de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Ik heb vandaag iets vernomen, wat ik nooit geweten heb.

Naar mijn idee, is gas altijd kanaal 3, bij mode 2. Nu hoor ik vandaag, dat dat enkel bij Futaba zenders het geval is. Dat bij de MX12, gas, normaal bij mode 2, op kanaal 1 hoort te zitten.
Als dat het geval is, dan is er niets aan de hand, alleen is het dan zo, dat ik even een omschakeling moet maken in mijn hoofd :D

En ja, PPM ;)
 
Dan ben ik blij, want dan is er dus helegaar niets mis met de zender (of mijn ombouw techniek haha).

Mooi, kan de FF9 zender in de verkoop. Eerdaags eens bedenken wat ik ervoor ga vragen (met de nodige outdoor ontvangers).

Ik hou ASSAN aan voor indoor vliegen, maar ga toch over op een andere techniek voor buiten (voor de grotere kisten). Wil meer zekerheid. Gezien de glitch die ik onlangs had met ASSAN, ben ik toch wat terughoudener geworden over one bind, one fly systemen. Dan liever een techniek die steeds van "kanaal" hopt, voor wat meer zekerheid.
 
Dan kan je inderdaad een glitch krijgen als je pech hebt en geen hoppend 2.4Ghz rc systeem gebruikt.
De assan zal namelijk bij het opstarten een vrij kanaal kiezen. Echter een videozender zend altijd op hetzelfde kanaal uit. Als de videozender dus uit staat en je assan kiest het kanaal waarop de videozender ingesteld staat, tja dan gaat de videozender op hetzelfde kanaal uitzenden als hij opgezet wordt en dan kan je problemen krijgen.

Als eerst de videozender opgezet wordt zou er normaal gezien geen probleem mogen optreden omdat de assan dan niet het kanaal van de videozender mag kiezen.
 
Affijn, de techniek is me ietwat onbetrouwbaar voor grotere serieuze kisten. Dus vandaar de overstap naar iets nieuws (wat weet ik nog niet, twijfel sterk tussen Spektrum en Futaba). ASSAN blijft wel, alleen voor foampies, of indoorkistjes..
 
Voor mijn jet had ik ook niet genoeg vertrouwen in ASSAN, hoewel ik er met mijn 450 heli nooit problemen mee gehad heb.
Ik heb nu een FRSKY setjes gekocht om uit te testen. Als die er beter uitkomt dan gaat dat in mijn jet.
 
waarom probeer je de assan gewoon niet eens met e mega range check? volgens mij zijn er meer dan voldoende mensen die er wel vertrouwen in hebben?
 
Damn, ik heb net een Frsky module besteld.
Even goed opletten als er iemand anders met frsky aanwezig is dus.
 
Mega range check gedaan (zie een hoop pagina's terug in dit topic). Na krap 500m mocht ik al terugwandelen met mijn zender en dat vond ik toch niet zo mega... (jet op een houten tafel, X8R ontvanger, WFT09 zender).
Daarna een graupner pcm dual conversion ontvanger op 35Mhz erin en ik kon 100 passen wandelen met ingeschoven antenne. Ik vlieg nu 2 jaar met de jet op 35Mhz en check na elke vlucht de failsafes : nog nooit eentje gehad.

Wat de FRSKY betreft :
FrSky also advise that the 2-way system (when used with a telemetry-enabled receiver) has no risk of a GUID clash.
En laat ik nou net het 2-way systeem hebben met telemetrie. Maar voor de FRsky in de jet gaat zal die ook nog de mega range test moeten doorstaan :-)

Wat moet je kiezen om je investering in een jet te beschermen ? Met spectrum is dit seizoen bij ons op de club zowel een BAE hawk jet de grond in gegaan als een F5D pylonracer (de pylonracer ging er na de start volgas vandoor en crashte met 300 per uur op een weg, waarna pylonracen op onze club werd afgeschaft)... Als je de forums erop naleest heb ik de indruk dat de hoppers het toch beter te doen wat betreft failsafes en crashes.

Voor alle duidelijkheid : ik heb de Assan meer dan een jaar in gebruik voor mijn 450 size heli en nooit de minste storing gehad.
 
Laatst bewerkt:
@ u4eake: Van je range klopt geen reet, ik zou toch bijna denken aan een defect in je module. Op hobbyking is er een belg die is over het strand 3 kilometer weg gewandeld en had geen enkele storing met die ontvanger. 500 meter halen zelfs mijn kleine witjes nog wel.
 
Ombouw SX / Assan

Ook ik heb de Cockpit SX omgebouwd met de Hack module van Assan, nu waren de gevonden schema's helder en heb ik eea dubbel gechecked of deze juist gesoldeerd zijn. Helaas kan ik geen verbinding krijgen met de ontvanger.

Als ik de zender aan zet en de schakelaar op 2,4 GHz, dan volgt er na enkele seconden een stevige pieptoon gedurende 1 seconde. Daarna wordt de LED meteen groen en blijft continu. Op de zender verschijnt knipperende DSC, deze verdwijnt na het indrukken van de middelste knop op de zender.

Uiteraard bedien ik alle kanalen op de zender. Diverse regelaars, lipo's, ed al uitgeprobeerd, zenderaccu is vol, ed.

Ik heb diverse ASSAN ontvangers gebruikt om eea te checken alleen wilt het nog niet lukken, wie kan mij tips geven. Uiteraard met de BIND kabel op het juiste kanaal

HELP HELP HELP
 
binden

hey leo

volgens mij moet je bij het aanzetten van je zender
kanaal twee even heen en weer bewegen zodat de zender in bindmode gaat

volgens mij krijg je dan geen lange piep
maar piepjes pulserend
 
Gelukt

Super, bedankt voor de reacties, ik was aan het binden na de pieptoon, het moest ervoor,

nog nooit zo lang mijn eigen solderingen getwijfeld......

Toch beter de gebruiksaanwijzing lezen !!

Leo.
 
probleem met ASSAN module in MC24

Sinds december 2008 heb ik in mijn MC24 een Assan module. Tot voor kort geen enkel probleem, maar nu betrouw ik het niet meer. Als ik aan de antenne trek of duw gaat de verbinding weg. De module is in de MC24 nog gezekerd door een stukje schuim in het deksel. Deze middag heb ik een (lichte) crash gehad door het verliezen van de contact met de ontvanger. Ook bij het opzetten van zender en ontvanger blijft het model piepen omdat er geen binding is. Aan de module een beetje vriemelen verhelpt het euvel tijdelijk.

Heeft iemand al zo'n deffect gehad? Hoe zou dat veholpen kunnen worden?

Natuurlijk betrouw ik het zaakje niet meer en koop ik een nieuwe module, voor de prijs moet je het niet laten. Het nadeel is natuurlijk dat je alle ontvangers (een stuk of 12) moet herbinden.

Groetjes,

Jos
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens naar de pennetjes gekeken, waar het module op wordt gestoken? Als dit vergulde pennen zijn is het in orde, als het vernikkelde zijn kunnen deze problemen geven door vervuiling. Reinigen doe je met alcohol.
 
Back
Top