de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Gerard_nl, 17 mrt 2008.

  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zendermodulen FC18, FC28, FF8, FF9, T9Z en nog diverse andere typen hebben allemaal dezelfde pinbezetting. Ook de Hitec Eclipse heeft een module met dezelfde afmetingen en pinning.


    Ik ben trouwens wel benieuwd welke importeurs en winkeliers allemaal van Assan het alleenrecht gaan krijgen om de Europese markt te gaan voorzien :D. Ook zullen ze al wel 'in-China-helemaal-CE-goedgekeurde-apparatuur' verkopen. De importeurs merken vervolgens zelf wel hoe veel je aan zo'n goedkeuring hebt :(. Chinezen en zaken doen zijn naar blijkt moeilijk te combineren. Maar goed, voorlopig is de consument de lachende derde.
     
  2. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    oeps ,ben er niet zeker van gerard maar ben je dan niet illegaal bezig .
    meenstal gaat het om het afgestraald vermogen [e r p ].
    en mag er niets aan verandert worden .
    ik kan het ook fout hebben .
    groeten wiebe
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik verander niks aan het vermogen, alleen een antenne, dus dat word efficienter ;)

    praten als brugman he :D

    enne illegaal is my middle name hehehe

    @jan, bedankt technische vriend.
    en de CE verklaring, schijnt in orde te zijn alsmede de FCC en RoHS

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ze zijn ook allemaal gelist daar, dat hebben de amerikanen al uitgeplozen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik persoonlijk twijfel niet zo aan die certificaten.
    als zon bedrijf die op hun site zet zo en ze zijn vals is het zo einde firma en handel.
     
  6. arthurw

    arthurw

    Lid geworden:
    9 mei 2003
    Berichten:
    376
    Locatie:
    Soest
    Gerard,

    1 ding lijkt me heel interessant bij je testen: of je verschil kunt vinden in de prestatie van de verschillende ontvangers.

    Immers, ze hebben een 6 en 7 kanaals ontvanger die beide onder de 30 (!) dollar zitten. En dan een 8 kanaals die er als parkflyer (50$) en normale (80$) uitvoering is.

    Oftewel - voor de prijs van de 8 kanaals koop je 3 6-kanaals ontvangers. En voor de meeste van mijn toepassingen is 6 kanalen meer dan voldoende.

    Maar het moet bij mij wel altijd in een zwever - en daarbij willen de afstanden nog wel eens wat groter zijn. Dus - het mag misschien niet wetenschappelijk zijn, maar ik ben toch wel erg benieuwd of er verschillen in de range-test zitten tussen de 6,7,8 & 8 kanaals ontvangers!

    Oh ja - ik vind het systeem van Act ook prachtig (in theorie, want leverbaar is het geloof ik nog niet). Maar als ik kijk wat 1 module, antennes, verloopjes, ontvanger in een setje kost: 399 euro... dan wil ik ook wel weten hoe Assan functioneert!

    Arthur
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik kan je vast zeggen dat in de 6 kanaals en 7 kanaals ontvangers geen verschil zit dan het extra kanaal.

    ook die met korte antenne en lange antenne maken geen verschil, dan dat de antenne buiten de romp gebracht kan worden voor betere ontvangst.

    de 8 kanaals wel, dat is specefiek een full range ontvanger, behalve die met interne antenne, die is meer voor helies en spul wat een beetje in de buurt blijft.

    uiteraard test ik of dat allemaal wel zo functioneert.
     
  8. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Hallo Gerard,

    Ik heb een vraagje, werkt deze Assan set alleen met hun eigen ontvangers of kunnen daar ook andere voor gebruikt worden :confused::confused:
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zag dit draadje wat laat maar kan wel mijn bevindingen met jullie delen.

    Ik heb zo`n Assan module voor mijn FF9 gekocht met een vrij forse X8R ontvanger erbij. Waarom ? Omdat ik doodziek werd van storingen met elektrokistjes.
    De eerste test deed ik op mijn vliegbootje Gemini, met de grote ontvanger.
    Rangetest met ingeschoven antenne gaat niet maar na 100 meter gaf hij nog geen krimp. Met vliegen dan ook geen tik storing gehad.

