De budget drive van Jos

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door jjmouris, 6 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Wel grappig dat er zoveel vertrouwen in de Himodel GX200 regelaar is. Is hij echt bewezen? Ik weet het nog zo niet. Hoeveel keer heeft Gerben met dat ding gevlogen voor dat de rook er uit kwam? Ja het kan zij dat het kwam vanwege de 6S maar het kan ook gewoon zijn dat deze niet eeuwig mee gaat. Er zitten immers lang niet zoveel fets in als op een CC P125.

    Ik vloog voorheen met een Kontronik Jazz FAI18 regelaar en die deed het ook zo een 30 vluchten prima en toen kwam de rook er uit. De rem werkte wel heel goed met de Neu motor. Volgens Kontronik was deze regelaar gewoon te klein voor het vermogen waar ik mee vloog.

    Echter, mijn budget aandrijving Mk1 heeft onderhand zeker wel 200 cycles gedraaid en dan is het wel een goede deal lijkt mij zo.

    Dus dat verhaal van alleen een Plettenberg en Schulze blijft heel...... het is goed..... zo kan ik er nog wel een.

    Overigens werkt de rem wel gewoon 100% normaal bij mijn budget aandrijving en dat bij 4.7KW en 27 seconde looptijd. Er is dus echt helemaal niks mis mee.

    Laten we geen koeken met peren vergelijken, mijn budget aandrijving is bedoeld voor competatief F5B gebruikt en niet alleen als beginner setup. Je zou er best een Eurotour mee kunnen vliegen en ook wedstreiden winnen. Met een 3KW aandrijving kom je op de Eurotour niet mee.

    Ik weet niet hoe het met de Plettenberg vertraging afloopt maar mijn gevoel zegt dat het wel goed komt. We zullen het zien. Tot die tijd wil ik graag geen slechte dingen horen. Als je wilt speculeren dan doe dat maar ergens anders over, bijvoorbeeld of GJ volgend jaar de 40 rakken gaat halen.
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zoals je stelt... lood om oud ijzer... ze zijn immers in de handel verkrijgbaar. Overigens zou ik geen Planeta nabouwen. Er zijn betere ontwerpen.
    Krijg wel de indruk dat de Neu-gear goed in elkaar steken...
    Het opschroefbare pignon in z'n algemeenheid zou nog wel eens de zwakste schakel in het geheel kunnen zijn?
    Het afslijpen van de motor-as is een noodzakelijk kwaad, maar verbeterd bepaald niet de mechanische eigenschappen van de verbinding. Inboren zou al een verbetering opleveren. Veel keuze heb je niet als daar voor niet het juiste gereedschap ter beschikking hebt.

    Als ik het zo lees beloofd 2011 een spannend seizoen te worden. Mooi!
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  3. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Amsterdam
    :)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  4. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Hallo Allemaal,

    EEN FORUM IS OM ERVARINGEN TE DELEN, MENING TE GEVEN ED.
    VOLGENS MIJ HOREN PERSOONLIJKE AANVALLEN HIER NIET THUIS:help::help:

    GROETJES FRANK
     
  5. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    inderdaad, moet wat mij betreft wel gezellig blijven op het forum. De strijd is en hoort op de rakken.
     
  6. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    De zweeftaak en doelanding zijn ook belangrijk hoor bij de strijd.
    Scheelt je zo soms wel 630 punten ;)

    PS gaan we het nu weer over de budget drive hebben!
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  7. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Dan heb ik reeds gewonnen, inclusief de 10 minuten en landing. Moet je de uitslag van de laatste NL wedstreid maar eens bekijken. ;)

    Bedankt voor de hulp, ik vindt het echter wel grappig wat Joriz tot de aandacht bracht. Tja, als je zo lang (7 jaar) in Engeland woont dan krijg je dat.

    Ik zal nog even een static test doen met 5S en de grote prop. Wat betreft vliegen, er ligt hier nu ook een dik pak sneeuw. Was vannacht pas om 2 uur thuis en de auto staat niet voor mijn deur.

    Gr, Jos
     
  8. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    De nederlands kampioen zit toch aardig dicht bij met de puntjes in de nederlands competitie:

    Beste ronde gevlogen door: Gerben van Berkum
    Datum Wedstrijd Ronde Rakken Tijd Motor Landing Punten
    14 augustus 2010 Dalfsen 3 39 10.00 3 30 1017

    Beste ronde gevlogen door: Jos Mouris
    Datum Wedstrijd Ronde Rakken Tijd Motor Landing Punten
    25 september 2010 Stompetoren 2 41 9.59 5 20 1024

    Zit 7 puntjes verschil tussen de 2 beste gevlogen rondes ;)

    PS: dit is op de nieuwe nog af te maken website beschikbaar ;)
     
  9. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Mark, dat klopt. Volgende keer kom ik naar een wedstreid waar de zon niet recht in mijn ogen schijnt, de wind niet kracht onnozel is en neem ik de vriendin niet mee. Ook kom ik ruim op tijd en ga ik niet vroeg weg.

    Of als je de wedstreid in Engeland er bij neemt, dan wordt het ook al anders;
    Beste ronde gevlogen door: Jos Mouris
    Datum Wedstrijd Ronde Rakken Tijd Motor Landing Punten
    10 oktober 2010 Wetlands 2 46 10.02 0 20 1078
    10 oktober 2010 Wetlands 3 45 09.56 3 30 1073

    Komt Gerben nog 61 punten te kort. ;)

    Echter mijn budget drive is verkocht en daar vliegt Roy nu 42 rakken mee in zijn Enigma. Mijn bedoeling was om te laten zien dat de budget drive prima werkt en als je maar een beetje goed kunt vliegen dan kan je er een wedstreid mee winnen. De door jou genoemde beste score in de Nederlandse competitie is met de budget aandrijving gevlogen.

