De budget drive van Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
GM heb ik binnenkort liggen en de CC modificeren, daar bemoei ik me niet mee.

GJ

G.J.

wat GM betreft gaan we binnenkort even praten ;) ( lees mailen)
Modificeren is ook niet echt iets wat mijn voorkeur heeft. Zijn er andere opties?

GX200 kost ongeveer 60 euro en een CC125 kost bij mijn weten nu 174 euro bij Aerobertics.be

Als de regelaar uitfikt is er grote kans dat hij kortsluiting maakt richting de ontvanger en wordt je kist ook onbestuurbaar.

Koop je de GX200-BEC met een losse optokoppler of een unilog met optokoppler dan heb je daar geen last van.
Meestal zit het opto gedeelte achter in de kist en zal de kortsluiting niet verder lopen dan tot de opto.

Laatst bewerkt:
In een van de Avioniks gaat de Budget drive van Mark ;)

Keda KD36-60-7L op een P32/6.7 Gear
Castle Creations Phoenix 125 Mod
5S Turnigy 3300 30C
op een GM 17x19,5 Prop

Kijken wat dat brengt volgend jaar.

Dat klopt, maar dat wil je in een hotliner toch al. De BEC van de cc125 is zelfs ongeschikt voor gebruik mocht je dat overwegen.

Moeten is een groot woord. Ik gebruik een optocoupler voor mijn CC regelaars en een aparte bec van de aandrijfbatterij, geen aparte ontvangstbatterij.

Tot je een accu gebruikt waar de printbanen op het doorverbind printje (vooral geval bij 5S accu's) doorbranden.... dan heb je ook geen spanning meer op je losse BEC.
Of het motorspant schiet los, de motor draait een paar slagen in de rondte en rukt alle draden voorin los.. beiden komen voor.
Maar ja, je losse ontvanger accu vergeten te laden komt ook voor...

Zelf gebruik ik een losse 400mAh 2S lipo ontvangeraccu, met daarachter een CC Bec. Volgens voorbeeld van Luc en Willy. Verbuik 25-40mAh per vlucht.

Groet,
Gerben

ga ik spijt van krijgen, maar wel een leuk probeersel besteld (don't try this at home):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Marine 120A Brushless Boat ESC

en een:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD36-60-06L 4000kv Brushless Inrunner

nu nog een vertraging. Wellicht de plettenberg omdat de P32 lastig te krijgen is (moet ingevoerd worden uit zwitserland/US, met douane enzo).

Beloof de belasting stapje voor stapje op te voeren (geen mens en vliegtuig in gevaar te brengen)

De KD36-60-06L is gisteren aangekomen en heb ik direct terug gestuurd. Want ik hoorde hem intern aanlopen.

De Turnigy regelaar heeft slechts 24 mosFETs. Net als mijn 40A Kontronik regelaar. En de helft minder dan een 70A Jeti advance regelaar. Mogen dan wel 24 super FETs zijn in de Turnigy voor 120A met 240A surge, en/of de waterkoeling moet het grote verschil maken. (Plaatjes hieronder zijn zonder de koeler)
pb060240.jpg

pb060236.jpg

Gisteravond laat thuis, vandaag een pakketje van Frank open gemaakt. De Plettenberg 5:1 vertraging ziet er prima uit.

Ik denk voor die 108 euro + 28 usd voor een budget motor heb je dan een prima aandrijving zonder al te veel gezeur.

Later meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back