Aangezien er toch nog even doorgegaan moet worden dan ik ook nog maar één keer:
Sinds wanneer gelden er in België andere regels voor 2,4 GHz? We leven in de EU hoor! Dat er in bijna alle EU landen al (vooruitlopend op de officiële bekrachtiging) door de diverse overheden toestemming werd gegeven voor gebruik wil niet zeggen, dat de regels anders zijn.
M.b.t. de conformiteitsverklaring staat er in de opgegeven link toch echt:
What is the minimum content?
There is no minimum content, or indeed, any particular content for a declaration set out in the R&TTED! However, it is clear that in order to fulfil its purpose it must include at least:.............................................
the name and signature of the person accepting responsibility on behalf of the manufacturer or authorised representative; and
effective date / date of signature.
Zoiets noemen ze ook vaak een importeur. In ieder geval moet er iemand binnen de EU de verantwoordelijkheid op zich nemen en die moet dus op z'n minst in de verklaring worden genoemd.
De bottom line, dat de eindgebruiker zonder zorgen en vooral met veel plezier z'n Assan apparatuur moet gebruiken, heb je mij nooit horen betwisten. Integendeel. Dat Assan nog steeds geen controleerbaar juiste CE-verklaring heeft afgegeven en er nog steeds geen officiëel verantwoordelijke op de conformiteitsverklaring wordt aangegeven (lees: importeur), is wat ik wel heb beweerd. Ik heb trouwens ook beweerd, dat bij aanschaf binnen de EU de verkoper de verantwoordelijke is.
En nu vind ik (wat mijn aandeel betreft) het met deze discussie genoeg is geweest. Laten we de gebruikerservaringen maar verder aanhoren.
Voor diegenen, die in de techniek zijn geÏnteresseerd: Assan levert inmiddels een DSSS-systeem, dat net als Spektrum via twee kanalen uitzendt. Nu houd ik het niet helemaal meer bij, maar volgens mij gebruikt men nog steeds de XBee Pro modulen van MaxStream. Een datasheet hiervan is hier te vinden:
http://ftp1.digi.com/support/documentation/manual_xb_oemrfmodules_802.15.4.pdf