls1r2.jpg


629gram schoon aan de haak.

Happy flights Lyckele!
 
Ik vind het een magistrale productie!! Niets meer dan alle lof van....
Is toch mooi om zoiets te zien ontstaan van een praatje op de schweisel in de Vogezen tot het eindresultaat nu.

Neem nog wel een bos veren voor je mee :rtfm::thumbsup:
 
Afgelopen zaterdag de Skyfall opgehaald bij Berrie. Alle lof voor Berrie, strak gebouwd en de afwerking is prefect.

Zondag een begin gemaakt met de vleugels (lastigste eerst, daarna de makkelijkere dingen)

Ik mocht van Dennis zijn Skyfall lenen, die dient als voorbeeld. Wel zo makkelijk om het eea af te kijken bij een reeds rtf model ;)

Foto’s spreken denk ik voor zich.

Gr Lyckele

67FB7E70-E618-4D4E-9354-DB0AF37BE272.jpeg
BDC5467F-7385-4758-BFAB-658C9F4C19D6.jpeg
1EE7E034-4FF9-49DA-8BD1-FFA8F2321BCE.jpeg
B1B715D3-0697-42AD-BEAA-158BEDC1A56E.jpeg
D5F6800A-79A0-4C1A-A607-02CC9BDE3E00.jpeg
59C78641-51D0-48A3-8C6B-646A2C618921.jpeg
CC8EFD3B-FC5D-48A2-AC20-FEC84537EE57.jpeg
B0031375-2D08-448F-9658-C8DD38D1FD32.jpeg
4DDF3CC6-E85E-4D5F-BC64-54D01A364235.jpeg
F77B224C-74FF-4B8D-A2D2-285B5C50AF4F.jpeg
 
De rechter vleugel is grotendeels klaar, alleen nog de servo afdek kapjes maken.

Uitslagen zijn voor nu goed, misschien dat ik de spleet nog iets groter moet maken bij de aileron.
De volledige uitslag naar boven moest ik in de zender iets terug schroeven.
Maar goed, dat zijn dingen voor als de hele kist klaar is.

De aansturing is snaarstrak, geen speling en de kwiklinks steken niet te ver uit.

Deze week door met de linkervleugel.

900D3D10-0F7E-4917-93FB-9ECEB578DEB1.jpeg
3B0EA978-BC9B-4FF8-BA1E-6771B0DC7FD8.jpeg
B3FD93E9-757C-421D-9436-AB2E86A8D5DE.jpeg
C848F23C-2C65-4527-8017-E145D2900B7E.jpeg
 
Dat kan zeker maar wil ze eigenlijk helemaal dicht hebben. Dus een kapje met een druppel uitsparing erop.
Komt ook nog een strookje plat carbon op de servo om zo de onderhuid weer te verbinden (al vraag ik mij af of het veel toevoegt)
De vleugel is al bokstijf.
 
Laatst bewerkt:
Even een andere vraag waar @Gerben misschien wel een antwoord op heeft?

Berrie en Dennis gebruiken allebei een RF 12,5x8 prop (zie onderstaande foto)
DB588EC3-06CC-4893-97B2-28AD80E33C73.jpeg


Nu heb ik nog een 12x8s prop liggen, kan ik deze ook gebruiken en wat zou het wezenlijke verschil zijn tussen beide props aangaande de prestaties?

Deze dus:

DB72F371-03B6-41E3-94FF-20D550ABA098.jpeg
 
Je hebt dezelfde spoed, dus max vliegsnelheid zou niet moeten verschillen. Wel een haartje minder trekkracht, dus iets minder steil klimmen. En iets lager stroomverbruik.
Voor de Skyfall moet je dat waarschijnlijk vertalen naar "iets minder hard vertikaal omhoog". Ik zou deze bladen lekker proberen.
 
Ik denk dat Raymond gelijk heeft met iets minder trekkracht en stroom. Maar het gevolg is ook dat je accu iets langer stroom levert. In het aantal hoogtemeters stijgen zal het verschil marginaal zijn. Je doet er alleen wat langer over.
 
De Linker vleugel is ook bijna klaar, vanmiddag de hevels in gelijmd. Morgen kunnen dan de servo’s erin en kabelboom maken.

0F958C2E-BE64-418D-9937-E4FC04760DF0.jpeg


De romp erbij gepakt, begonnen om een template te maken uit karton voor de servo’s-ontvanger-accu plank.
Die zaag ik straks uit 4mm triplex en dan nog een laag glas erover.

843ECE13-D25F-4500-A23B-9C3FD2F06E5D.jpeg
8181612B-1E4A-48E1-BF88-13873E2F1900.jpeg
 
Back
Top