de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Gerard_nl, 17 mrt 2008.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Alles lijkt hier perfect te werken.
    Alleen wilde ik de antenne naar bovenop verhuizen, blijkt die haakse connector aan het verlengkabeltje ook te ver uit te steken....:bad-words:
    Als de zender op z'n rug (o.a, in de koffer) ligt, mag er niets buiten de lijn handgreep/voetjes uitsteken en dat doet die connector weliswaar minder dan de originele antenne, maar nog steeds een millimeter of 3 teveel.

    Now what?:confused:
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik weet niet welke zender je hebt, maar als je een metalen handgreep hebt zou je die wat verder kunnen doorbuigen.
     
  3. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Ik heb een laagje schuim (8mm of zo) in de koffer met ter hoogte van het moduul een uitsparing. De zender ligt op zijn rug op het schuim en de antenneaansluiting valt in de uitsparing.

    Ik heb trouwens ook van verpakkingsschuim een ondersteuning van de printplaat gemaakt die de printaansluiting mechanisch ontlast. Moest daarvoor wel het moduul openmaken maar aangezien het moduul al een jaar oud is zat ik daar niet mee.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  4. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ik heb nu een ander probleem, als mijn Assan module in de MX22 Graupner zender klik dan werk de module wel en dan weer niet, als ik de module beweeg dan heb ik wel en dan weer geen ontvangst en ja dan zal er wel een los contact zijn maar ik heb alles al tig keer na gekeken en kan niks vinden.
    Zijn er mensen die de losse module gebruiken die dit ook is overkomen en daar een oplossing voor hebben, of zal het een kliko module worden.
     
  5. piccolopup

    piccolopup Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam

    Volgens mij heb ik zelfde probleem gehad:

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door piccolopup [​IMG]
    Op mijn FF-9 heb ik een losse antenne aangesloten op de Assan module.
    Nu ben ik even aan het pielen met mijn zender en deze ligt plat op tafel en steunt daarbij op de aansluit stekker achter in de module, deze drukt daarbij ± 1 á 2 mm in de module, na het inschakelen van de zender maakt hij geen verbinding met de ontvanger, na een poosje begint de blauwe led op de zender te knipperen, ditzelfde gebeurt ook wanneer ik de stekker met de hand indruk.
    Wanneer ik de zender oppak gaat hij branden en heeft gewoon verbinding.
    Hebben jullie dit ook?
    Ik vlieg natuurlijk niet met de zender op de grond, maar het is wel lekker ,zeker te weten dat je setje vertrouwd is..

    Ik heb me zelf maar even "gequote" voor de duidelijkheid!
    Ik heb de TX module opengeschroefd, de module bestaat uit 2 printplaatjes, waarvan op de onderste, het vrouwelijke stekkergedeelte voor de zender zit en op de bovenste printplaat zit het goudkleurige gedeelte waar de antenne op geschroefd wordt.
    Wat blijkt nu, deze printplaatjes worden eigenlijk nergens door ondersteund, alleen door het vrouwelijke stekker gedeelte van de zender.
    En daar zit nu juist het probleem: het goudkleurige antenne-schroef-busje is dus op de bovenste printplaat gesoldeerd met aan de onderkant van dat plaatje een te grote klodder soldeertin, doordat de plaatjes min of meer verend bovenelkaar zitten, raakt de bovenste plaat het stekkergedeelte wat op de onderste plaat zit, precies op een aansluiting van die stekker.
    Ik zal nu proberen die klodder wat weg te vijlen o.i.d..
    Of misschien met een stukje isolatietape de stekker af te dekken.
    Ik zal proberen om vanmiddag een foto te plaatsen voor meer duidelijkheid.

    Kijk even terug in dit draadje..........
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als je gaat vijlen, kijk dan ont-zet-tend uit, dat er geen soldeervijlsel tussen de onderdelen en/of printbanen belandt, want dan ben je het haasje....:yes:

    En even een ander punt:
    Hoe zit het nou met dat gezeur over wel of geen CE?
     
  7. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Ik kwoot dan ook mezelf maar even :-D

    Niet vijlen, gewoon tussen de twee printjes net onder de coax aansluiting een vulstukje stoppen van hard schuimmateriaal. Isolatie en mechanische ontlasting in één.
     
  8. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Hopelijk heb ik mijn probleem opgelost, een stukje schuim tussen de 2 printen gedaan en alle soldeer punten van de 2 printen en de stekker van de opsteek gesoldeerd, en nu is deze weer steeds on line, ik kan kloppen wat ik wil maar hij valt niet meer uit en ik hoop dat dit zo blijft!!:p:):D
     
  9. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
  10. melle

    melle

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    46
    Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de X8D module van Hobbyking(zwart) en de witte X8D module.op de witte module staat V2.

    Is de ene module beter dan de ander? Of maakt het niet uit?

    mvg,
    Melle
     
  11. melle

    melle

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    46
    verschil tussen X8D modules

    [​IMG]

    Ik bedoel deze twee modules.
    [​IMG]
     
  12. andreasfischer

    andreasfischer

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    305
    Locatie:
    rotterdam
    Heb mijn assan module bestelt bij hobbyking en toen kreeg ik de witte.Denk dat het nog een oud plaatje is.

    mvg
    Andreas
     
  13. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    even dit topic wakkerschudden:D

    Ik heb nu een futaba FF10 met Assan module. Nu zit de antenne nog gewoon aan de achterkant, maar ik wil deze eigenlijk in de oorspronkelijk "35 mHz" antenne plaats monteren.

    Nu had ik de volgende twee oplossingen gezien:

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 2.4Ghz System Refit Antenna Cable

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Antenna w/ Extended Wire

    bij de eerste zou ik dan een klein gaatje in de casing van de zender moeten maken, waar dan het draadje doorheen kan. De tweede zou volgens mij direct kunnen klemmen in het gaatje waar de antenne oorpsronkelijk zat (als het gat te groot is even de antenne dikker maken met krimpkous oid)

    wat is nou de beste oplossing?
     
  14. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Op connectoren vindt altijd demping van het signaal plaats. Een oplossing met zo weinig mogelijk connectoren is altijd beter,
     
  15. Huib

    Huib

    Lid geworden:
    25 aug 2004
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Loenen aan de Vecht
    Hoi Melle,

    Je zou het ook zelf kunnen maken van een stukje rond plastic of PVC.
    Zie dit draadje.

    Groet Huib
     
  16. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Zoals jij het beschrijft is het makkelijkst en ook het beste want geen extra connector.

    Ik heb die antenne, het gat in de zender is te groot, twee laagjes krimpkous erom en hij zit klemvast in het gat van de FF9/FF10.
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
  18. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Alle nu verkrijgbare Assan ontvangers zijn compatibel met alle nu verkrijgbare Assan modules.
     
  19. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Wat is hier de meerwaarde van de X8R, ik vlieg zelf met verschillende Assan ontvangers alle de X8 series de 6/7/9/kanaals met korte en lange antennes en wat ontvangst betreft nog nergens geen problemen mee gehad.
    Ik heb met deze ver weg gevlogen en hoog zelfs boven het Garda meer, en zo als het er uitziet volgens mijn bevindingen valt de ontvangst weg als het zich ook niet meer alles is of te wel je ziet hem niet meer.
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Met een camera aanboord zie je veel hoor. ;)
    Zelfs op de 6 kilometer die zon X8D zou moeten kunnen halen.
     

Deel Deze Pagina