de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Hij komt alleen in bind mode als je direct na het aanzetten van de zender de stick beweegt. Je hebt daar ik dacht iets van 15 seconden tijd voor.

Als je binnen die zeg maar 15 sec niet kanaal twee heen en weer doet, gaat de zender in normale mode.

Dus dat risico wat jij beschrijft bestaat niet

Het is de tijd tussen het aanzetten en wanneer de blauwe led aanblinkt, ongeveer 4 seconden, alleen in die tijd kun je hem in de bindmodus krijgen.

Dus Niek, je hoeft niet bang te zijn als je aan het stickbangen bent ;)

HAHAha

Wil ook prima, het is een eenvoudige kruismixer. Je beweegt dan je knuppel van linksboven, diagonaal naar rechtsonder (of rechtsboven naar linksonder).

Greetz,
Aldert

Ik vlieg mode 1 en heb rol en hoogte op 1 servo, dat zijn dus 2 verschillende knuppels. Daarnaast heb ik veel meer rol dan hoogte, dus ik moet mijn rol een beetje bewegen en mijn hoogte vol, niet fatsoenlijk snel te doen zonder dat de andere servo ook beweegt. Daarnaast niet de volle uitslag.

Vandaag mijn setje binnen gekregen, na een maand wachten. Meteen ingebouwd in de Stampede, deze wou niet met een hrs ontvanger werken. (de reden om over te gaan, en af te zijn van het gedonder onderling).

Binden ging snel en prima. Bereik , in de straat is goed, ook het plekje waar ik normaal altijd storing heb, was NIETS te merken...

Eerste test indruk: IN ORDE!

Zeker ook fijn geen lange antenne meer in het zicht, en dus ok een heel stuk lichter, ook erg prettig... Had ik veel eerder moeten doen...

Bij mij brand hij ook iets van 3 seconde rood en in die tijd moet je even een tik heen en weer geven op kanaal 2. Dan begint hij snel te knipperen in rood, ontvanger onder spanning zetten met de bindplug op de juiste kanalen. seconde of 3 wachten en dan springt alles aan.

Met watervliegen ook geen last gehad in de seawind EP

Klopt, erg snel,makkelijk en duidelijk weergegeven op de manual.
Aleen moest ik niet kanaal 1 (manual)hebben,maar kanaal2 bij mijn t3pk.

Maar der staat wederom in de manual dat wanneer je niet zeker bent van de kanalen ,je gewoon even beide knuppels,kanalen moet "wiebelen".

Nu een volledig seizoen (limited) pylon (electrisch) gevlogen met mijn Assaneke: geen enkel probleem. Op de laatste pylon wedstrijd 2* crash Futaba 2.4 ( zelfde piloot, zender en ontvanger, ander model en regelaar (1* met, 1* zonder BEC maar met ontvangeraccu), 1* voor, 1maal tijdens de wedstrijd (vloog in zelfde heat als ik) .

Assan modules

Het gehele jaar heb ik met al mijn toestellen gevlogen met een Futaba FF9 + Assan module en ontvangers. Totaal geen problemen, ook niet met de 8 kanaals ontvanger (range 300 - 800 meter) zonder externe antenne.
Voor het geld een goede keuze en ik zie meerdere clubleden overstappen over naar dit betaalbare systeem.
Ook voor mijn heli heb ik een gyro van Assan besteld en is voorzien van een 7 kanaals ontvanger van Assan.

Snap enkel nog niet helemal waarom de reactie tijd sneller is dan met ppm, terwijl de zender in de ppm modus staat voor (aansturing van) de module.

Is het zo dat de aansturing best snel is, maar dat ppm signaal,wat dus uit de module komt, de boel vertraagd, en dat dan nu met de Assan module minder gebeurd?, of is het gewoon bull, en interpoleren(gewoon een extra puls tussen bestaande pulden indrukken) ze de boel gewoon, waardoor het lijkt of je sneller bent.

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Emil het helemaal bij het rechte eind. Wanneer je een 2,4GHz module in een bestaande zender steekt zal de besturing absoluut niet sneller worden. Het kan hooguit net zo snel zijn en zal dat meestal ook zijn. In theorie kan het zelfs iets trager zijn maar dat is niet nodig en zal dus hoogstwaarschijnlijk ook nooit zo zijn.
Een helemaal voor de 2,4GHz ontworpen zender KAN wel sneller zijn maar of dat ook werkelijk zo is, dat blijft de vraag? Bij sommige merken en/of type zenders misschien wel en bij andere misschien niet. De zogenaamde HRS zenders zullen inderdaat (iets) sneller zijn maar of je dat nu echt zal merken??? Zeker de gemiddelde modelvlieger, schipper of coureur zullen het volgens mij nooit merken.
Degene die met echt heel snelle modellen bezig zijn en ook nog op topniveau zullen het mogelijk wel merken maar dan nog zal het marginaal zijn. Onze reflexen zijn over het algemeen enkele malen trager en zullen veel meer effect hebben.

