Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ASSAN X8 2.4Ghz system is designed to operate in compliance with the RF exposure guidelines set by national authorities.
FCC ID: VJ9XRF01
CE:
EN 300 328 V1.7.1: 2006
EN 60950:2001 + A11: 2004
EN 301 489-1 V1.4.1: 2002
EN 301 489-17 V1.2.1: 2002
EN 50371:2002
EN 61000-6-3:2001+A11
EN 61000-6-1:2001
Zo, mijn Assan setje is ook binnen.
Ik overwoog mijn ASSAN te gebruiken in mijn van hanzl overgenomen T22 warrior turbine jet.
Ik had de full range 8 kanaals ontvanger XR8 in de jet gestopt.
Rangetest uitgevoerd met het model op een houten tafel, achterkant naar de zender en ontvangerantenne horizontaal naar voor gericht. (weg van de zender dus) De meest ongunstige situatie dus, met motor en volle tanks nog tussen zender en ontvanger, MAAR deze situatie kan ook in praktijk voorkomen.
Op VOL vermogen en vrij zicht op het model had ik krap 500m bereik over de grond. Lijkt mij toch flink weinig...
Heeft er soms iemand ervaringen wat de full power ranges op de grond zijn van ASSAN of van andere 2.4Ghz systemen ? (met het vliegtuig in de meest ongunstige situatie want je wil dan natuurlijk ook nog bereik hebben). Weet er iemand hoeveel het bereik verschilt in de lucht ?
een voordeel heeft Fasst voor mijn MX22 deze heeft 12 kanalen en Assan maar 8.
Bedankt voor je raad Eheli.
Even bij vermelden dat ik de ASSAN al dik een half jaar gebruik in mijn HK450 en dit zonder de minste storing (terwijl ik op 35Mhz wel regelmatig last had van tikken).
Maar natuurlijk vlieg je met een 1.6mx1.9m jet wel even wat verder weg dan met een 450 heli.
Ik denk zelf ook dat ASSAN prima zal voldoen in de jet... maar schuw toch een beetje het risico. Met name schaduw van de tank en turbine baren me zorgen, vermits de assan ontvanger maar 1 antenne heeft.
Misschien moet ik maar eerst eens een tijdje testen met mijn twinstar met een flesje water erinDie twinstar vlieg ik soms zeer ver en hoog.
Als er nog mensen precieze gegevens hebben van hun 2.4Ghz set (assan, futaba, spectrum of whatever) dan hoor ik dat graag. Ik vermoed namelijk dat deze andere systemen in niet-ideale omstandigheden (tank, motor ertussen) ook niet veel verder komen dan 500m op de grond.
Berto, vergis je niet. Als die jeti 2.4Ghz is, dan zijn de werkelijke antennes slechts een 4cm lang. De overige 36cm is coax verlengkabel.