de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Ik wil ook een assan module inbouwen in een FX-18, en ik weet niet of ik dan de assan hack module of de futaba module moet kopen. Geen van beide zijn officieel geschikt. Maar het kan wel volgens mij...

[knip]

Ik kijk nog eens.. volgens mij is het enige verschil dat de krimpkous om de ene wit is en om de ander zwart..

na inloggen als platinum-member bij HK is de prijs zelfs gelijk!

Op internet zijn wel berichten te lezen van mensen die met succes de hack-module hebben gebruikt in de FX-18. Lijkt me ook wel logisch, want het is een prima zender met veel meer mogelijkheden dan een instap 2.4 gHz-setje.

Goeden middag. Kan zijn dat ik het ergens niet goed gelezen heb en daardoor erover heen gekeken heb. Hier op de club zeggen ze dat als ik met assan ga vliegen dat ik niet verzekerd ben aangezien het niet ce gekeurd is. Dan zou je er volgens de wet niet mee mogen vliegen? Als dat zo is moet ik een andere oplossing zien te vinden.

Ik zal de hele topic nog wel even door bladeren maar nu even niet.

Dus vraagje.
Heb zojuist een mx16s over genomen met Assan Hack module en inmiddels 2 extra indoor ontvangertjes besteld 4ch 3.1 gram. Dat is al een leuk voordeel het gewicht en geen antenne.
en hopelijk geen storingen meer tijdens het vliegen. Want daar werd ik afgelopen indoorseizoen een beetje kierewiet van.

Maar vroeg mij af is het bereik/zendvermogen van de hack module gelijk aan de JR/Futaba 2.4Ghz module die je achter in de zender plaatst?

Misschien dat ik anders later ook nog met de betere 7/8 ch ontvangers ga toepassen in buiten toestellen.
Ik denk dat ik over het algemeen niet boven de 400 meter uit kom.

Gr. Dennis

Goeden middag. Kan zijn dat ik het ergens niet goed gelezen heb en daardoor erover heen gekeken heb. Hier op de club zeggen ze dat als ik met assan ga vliegen dat ik niet verzekerd ben aangezien het niet ce gekeurd is. Dan zou je er volgens de wet niet mee mogen vliegen? Als dat zo is moet ik een andere oplossing zien te vinden.

Is onzin. Op jouw club weten ze blijkbaar niet waar ze het over hebben.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat het onzin is te beweren dat je niet verzekerd bent als je met een Assan setje vliegt.

maar wat precies de gevolgen kunnen zijn als je ergens stoort weet je dan ook niet.
zelf heb ik zoiets van vliegen ermee maar die kleine lettertjes meestal bij een contrakt!!!!

Lees aub dit draadje even goed door voordat deze discussie opnieuw begint. Er is al veel geschreven over dit onderwerp.

Pfff lang verhaal die 35 blz en meer en deels over CE gezeur maar goed heb dus niet echt bevestigd kunnen lezen of de Hack module minder of gelijk vermogen zend tov de JR/Futaba modules.

Goedkoop en goed gaat in onze ogen nog steeds niet echt samen. Komt denk ik omdat we altijd duur betalen voor wellicht goedkoop spul. Maar heeft het alleen een naampje.

In het begin van deze topic stond een ontvanger testje uit duitsland en bv de Corona RP8D1
kwam beter uit de tests dan veel graupner en futaba ontvanger. Zelfs de PCM versies.

Graupner spul heeft het bij mij ook al diverse keren laten afweten en veel hong kong spul nog niet (tot nu toe)

In europa doen ze het goedkoop produceren en duur verkopen. Of voor de winst of door alle regeltjes en distributie die ook geld kosten.
En in china produceren ze goedkoop en willen er graag ook goedkoop/niet duur van af.

Goed blijft wel dat het getest moet worden. Dat er heli's zijn plat gegaan met FF of Spectrum wisten de eigenaars ook niet maar het gebeurde wel door technisch falen.
Alles is de verbeteren en alles heeft zo zijn gebreken.

Alexzzz heeft liever geen goedkope Assan in zijn Extra. Maar op een dag kan de Futaba/spectrum net zo hard falen. Wie zal het zeggen.

Wat nou als Assan direct op de europese markt kwam met een hoge prijs?
Is het dan per definitie wel goed? Graupner/futaba/Spectrum zijn ooit ook op de markt verschenen met hun eerste setje en hebben nu de naam inmiddels maar is het onbekende dan direct slecht?

Ik weet het niet.
Uit veiligheidsoverweging blijft een goede test van belang. 35mHz heeft ook wel eens een maandag morgen model die niet zijn volledige bereik heeft. Dus even een rangetest doen kan geen kwaad.

Gr. Dennis

maar is het onbekende dan direct slecht?

Dat mag iedereen voor zichzelf uitzoeken......

milsani of Friesche vlag..

river sinas of Fanta....

Zit er echt veel verschil? Of laten we ons van alles wijs
maken door de commercie en de "image builders".

Er zijn er zelfs die "merk" onderbroeken kopen....
Niet omdat ze beter zitten, maar omdat iemand anders
het logo dan kan lezen...

Gelukkig kan ik alles naast me neerleggen en ZELF een keuze
maken......

Ik kan prima ZELF beoordelen of iets goed of slecht is.....

:)

Johan

Wat nou als Assan direct op de europese markt kwam met een hoge prijs?
Is het dan per definitie wel goed? Graupner/futaba/Spectrum zijn ooit ook op de markt verschenen met hun eerste setje en hebben nu de naam inmiddels maar is het onbekende dan direct slecht?

er zijn er bij die beweren dat het duurste ook nog steeds het beste is...................

die zullen er altijd zijn.

Dank nu heb ik de goedkeuring thuis uit.
Zo zie je maar met een paar woorden kun je ook heel goed duidelijk informatie geven ipv gewoon te zeggen onzin.

Als je gewoon even zelf de moeite had gedaan dit topic te lezen, dan had je gezien dat die hele discussie al gevoerd was en het antwoord er ook al minstens 3 of 4 keer stond. Daarnaast heb ik zelf al eens een specifiek topic geopend met deze vraag. Kortom, in plaats van mensen af te gaan zeiken die je wel degelijk antwoord geven op je vraag, alleen beknopt, had je zelf ook wat moeite kunnen doen.

Ik koos er specifiek voor om de vraag of je verzekerd bent te beantwoorden, wat ik dus ook gedaan heb, en niet op het CE onderwerp in te gaan, omdat daar al ZOVEEL over geschreven is.

Niet iedereen heeft de tijd of zin om voor een simpele vraag 35 pagina's topic te gaan doorlezen. Marcel ging er, overigens terecht, van uit dat er wel een vriendelijke ziel zou zijn die het topic al gelezen of gevolgd had en het voor hem (en eventuele anderen die nu pas inhaken) wou samenvatten.
Hij bedankt die persoon daar dan nog netjes voor ook.

In plaats van Marcel af te zeiken had je ook zelf die vriendelijke ziel kunnen zijn... Had je nu niet zuur hoeven zijn omdat je geen bedankje krijgt :-)

Ik denk toch dat je nu zaken zit om te draaien. Ik GAF marcel het juiste antwoord en vervolgens gaat hij mij impliciet zitten afzeiken. Dus hij had ook kunnen begrijpen dat als hij niet een topic wil doorlezen, dat mensen met een kort antwoord kunnen komen.

Back