Toen ik mijn FX-18 verwisselde voor een DX6i, had ik wel degelijk het gevoel dat alles wat rechtstreekser ging.

net binnen alleen hij bindt niet... ennuh als ik hem aanduw word het piepje iets feller als ik het niet doe lijkt het net of er iets trilt..

Volgens mij heeft Emil het helemaal bij het rechte eind. Wanneer je een 2,4GHz module in een bestaande zender steekt zal de besturing absoluut niet sneller worden. Het kan hooguit net zo snel zijn en zal dat meestal ook zijn. In theorie kan het zelfs iets trager zijn maar dat is niet nodig en zal dus hoogstwaarschijnlijk ook nooit zo zijn.
Een helemaal voor de 2,4GHz ontworpen zender KAN wel sneller zijn maar of dat ook werkelijk zo is, dat blijft de vraag? Bij sommige merken en/of type zenders misschien wel en bij andere misschien niet. De zogenaamde HRS zenders zullen inderdaat (iets) sneller zijn maar of je dat nu echt zal merken??? Zeker de gemiddelde modelvlieger, schipper of coureur zullen het volgens mij nooit merken.
Degene die met echt heel snelle modellen bezig zijn en ook nog op topniveau zullen het mogelijk wel merken maar dan nog zal het marginaal zijn. Onze reflexen zijn over het algemeen enkele malen trager en zullen veel meer effect hebben.

Hey,

ik ben er 100% van overtuigd dat de overdracht naar het model sneller gaat. De Assan zit inmiddels geruime tijd in de MX16, en switch dan tussen 35Mhz en 2,4Ghz. Als een model "overgaat" naar de 2,4Ghz, dan moet ik hem echt even een paar vluchtjes weel leren kennen vanwege het veel directer reageren op de stuurfuncties!

Waarom weet ik niet, maar ik weet het 100% zeker! helemaal als er af en toe een model die op 2,4 Ghz eventjes weer op 35 Mhz gaat (vanwege de videozender die dan mee gaat aan boord), hij reageert dan weer aanmerkelijk trager, je moet dan je stuurbewegingen weer eerder maken, en dus weer even wennen.

Greetz, Aldert

Aaalie, helaas, het kan technisch gewoon niet wat je zegt.

Bij native 2.4Ghz systemen kan het inderdaad wel, maar bij Assan is het simpelweg godsonmogelijk.

Dit om dat het Assan setje de normale PPM pulstrein pakt.

Je kunt het dus wel denken te voelen, of zelfs 100% zeker te weten, de simpele waarheid is dat het domweg echt niet kan.

Ik vlieg zelf met een FF9 en Assan, en merk er dan ook geen snars van. Niet raar, want nogmaals, het is totaal onmogelijk.

Op RCUniverse kun je wel testen vinden waar men diverse systemen tegen elkaar heeft afgezet mbt. de responsetijd, en daar blijkt dit ook uit.

Aaalie, helaas, het kan technisch gewoon niet wat je zegt.

Bij native 2.4Ghz systemen kan het inderdaad wel, maar bij Assan is het simpelweg godsonmogelijk.

Dit om dat het Assan setje de normale PPM pulstrein pakt.

Je kunt het dus wel denken te voelen, of zelfs 100% zeker te weten, de simpele waarheid is dat het domweg echt niet kan.

Ik vlieg zelf met een FF9 en Assan, en merk er dan ook geen snars van. Niet raar, want nogmaals, het is totaal onmogelijk.

Op RCUniverse kun je wel testen vinden waar men diverse systemen tegen elkaar heeft afgezet mbt. de responsetijd, en daar blijkt dit ook uit.

Kan het zijn dat de 35Mhz module van graupner eenvoudig trager reageert? Iets meer tijd tussen ingang en uitzenden dan de Assan module?

Het is zomaar een idee, want anders zit het echt tussen mijn oortjes ;)

Greetz, Aldert

Nee, het is geen digitale techniek, hij buffert het signaal niet ofzo. Sterker nog; andersom kan wel, dat 2.4Ghz langzamer is, omdat die het eerst nog moet gaan coderen.

Vergeten we dan mischien de transfer tijd van 40/35mhz, ten op zichte van 2.4ghz?.
Is het dan niet zo dat de 2.4ghz zich sneller " verplaatst" dan de 35 mhz ???

Dus dat het signaal eerder bij het model is, omdat het "harder/sneller" gaat?

Back