    Wat Frank en ook jij Mark met de budget drive gaan doen volgend jaar dat zullen we maar moeten afwachten.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  10. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
  11. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Nog even een klein stukje schijven. Ik zat ooit te denken.... hoe kunnen we de instap in F5B nu het makkelijkst maken?! Dat heet, iets goedkoops, betrouwbaars en mogelijkheid tot door groeien. Zeg maar zo min mogelijk risico kwa investering en de drempel laag houden. Veiligheid ook belangrijk.

    Dus ik dacht aan dit, stap 1;

    GM 17.5x17.5 of 18x21 prop
    Neu P32 6.7:1 vertraging
    KD36L 3500KV motor
    CC P125 regelaar
    4S lipo

    Dan dit je op de 2.5KW afhankelijk van de gekozen prop en Lipo. Lekker simpel doch effectief.

    Zit er goede vordering in, is er wens naar meer, stap 2;

    Zelfde prop
    Zelfde vertraging
    Zelfde motor
    Modificeer de P125 volgens; Advanced Modification | UK F5B
    5S lipo

    Dan kom je op rond de 4KW uit en ben je klaar tot en met de eurotour.

    Heb je wat centen over, koop je een echte Hacker B50, stap 3;

    Zeflde prop
    Zelfde vertraging
    Hacker B50 8L 3019KV
    CC P125 gemodificeerd
    6S lipo

    Dan heb je over de 4.5KW en ben je echt klaar. Mocht je nog meer willen, koop een 7L met 3450KV en draai die op 6S lipo.

    Je kunt ook stap 2 overslaan en het volgende doen voor stap 1;

    GM 17.5x17.5 of 18x21 prop
    Neu P32 6.7:1 vertraging
    KD36L 4000KV motor
    CC P125 regelaar
    4S lipo
    3.5KW

    Ik heb hier ZEER lang over na gedacht maar begrijp dat er natuurlijk meer wegen naar Rome zijn. Het is ook niet anders dan normaal dat iedereen zijn eigen weg zal volgen.

    Voor hoever ik begrijp is de Neu P32 6.7:1 vertraging nog gewoon leverbaar.
     
  12. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Als alternatief, als de Neu P32 vertraging niet te krijgen is of je geen zin hebt aan schroeven.

    Kira 600-38 met 6.7:1 voor stap 1
    Hacker B50 met 6.7:1 voor stap 3

    De Kira kun je later als reserve motor houden of doorverkopen.

    :)
     
  13. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    De Neu vertraging zal nog wel leverbaar zijn, maar bij m'n laatst gerepareerde motor (lange 1512 die nu bij Mark ligt) was de as al aangeslepen. Pinions zal dus mogelijk een uitdaging gaan worden.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    OK, laat ik dan ook maar een set neerzetten:
    geen geklooi met losse geartjes en zo.

    Regelaar; Castle creations CC125 (goed tot 5S 250A) 159 euro
    Motor, Kontronik Kira 600-38 6.7:1 of 600-30 6.7:1 199 euro
    RFM versetzte 38mm spinner + 16x16 smalle prop. 62 euro

    Voor startende F5B-ers (moet buiten de top 4 geeindigd zijn in 2010), totale set 385 euro.

    GJ
     
  15. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ, kan je dan niet beter dit aanbieden;

    GM 17.5x17.5 of 18x21
    Kira 600-38 met 6.7:1
    CC P125
    4S lipo

    Dat is toch wel veiliger voor zowel de prop als ook de regelaar.

    Denk dat jij bij GM best wel een leuk prijsje kunt regelen, niet ver van die RFM prop af.

    Jos
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    ja, kan.
    Maar ik heb alle vertrouwen in RFM, Mark vliegt er ook al het hele seizoen probleemloos mee.

    GJ
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Het lijkt me een overwogen set-up. Als extract van alle draadjes...

    BEC-je en Lipootje.
    Limiter?
     
  18. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    becje zou een Castle kunnen zijn.
    Lipootje 360, 600 of 800 mah, iets van 6-8 euro voor 2s.
    Limiter is nog niet meteen nodig, unilog met sensoren is wel behoud van je aandrijving.
    Aangezien ik heel weinig korting krijg op Unilog vraag ik me af of dat interessant is.
    Aandrijflipo moet iedereen voor zichzelf beslissen.
    Gerben vliegt met Bionic cellen, houden zich onder hoge stromen prima.
    Ik weet nog niet waar ik zelf mee ga vliegen, ik heb nu een 4s pakje van Gerben geleend, ook een Bionic.
    ik moet de eerste tijd eigenlijk een pakje hebben wat in spanning niet heel erg hoog ligt, ik heb al dat vermogen niet nodig.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  20. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ, is mooi dat jij alle vertrouwen hebt in RFM verzetz spinners. En ook 5S op een normale CC P125. Ik heb dat niet.

    Verder geeft een 17.5 of 18 inch prop gewoon meer duw en is later nog goed te gebruiken op de wedstreiden met hoger nivau.

    Maar goed, als jij de Kira samen met P125 aanbied voor een goede prijs dan kunnen mensen verder zelf wel bepalen wat ze er opschroeven / aanhangen.

    Zijn we er dan uit? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina