de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Niet iedereen heeft de tijd of zin om voor een simpele vraag 35 pagina's topic te gaan doorlezen. Marcel ging er, overigens terecht, van uit dat er wel een vriendelijke ziel zou zijn die het topic al gelezen of gevolgd had en het voor hem (en eventuele anderen die nu pas inhaken) wou samenvatten.
Hij bedankt die persoon daar dan nog netjes voor ook.

In plaats van Marcel af te zeiken had je ook zelf die vriendelijke ziel kunnen zijn... Had je nu niet zuur hoeven zijn omdat je geen bedankje krijgt :-)

Dat is echt de wereld op zijn kop. Iemand (Marcel) reageert op een discussie zonder te weten wat daar al over geschreven is!!! Als je aan een forum deelneemt laat dan op zijn minst blijken waar het over gaat en wat er zoal over geschreven is.
Ga er niet van uit dat een ander toevallig wel ALLES wat er over geschreven is heeft gelezen.
Vindt het een behoorlijk slap argument om zonder te weten wat er besproken is over een onderwerp commentaar te geven. Is zo'n beetje een trend aan het worden op het forum. Waarom zelf iets doorlezen/uitzoeken over een onderwerp? Het is blijkbaar belangrijker geworden een mening te spuien dan ingelezen te zijn over wat het gaat.
Zelfs het gebruik van Google is voor velen te veel moeite.

Je hebt gelijk, laten we die discussie hierbij laten, als iemand zich door mijn posting gekwetst voelde, mijn excuses, laten we teruggaan naar waar het om ging, de Assan modules.

Wijze woorden waar ik mij geheel bij aansluit :-)

Op rcgroups iheeft er toch iemand de Assan X8R in zijn turbine jet geplaats (wild hornet met jetcat P80). 4 vluchten dusver zonder problemen. Ziet er veelbelovend uit :-)

Laatst bewerkt:
ik weet niet of er wel wat auto jongens hier komen,
maar hij werkt prima in een 3pk ,ff3[stikzender] en een megatech pcm fp-t3pb.

de bijgeleverde ontvangers heb ik een beetje gemod .
pennen voor de servo,s er naar boven laten uitsteken ,ipv de zijkant.
en ik heb de dummy antenne verwijdert,die steekt nu ook uit de bovenkant.

en het werkt perfect

groeten wiebe.

ps de module is weer leverbaar.

Je hebt gelijk, laten we die discussie hierbij laten, als iemand zich door mijn posting gekwetst voelde, mijn excuses, laten we teruggaan naar waar het om ging, de Assan modules.

Eigenlijk wilde ik hier niet op in gaan maar helaas word er te snel een oordeel gegeven over anderen personen. Dit topic had ik degelijk wel door gelezen maar zoals ik al aan gaf kon ik iets overzien hebben. naarmijn mening was assan ook goed maar als je dan van anderen weer hoord dat het niet is ga je twijfelen. Indeaad door de zinvollen onzinvolle discusies die helaas in te veel draadjes voor komen op het forum ga je dingenoverslaan of lees je er half overheen.

Hezik Excuses aanvaard maar ik blijf erbij het kan ook op een andere manier.

Daarom komt nu een vraag voor het vervolg wat een forum makelijker kan maken voor iedereen. iedere vraag/ antwoord heeft een eigen nr.Zoals dit waarschijnlijk 546 gaat worden. Als iemand weet waar het antwoord staat verwijs er dan naar B.V. #220 dan weet iedereen welk post hij nog eens goed moet door nemen..

On topic de assan zijn besteld

@Marcell; wat je denk ik mist.. het was niet dat ik niet uitgebreider antwoorde omdat ik dat niet wilde ofzo, maar omdat er juist over het CE onderwerp in dit topic al zo ontzettend veel gediscusseerd was.. ik wilde voorkomen dat die discussie weer zou beginnen, dus heb ik mij heel strikt gehouden tot het antwoord op de daadwerkelijke vraag, die namelijk niet was of er CE op zat, maar of je verzekerd zou zijn ;)

Ik heb er inmiddels een vlucht of 30 opzitten met m'n 'Assan/FF9' en kan er weinig over zeggen, behalve dan dat het gewoon werkt. Ben er dus erg tevreden over.

Vanmiddag een MX16s met ingebouwde 2.4Ghz Assan module ontvangen van een mede forum lid hier die hem te koop had aan geboden.

De X8R6 zit nu op een park Diablo en werkt.
Bij mooi weer zal ik hem eens tot stipje de lucht in slingeren.
Wel even ontvanger opstarten met beetje hoogte en richting en gas dicht voor Failsafe.
Al denk ik het niet nodig te hebben.

Heb nog even zitten lezen in de ombouw topic maar zoals ik het nu zie kan ik 35Mhz zelf aan of uit laten ongeacht of de 2.4 module aanstaat.
Blijft de 35Mhz tenminste niet afhankelijk van een (slecht) schakelaartje.
Leeraar/Leerling systeem is ook intact gebleven lees ik net in mijn mailbox.

Hoe het erin zit moet je me niet vragen. Kon het niet zien zonder de printen te demonteren.

Maar goed. Iemand al antwoord op de vraag of het zend vermogen van de hack module hetzelfde is als de "in klik" module.?

Laatst bewerkt:
Er staat duidelijk V2 op het moduul, bij V1 niets.

Dat USB stickje begrijp ik ook niet :confused: Er zit toch echt geen USB poort op mijn moduul.

je usb stick koppel je via een servokabel aan je ontvanger (v2). En als je dan je zender opstart. communiceert je pc via de ontvanger met je zend module en kun je van alles instellen zoals zendsterkte zendmoduul, failsave, servotype.

je usb stick koppel je via een servokabel aan je ontvanger (v2). En als je dan je zender opstart. communiceert je pc via de ontvanger met je zend module en kun je van alles instellen zoals zendsterkte zendmoduul, failsave, servotype.

Welke kabel heb je dan nodig? Waar kun je die krijgen?? Loont het wel de moeite?? of... zijn de fabrieksinstellingen ok?

Jos

Het zijn eigenlijk serial to usb convertoren : aan de ene kant van de stick usb, aan de andere kant 3 pinnetjes waar je een servokabel op aansluit. Die servokabel verbind je dan met de receiver en programmeren maar.

Ik zag dat deze 11 dollar kost dus is misschien wel handig als ik op de grotere ontvangers over ga.

Dus mij kan je mee tellen als het zover komt.

Gr. Dennis

Ik vraag mij af wat je dan gaat programmeren :confused:

Bovendien staat er niets over in de handleiding.

Failsave wordt ingesteld bij inschakelen, servotype is niet van belang, zendsterkte, ga je die omlaag schroeven ?

Is die software ergens te downloaden?

Als het USB->Serial is, met aparte lijnniveau's, dan heb ik dat 'USB-stickje' al in huis in de vorm van de 'firmware-update-kabel' voor mijn Hyperion lader.

Hyperion EOS Charger Firmware Upgrade Set

Het zou interessant zijn als je ook statistieken kunt zien, zoals hoe de ontvangst was etc.. er zijn wel ontvangers die dat kunnen..

Back