de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Ik vlieg al erg lang met Assan en dat bevalt eigenlijk prima. I heb wel een vreemd probleem ontdenkt en zou dit graag eens willen checken bij andere gebruikers. Ik heb een V2 zendmodule en 7 kanaals ontvangers met lange antennes en witte behuizing. Als ik een wat snellere servo op kanaal 1 aansluit dan vertoont deze vreemd gedrag bij het terugkeren naar het midden. Soms staat de servo dan even te trillen rond de middenstand. Hij doet dit niet altijd, maar wel heel regelmatig, vooral bij plots terug laten gaan naar het midden. De stick staat dan al lang stil, maar de servo schudt nog even na. Bij een Hitec HS81 servo valt dit het meest op, maar ook de HXT900 servo's laten het probleem redelijk zien.
Op alle andere kanalen geen probleem... Andere ontvangers (4 kanaal, zwarte 7 kanaal) geen probleem. Langzame servo, geen probleem(zichtbaar). Wie heeft dezelfde ontvangers en wil deze test eens doen?

Heel herkenbaar probleem, ik heb dit ook af en toe. Dit gebeurt alleen als ik allebei de rolroerkanalen gebruik. in mijn geval kanaal 1 + 5 . Dit gebeurt ook alleen als ik ze per abuis verkeerd om aangesloten heb icm aileron differentieel. Wissel ik ze om dan is het probleem weg. Dit lijkt overigens ook alleen te gebeuren met een volledig volle accu. Is er net de top af, dan is het ook weg. Is dit ook jouw ervaring? En welke zend moduel gebruik je? Ik een hack module.

Ik gebruik een Futaba module in een FF-10. Bij mij doet hij het al met een enkele servo en een accu aangesloten. En echt alleen op kanaal 1. Ik heb idd de zender wel ingesteld staan op 2 rolroer servo's. Maar ook bij een compleet leeg programma in de zender doet hij dit al.

Zwarte 7 k ontvangers, lange antenne. i.c.m. met hack module in een FF7 heb ik
het probleem niet kunnen waarnemen.

Johan

Vlieg zelf nu ook met Assan in een futaba ff9 met diverse ontvangers wel allemaal V2.
geen enkel probleem tot nu toe mogen ondekken hiermee.

Ben nu langzaam mijn vloot helemaal aan het omzetten met deze ontvangers.
Ik heb nu al weer zin in indoor en dan vooral een heerlijke storingsvrije.

Gr
Bobbert

(ps binenkort ook bij ons).

Heb gister ook een setje binnen gekregen voor mijn MX22 ga nu proberen hoe het werkt.
Vlieg al met RASST van robbe en wil weten hoe de Assan werkt in verband met de goedkopere ontvangers, iets van 23 dollar per stuk en dat scheelt een heel stuk met deze van futaba.
Maar wil deze alleen gebruiken voor mijn kleinere kistjes.

Hobby King de 6 en 7 kanaals rond de 20 euro inclusief verzenden :mrgreen:

Flyfun 36 zonder verzenden

Laatst bewerkt:
bij himodel hebben ze ook de usb program stick.
ik heb 2 8kanaals besteld van die nieuwe versie, 1 ervan komt op een 2m20 kist.

Elke keer als ik zo'n assan ontvanger bestel is het met zo'n grote grijns.

De prijs is niet te verslaan. 20-23 dollar, 5 dollar voor de postzegel, kassa.

En het werkt perfect.

Een tijdje terug een mooi thermiekvluchtje gemaakt met een oude e-zwever, 2m50 span, speed 600 motor (brushed!) en een X8R7 met korte antennes (de zwarte V2).

Op zeker moment was er een mooie bel, de zwever ging rap de hoogte in. Ik heb hem niet tot stiphoogte laten gaan (safety first) maar zat toch aardig hoog. Probleemloos, geen merkbare storingen tot nu toe.

jup voor mij ook een winning combination. Ik was altijd van plan de originele multiplex 2.4 aan te schaffen zodra deze beschikbaar zou komen. Maar ik vlieg nu al meer als 6 maanden probleemloos met mijn assan module in mijn evo 9 (royal pro). Dat ik dus ook geen dure mpx 2.4 meer aan ga schaffen. Blijf mooi bij assan werkt als een speer.

Hier ook een tevreden gebruiker, heb de module icm een Hitec Optic 6, sinds enkele maanden in gebruik.

Voorzichtig begonnen in parkflyer, maar nu in een Something Extra en een Decathlon gezet.

Enig min puntje vind ik de antenne bevestiging, is nogal kwetsbaar, misschien ga ik dit veranderen met de los te bestellen antenne met aansluitkabel.

Gebruik ook de zwarte V2 ontvangers.

Succes !, Rido.

Ik kreeg mijn setje net binnen, module voor futaba en 2 ontvangers. Ziet er goed uit.:D

Het gaat in een FF10 komen, fasst blijft mijn systeem voor kisten waar het echt wat uitmaakt dat hij '0,1sec' sneller reageert. Assan komt in eerste instantie in een parkmaster en een combat zagi, eens zien hoe die klappen opvangt :twisted:.
Er zijn eigelijk maar 2 toestellen waar ik zeker fasst blijf houden (hoe goed assan ook werkt), de F3A kist en de F3P kist. Puur vanwege snelheid.
Maar op het moment heb ik 4 fasst onvangers en die gaan er niet uit.

Assan gaat zeer waarschijnlijk een eigen zender ontwerpen.

Althans dit valt op te maken uit een post van Meng, de woordvoerder van Assan op RCGroups:

thank you for your advice,include the other guys'

i will talking with our engineers about the matter.

actually, we want do a radio more than to deveop some new receivers. design a radio is a hard and long time working,maybe lost,but still worth to try.

yours,

meng

Ik heb de mijne dit weekeind getest en er is niets mis mee wat betreft vliegen, alleen bij het aan zetten van de zender en toestel wil het wel eens mis gaan en dan moet je alles uit zetten en opnieuw starten zodat ze elkaar weer kunnen vinden.
Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, ik test verder.

Ik heb de hack module in mijn MX16s gezet en werkt geweldig.
Heb al bijna al mijn 35mhz ontvangers vervangen voor assan ontvangers.

Back