de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Nee, dat is niet zo. Radiogolven gaan met dezelde snelheid, ongeacht frequentie.

Wat wel een verschil uit kan maken is de andere groepering van uitgestuurde kanalen bij 2,4 GHz. Hier hoeft de ontvanger de kanalen niet allemaal achter elkaar en in dezelfde volgorde uit te sturen, zoals bij ppm op 35 MHz het geval is. Enkele of alle kanalen gelijktijdig uitsturen is hierbij mogelijk (en voor de hand liggend) en dat kan naar mijn idee heel anders aanvoelen.
Om een voorbeeld te noemen: helivliegers roemen er bij de DX7 van Spektrum over, dat ccpm veel nauwkeuriger stuurt. Hetzelfde is bij de MX16 het geval. Dit is tenslotte in principe dezelfde zender. Dit komt omdat de drie servo's, die de swashplate aansturen direkt achter elkaar worden uitgestuurd. Bij oudere JR-zenders zitten deze kanalen verder uit elkaar, waardoor er enige ongelijkloop ontstaat.

Dat kan wel, Corrien, maar uiteindelijk kan ook dat alleen maar vertragen, omdat de timing van de oorspronkelijke PPM trein toch hetzelfde blijft.

Als iets er met een bepaalde snelheid inkomt, kun je het niet sneller uitzenden.

Nog wel iets anders wat het kan versnellen, is de kortere golflengte. Maar dan nog blijft het oorspronkelijke punt staan.

Ik denk dat dat allemaal gewoon gaat met lichtsnelheid, is 't niet?
Oeps, het gesprek is alweer een eind verder...

Als de data gewoon in die module aankomt, en de module, die codering gaat doen,klopt het verhaal van Corrien.

Lijkt me niet dat Assan, hier over gaat liegen, ook al zou het enkel meetwaadig zijn...

Kan het zijn dat de Assan ontvangers sneller zijn dan mijn oerdegelijke MC18 512 PCM ontvangers, en dezelfde PCM512 MC 12 ontvanger?

Greetz, Aldert

@Hezik, ik beweer ook niet, dat het sneller werkt. Wél, dat het anders kan aanvoelen.

Niet alleen blijft de framerate gelijk, ook de latency verschilt met 2,4 GHz niet echt (2,4 GHz is zelfs trager). Het hele verhaal over 'latency' is trouwens pas uitgevonden toen 2,4 GHz zijn intrede deed. Daarvoor hoorde je er niemand over en had ook niemand er last van. De meeste 3d helivliegers gebruikten zelfs het meest trage systeem: de FF9 met pcm1024 ontvanger.

@Aaalie, het meer dan prima pcm-systeem van Graupner is niet bijster snel. Ook spcm ontvangers gaan niet als de brandweer. Dit geldt trouwens ook voor het pcm1024 systeem van Futaba.

Laatst bewerkt:
Dank Corrien,

dan hou ik het op: anders aanvoelen!. En idd vooral de heli voelt anders (lijkt iets preciezer/sneller ;) ).

Greetz, Aldert

Vindt het zo wazig dat die Assan gasten het hebben dat het sneller werkt enzo...

Dit staat er in de product beschrijving:
advantage over ppm signal:
Quick response,high precision.

In de manual vindt ik echter alleen:
The control precision is better than conventional ppm system

Preciezer zou op zich wel kunnen, dus je kunt altijd nog zeggen dat het voordelen heeft ;)

Annyway,
Iemand ervaring met het aantal tussenstapjes, van middenpunt naar eindpunt ???

Zo te voelen, zeg ik dat het raster/resolutie/stappen minder is, dan me hrs, welke ik had.
Maar dit kan verbeelding zijn....

Edit, ik vindt het wat meer schokkerig gaan, (enkel bij het sturen met de wielen vrij van de grond) maar dit kan ook komen, als het een hogere resolutie heeft....
Hmmmz

Laatst bewerkt:
Vindt het zo wazig dat die Assan gasten het hebben dat het sneller werkt enzo...

Dit staat er in de product beschrijving:
advantage over ppm signal:
Quick response,high precision.

In de manual vindt ik echter alleen:
The control precision is better than conventional ppm system

Dit geld voor (vrijwel) elk digitaal systeem ;-) ... de servo positie wordt als getal overgezonden ... wat veel nauwkeuriger is als de tijdsmeting tussen twee "pulsen", die door-de-lucht veel meer risico lopen vervormd te worden ... qua snelheid is een systeem dat eerst een PPM digitaliseert en dan pas uitzend in theorie trager, maar bij wat "ruis" op het PPM signaal is een digitaal signaal toch sneller in response ... (er van uitgaande dat het digitale systeem de "cijfertjes" foutloos weet te decoderen) ...

Wordt het complete bericht pas verstuurd als de hele ppm puls trein is ingelezen of wordt bv kanaal 1 al direct verzonden als die uit de puls gelezen is? Het is hoe dan ook net iets trager dan analoog ;)

Ik merkte ook duidelijk verschil op mijn heli toen ik overstapte, gewoon het gevoel dat de heli nauwer met de stick is verbonden. Hoe dat kan weet ik niet, maar verschil is er wel :)

Kan iemand mij vertellen Of de Assan X8D module te gebruiken is in een Futaba 6EX-pcm zender voor omzetting van 35 Mhz naar 2.4 Ghz

Back