de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Mijn verwoording was misschien niet helemaal juist.

Ik weet dat alleen het uiteinde de antenne is, ik bedoelde met dei 40cm dat ik de mogelijkheid heb om het uiteinde verder weg te plaatsen, weg van alle elctronic/motors/etc., en dus niet alleen maar in de romp.

Wat met die 2,4GHZ ontvangers met alleen 2 kleine sprietjes niet mogelijk is en ze daarom dus misschien een extra satteliet gebruiken.

Dat laatste is niet juist, Assan ondersteunt 10 kanalen op zenders die dat kunnen in PPM mode.

Futaba ondersteunt maximaal 8 kanalen in PPM, maar op je MX-22 zou je 10 kanalen moeten hebben met Assan.

Dat van Futaba is niet fout de module voor deze MX22 ondersteunt 12 kanalen
en niet 8

Bij het standaard Assan setje voor een FF9, krijg je 2 ontvangers, de X8R7 en de X8R8.

Nu lees ik in de handleiding dat die ontvangers een bereik hebben van 500 meter, wat mij nogal weinig lijkt. Dit blijkt vrij standaard te zijn, alleen de X8R en de X8R10 geven ze een hoger bereik voor op, wat dan gelijk tussen de 1km en 8km ligt (met externe antenne).

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die een gewoon model buiten vliegen met die mini-ontvangers, bv. de X8R7. Ik zit sterk te overwegen die in m'n WindS te zetten, maar vind die 500m wel eng.. dus.. hoe gaat dat in de praktijk?

Met de beide ontvangers heb ik al grote zwevers heel ver en hoog zien vliegen zonder problemen (zowel met de korte als de lange antennen). Ik zelf vlieg met wat kleinere toestellen zonder enig probleem met de ontvangst. Op parkflyers vlieg ik met de kleine 4 kanaals ASSAN.

Jos

Laatst bewerkt:
zet je vliegtuig eens op de grond, en ga er eens 500 meter vanaf..

Probeer het eens.

Desnoods met dagteller van auto....500 meter en dan achterom kijken
naar je vliegtuig.

Johan

Het lijkt ver weg inderdaad, maar is het niet perse hoor.

Bij F3A is de norm op 150 meter van je af vliegen. Dat mag over een gebied van 120 graden (60 graden beide kanten op) in de breedte en 60 graden hoog.

Stel nu je vliegt het keerfiguur de 8 uit het P-11 programma. Dan zit je bovenin op het verste punt wat je komen kunt, dus 60 graden naar de zijkant, 60 graden omhoog.

De afstand tot het model is dan 600 meter.

Als je dus F3A vliegt, kom je met het P-11 programma, wat het programma voor 2010/2011 is, mogelijk voorbij de 500 meter.

Ik heb nog nooit storing gehad, maar ben ook nog nooit zo ver gekomen met assan. Ik heb op het moment alleen nog die 2 meegeleverde ontvangers.
Als ik om de een of andere reden fasst niet meer zou kunnen gebruiken zou ik assan ook in mijn angel vertrouwen.

Enige wat ik merkte in een zagi, met gws park servo's, is dat wanneer ik het toestel en de zender in 1 hand hou om de accu te verwisselen, dan trilt 1 servo snel heen en weer. Op het moment dat dat gebeurt zit de antenne en de servokabel helemaal parralel en tegen elkaar aan, zodra ik de antenne iets verdraai of 1cm afstand houd is het weg.
Ik denk dat op dat moment de servo niet door de ontvanger word aangestuurd maar door inductie oid. Bewegingen die ik stuur blijft hij doen alleen trilt ie.:?
Dat is echt de enige imperfectie die ik kon ontdekken.:D

Hoe zit dat dan met die 35mhz PPM ontvangers? ik wordt al zenuwachtig als ik 150m ver vlieg.
Maar ik zet toch altijd nog liever een 138dp PCM ontvanger in de Osmose dan een Corona CR8D 2,4ghz ontvanger.
Het blijft Chinees, en er zit maar 1 antennetje aan, is dat overbodige luxe van de andere merken, of een gebrek van Corona? (ik vrees het laatste namelijk) Al met al heb ik nog nergens last van gehad. Overgens met 35mhz PCM ook niet.