    Toen kwam UH met de veel kleinere X8R7 ontvangertjes voor 20 euro, en die erin gestopt. Daar heb ik inmiddels ook al de nodige vluchtjes mee gemaakt en waren 100% storingvrij, ook wat verder weg gevlogen, no problem.

    Die kleine ontvangertjes zien er wat fragiel uit maar werken perfect, ik gebruik ze alleen voor schuimkistjes.

    De grotere ontvanger ga ik testen op mijn Logo 10, groot voordeel is het ontbreken van de antennedraad en geen knakpulsen meer :D

    Of dit systeem te gebruiken is met andere 2,4 ontvangers weet ik niet.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb net toch maar een spektrum set besteld voor mijn ff9. Die assan ontvangers (grote met antenne) voelden wat gammel aan......
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat vind ik wel meevallen, de behuizing is echter wat "bulky" vind ik van de 8 kanaals.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Zit bij jouw de antenne aansluiting dan degelijk vast in de behuizing? Deze zat iets los maar niet direct verbonden aan de print.....

    Bulky ok maar het formaat is mee te leven :)
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Bij mij zit de antenne door de behuizing heen direkt op de print, zo lijkt het.
    Er zit iets beweging in de antenne maar het stekerblok beweeg niet mee. Best aardig stevig allemaal !
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ja de mijne is ook erg solide vind ik.
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Gerard, hoe kom ik aan de antenne die ik op de grote antenne kan klemmen ?
    Ik vind hem namelijk niet op de site van UH.
     
  16. hoofdgup

    hoofdgup Guest

    Okee heren ik ben nu ook in het bezit van een assan set met o.a. de draadloze (antenne loze) ontvanger ,ik heb het spul in mijn easy star gebouwd ,waarvan ik de onstoringen weg heb gehaald ,en ik moet zeggen het werkt perfect geen cliches en storingen wat zo ever ,ik gebruik daar nu mijn oude set voor welke jan (corrien) gerepareerd heeft (mijn dank) ,voor mijn EVO moet ik nog even wachten ,op de RC-Groups is wel iemand die een JR set ingebouwd heeft in de EVO en vermeldt dat het perfect werkt ,ik ben benieuwd wat er uit de testen komt. Grt.cees
     
  17. hoofdgup

    hoofdgup Guest

    O Rheli voordat ik het vergeet op de rc-groups site heeft er iemand een antenne op zijn c9 z gezet en gemeld dat de antenne bij elke zaak te koop is die spectrum verkoopt als je geintreseert ben dan ga ik wel even zoeken Grt. cees

    Gevonden voor je site HeliDirect.com - Your Source for R/C Helicopters Parts and Upgrades productnummer:[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular][SIZE=-1] SPM6810 kostprijs 12.99 doller
    [/SIZE][/FONT]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2008
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoi Cees, de antenne die ik daar vond was voor in het model.
    Ik heb nu een knikbaar ding uit de zendmoduul steken wat ik niet zo elegant vind, de zender ligt dus op de antenne :(
     
  19. hoofdgup

    hoofdgup Guest

    Weet ik relie ik gebruik een x-347 van graupner met het zelfde probleem ,volgens mij is dat prima te verhapstukken door het gedeelte boven de aansluiting van de antenne te monteren en dan de kabel intern via wat dremel werk naar het modul te laten gaan de connectoren zijn standaard SMA.
    Alleen bij mijn grote liefde de EVO denk ik er niet aan om gaten in de kast te maken. Grt cees

    O.ja verder ben ik meer dan tevreden met de ASSAN modules
     
  20. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Er zijn tientallen voorbeelden van Chinese bedrijven die hun ISO-certificiering op hun sites en op hun briefpapier hebben maar waar in werkelijkheid nog nooit iemand van ISO heeft gehoord!
    Op het moment dat het sjiek staat en ze verwachten er 1 cent meer door te verdienen gebuiken zij de meest fancy namen. Kwaliteitszorg en normering zijn totaal ondergeschikt aan omzet! Ik heb de afgelopen jaren zeer veel gewerkt voor Chinese autoconstructeurs en ethiek, zowel als QC zijn een lachtertje bij onze Oosterse broeders........
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008

Deel Deze Pagina