De Bouw van Engel Modellbau P-51D Spanwijdte 163cm

Appie!

Ziet er mooi uit, alleen heb ik het idee dat je cockpitkap veel te hoog is . . . :?

Meten is weten. :teacher:

Kan 'ie er nog af, of zit het al helemaal vast . . . ?

jan.

wrom heb je dago red niet gemaakt :P kwil nie zegeg dat deze niet mooi is hoor.

echte:
Dago%20Red%2005.jpg

model:
Sx62460.jpg

@Xiro,

Jaha dat ziet er ook erg fraai uit, welke kit is dat ????

Volgens mij gaat tie als de brandweer met die resopijp er onder 8)

Heb je wat meer Specs van die Helse machine ??

@Jan, Peter,

Het is inderdaad een SEMI schaal model, maar volgens mij is de kap kwa schaal wel in orde.

Ik heb de BT P-51D Canopy (heb ik nog 2 stks van liggen !!) er even naast gehouden, maar volgens mij is tie aardig schaal die Engel Canopy

@ Arvid,

Hopelijk de maiden eind Maart 2005 begin April 2005

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe dat tie vliegt :lol:

Grts,

Appie

@ appie

kweet de specs niet maar weet wel dat als je een gewone mustang kit koopt em niet als dago red kan krijge... hij heeft namelijk een aantal modificaties ondergaan :P zal es kijke in de KIJK! wat er aan gedaan is.

afb13858.jpg

afb13865.jpg

Appie, het kan nu nog.

(Pas op, anders krijg je nog trammelant met Peter, en word je naar een ander forum verbannen
(heb ik ook gehad . . . :? )).

jan.

Maar, zonder dollen, heb je het nou nagemeten?

Volgens mij is de kap echt te hoog.

En dat is jammer; hij verdient beter! :yes:

Ik zou er spijt van krijgen . . . :?

jan.

Hoi Appie,

Prachtig!!!!! Doe zo verder.

@Jan: Denk wel dat ze goed is die kap, enkel de band op de echte is iets dikker, daardoor lijkt het dat de cockpit kleiner is.

Tot hoors
Tom

afb13887.jpg

afb13888.jpg

Need I say more?

Hij is te hoog. :yes:

Ik vind het jammer van wat een mooi model aan het worden is. :|

Appie, ik wil niet flauw zijn of zeuren; het is jouw P-51, maar: je krijgt er spijt van. :yes:

Ik weet het zeker. :?

Go the extra mile!

jan.

Tja Jan je hebt daar een STERK punt !!

Hier ga ik nog ff op studeren, volgens mij kan ik die kap niet echt veel lager maken maar ga er toch nog even naar kijken.............mmmmh

Tom, dat met die bredere strip klopt ook wel weer, kijk ik ook nog even naar...................

Zou het kunnen zijn dat de foto een wat vertekend beeld geeft ??

Ik heb toch echt die BT kap (van Bob Holman) vergeleken met de Engel kap en dat leek toch echt verdomd veel op elkaar kwa schaal afmetingen.

Het lijkt er hier op dat vriend Jimmy Leeward die kap op z'n "Number Nine" lager gemaakt heeft ?? misschien Jimmy ff een mailtje sturen (die zit vast te luieren op z'n Air-Ranch daar in Florida :lol: )

Appie

En toch klopt die kap niet..
Ik zit momenteel bijna dagelijks in p51 foto's en tekeningen te neuzen.. en het voelt niet goed. Ook niet als je de band breder maakt zoals tom zegt.

Ho.. wacht even.. de kap klopt wel voor een P51D.
Maar de "cloud dancer" heeft een verlaagde kap.
Bij de P51D gaat de bubbel na het voorraam nog een stukje omhoog. Bij deze cloud dancer gaat ie direct naar achter.
Ik denk dat ze de kap veranderd hebben.. om minder "Drag" te hebben..

Peter

Tja,

Zit Jimmy nou zo hoog of is die Canopy zo laag ????

afb13899.jpg

afb13900.jpg

Ik zie trouwens dat tie (Jimmy dus) ook nog een MIG 17 heeft (the lucky Bastard)…………..mmmh ook een leuk project zo’n MIG 17

Appie

Lang geleden dat ik op het forum ben geweest. Foei Bas!

Maar nogmaals: prachtig vliegtuig!!, kappie verlagen, cockpitje maybe wat mooier (ja ook dat verdient je vliegtuig denk ik)... en GO GO GO! Ben heel benieuwd hoe je vliegbevindingen zijn :D
Greetz!

Hoi,

Volgens mij heb je iets te weinig weg gesneden.
Als je kijkt naar jouw kap en de originele zie je dat bij jou aan de achterkant nog een stukje recht loopt daar waar je de band hebt zitten.
Bij de originele zit die rand niet.

Groetjes Michel

Appie :

Achterkant is idd te hoog. vandaar die "bolle" cockpit.
Vanaf het "vaste" voorruitje moet je naar achter toe meer
weghalen.
EN : het alu gedeelte van achterste deel van canopy is
HOGER dan de vaste ruit . Voorste ruitje (lees GLAS) ligt
lager. Dit vertekent bij jouw model de proporties!
Gerwin

Nou, dan bemoei ik me er ook nog maar even mee: volgens mij kun je met het soort kapje dat je gebruikt hebt, geen goeie kap maken . . .

Hij is veel te bol!

De originele kap (van de Cloud Dancer) is veel vlakker = minder sterk gewelfd, dan het model-kapje dat je gebruikt hebt.

Maar dat had je natuurlijk allang gezien. 8)

Toch? :roll:

:wink:

jan

Ha Jan,

Yep had ik al gezien.......... :wink:

'k ben op het moment bezig om een vacuumbak te maken zodat ik m'n eigen canopies kan maken. Ik laat deze dus nog even zitten en maak t.z.t. dan een mal van deze kap. De mal pas ik dan aan naar een wat vlakker model.

Vervolgens kan ik dan vrij eenvoudig een nieuwe kap trekken (hoop ik :roll: )

BTW als je nog een kapje voor jouw Strega nodig bent dan hoor ik dat graag van je !

Grts,

Appie

@appie.

Ik moet binnekort ook een kapje laten trekken voor mijn P51je.
Kan ik dat misschien bij jouw laten doen dan? Ik ben zelf nog niet toegekomen aan het maken van een vacuumbak..

Cheers

Peter

Back