Die ene Corona antenne werkt prima in real life. Ik heb in mijn vliegtuigen die ik met Corona FHSS V1 spullen vlieg nog nooit het idee gehad dat de kist iets anders deed dan ik commandeerde.

Bij F3A is de norm op 150 meter van je af vliegen. Dat mag over een gebied van 120 graden (60 graden beide kanten op) in de breedte en 60 graden hoog.

Stel nu je vliegt het keerfiguur de 8 uit het P-11 programma. Dan zit je bovenin op het verste punt wat je komen kunt, dus 60 graden naar de zijkant, 60 graden omhoog.

QUOTE]

Zit hier geen rekenfout? Ik kom op max zo'n 475 meter.

Niet dat het veel uitmaakt... :-)

Verder, ik heb vorig jaar met de Spitfire (met methanolmotor) een paar keer het C-programma gedaan met volledig gebruik van de box. Geen enkele storing gehad met de Assan.

Overigens ben ik er mentaal ook nog niet aan toe om Assan in de F3A modellen in te zetten - zit waarschijnlijk tussen de oren :-D - ik heb dus PCM in de Xtra.

Laatst bewerkt:

Dit heb je waarschijnlijk nog niet in de praktijk gehad?

Ik ben van mening dat je dan je model niet meer goed kan beoordelen daar het met de grootste waarschijnlijkheid een zeer klein stipje is. Zelfs een grote 4-meter zwever op deze afstand is moeilijk te beoordelen daar het al op 450mtr een stipje is.

Laatst bewerkt door een moderator:
rekenfout? misschien.. ik reken eerst de 60 graden hoek uit vanaf de piloot, 150m vooruit en dan 60 graden naar rechts:

cos 60 = 150/x
x = 300m

Dan 60 graden omhoog:

cos 60 = 300/x
x=600m

Waar zit dan de rekenfout?

Was net even bezig met m`n GPS uit de jet en de hoogste punt wat behaald was is 319 mtr dat was een piek

De meeste top hoogtes liggen bij de 250 mtr.

Voor m`n gevoel dacht ik dat het een veel grotere afstand was, kun je zien hoe je je hier op verkijkt.

Ik heb het nog even nagekeken en mijn berekening klopt volgens mij gewoon :P

Vandaag gevlogen met de Assan set en er valt niet zo heel veel over te melden. Het spul doet wat het moet doen :)

gevlogen met de Assan set en er valt niet zo heel veel over te melden. Het spul doet wat het moet doen :)

Eigenlijk moet je zeggen: "Fantastisch materiaal. Ik vlieg heel veel, en heb nog nooit storing gehad met de Assan set!"

Greetz, Aldert

Tsja, met die 6 vluchten die ik er nu mee gemaakt heb, is dat misschien wat prematuur..

Maar goed, om jou een plezier te doen:

FENOMENAAL dat Assan spul.. helemaal GEEN storingen! Hulde!

:music: :thumbsup: :worship:
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif
cheerleader.gif

zo beter? :)

De keuze bij 35mhz ontvangers maken vind ik nog niet zo lastig, ik zou nooit een slowfly ontvanger in een dikke benzine kist stoppen.. Maar, nu ik over wil stappen op ASSAN (heb al een zend module, moet alleen nog steeds de stap zetten naar de ontvanger) vraag ik mij toch echt af, welke ik nu het beste kan kopen..

RCtechnics 2.4Ghz Ontvangers

Kan iemand mij voorzien van wat tips?

volgende week vlieg ik mijn 2m20 50cc raven in met de assan. op al mijn andere toestellen assan, van zwever tot methanol, funfly en nu ook een snelle jet. nog nieks storing gehad. een antenne voor bovenop mijn zender is op komst.

Back