de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Na een x-aantal vluchten met assan gemaakt te hebben, viel mij iets anders op, een leuk voordeeltje, niet echt belangrijk, maar toch.. de zenderaccu gaat veeeel langer mee. Ik verwacht 's avonds 1A te laden en laad dan een keer 400mA..

nu ik net mijn labvoeding terug heb ,maar eens de stroom van de module gemeten .
later ook van de ontvanger.

mijn 3pk met 40mhz module 220ma
mijn 3pk met 2,4gig module 70ma.

de ontvanger neemt zonder servo,s 20a30 ma.

het valt wel op dat de module op 5 volt werkt ,toen ik de spanning naar beneden afstelde.
nu nog een zender die niet lowbatt aangeeft onder de 8 volt.
word hij nog zuiniger van .[kan dan op 2s lipo]

de zender blijft tussen de 5 en 12,6 volt 70ma trekken .

groeten wiebe.

Vanmiddag de Hackmodule in m'n FX-18 ingebouwd. Ik moet zeggen: simpeler kan niet; op de bovenste print zitten 3 pinnetjes waar ik de stekkertjes van de module zo in kon prikken. Nog geen rangetest gedaan, maar thuis werkt het feilloos. Ik heb dus niets hoeven te solderen!

Het idee komt hier vandaan: RC Groups - View Single Post - X8---new 2.4GHz Radio System

De eerste indruk is dermate positief, dat ik betwijfel of ik nog een switch ga boren om zo te kunnen wisselen tussen 35 Mhz en 2.4 Ghz; ik ga denk ik helemaal om naar 2.4.

Wel even twee belangrijke vragen, waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Op deze manier staat dus de 35 Mhz tegelijk met de 2.4 Ghz tegelijk aan.
1) is dit een probleem? (afgezien van stroomverbruik en op het veld wel zorgen dat ik niemand stoor op de 35 Mhz)
2) als ik m'n kristal verwijder, heb ik dan gelijk bovenstaande TWEE issues opgelost? of blijft er net zo veel stroom door die zender lopen zonder kristal?

Ik heb wat lopen zoeken maar ik kan niemand vinden die de assan ontvanger direct op 2s heeft aangesloten.
Ik wil dit misschien doen (of misschien met een condensator ertussen) omdat ik mijn servo's op een hogere spanning wil laten werken en dit zou het meest makkelijk zijn, veel minder soldeerwerk.

Is er iemand die zeker weet dat dit niet werkt, en dat ik rook krijg? Ik weet dat ik volgens assan niet boven de 6v mag.
Anders word het gewoon proberen. (het gaat in een shocky komen)

Die is voor op de ontvanger (zit een servo stekker aan toch)? Een 2.4g ontvanger is vaak gevoelig voor een spannings dip en dit beschermd de ontvanger. Ik heb het ook nodig gehad in 1 heli....

Als assan zegt dat je niet boven de 6V mag komen dan lijkt me dat de ontvanger daardoor stuk kan gaan.

Wel gek dat spectrum aageeft dat je niet onder de 6V moet komen eigenlijk :)

Als assan zegt dat je niet boven de 6V mag komen dan lijkt me dat de ontvanger daardoor stuk kan gaan.
Ja, zover was ik ook al, KAN stuk gaan, kan ook heel blijven en in dat geval is het wel heel erg makkelijk voor mij.
Een andere optie is het spoortje op de printplaat stukmaken, en 1 extra draadje laten lopen van de regelaar naar de ontvanger. alleen is dat weer veel werk omdat ik dan dat spoortje op 3 plekken moet onderbreken en en 2 keer moet doorverbinden.
Het gaat mij erom dat ik makkelijk een kapotte servo kan vervangen en ze toch op een hogere spanning heb werken.
Ach, ga het gewoon proberen, en anders heb ik voor 20€ rook...

Vloog ik maar multiplex M-link... daarbij kan het wel. (o wacht, nee dan kon ik nog een paar maanden wachten voor ik kon gaan vliegen)

Ik heb wat lopen zoeken maar ik kan niemand vinden die de assan ontvanger direct op 2s heeft aangesloten.
Ik wil dit misschien doen (of misschien met een condensator ertussen) omdat ik mijn servo's op een hogere spanning wil laten werken en dit zou het meest makkelijk zijn, veel minder soldeerwerk.

Is er iemand die zeker weet dat dit niet werkt, en dat ik rook krijg? Ik weet dat ik volgens assan niet boven de 6v mag.
Anders word het gewoon proberen. (het gaat in een shocky komen)

in een shocky heb ik de assan 4 kanaals indoor rechtstreeks op 2 lipo staan.. de d47 servo's ook. werkt al een maand of 3 ok.

Die is voor op de ontvanger (zit een servo stekker aan toch)? Een 2.4g ontvanger is vaak gevoelig voor een spannings dip en dit beschermd de ontvanger. Ik heb het ook nodig gehad in 1 heli....

Werd geleverd bij de Hackunit. Maar waarom zit er dan niet steeds 1 bij de ontvanger? Of heb je dat ding alleen nodig bij 't binden ofzo?

Je krijgt er alleen eentje bij een module ;) Hij is zoals Tadango al aangaf om spanningsdipjes op te vangen en een lock-out te voorkomen.
Je mag hem dus permanent op een vrij kanaal in je onvanger stoppen.
Bij het binden heb je hem niet nodig, daarvoor zit er een binding stekkertje bij. die je dus wel bij een onvanger krijgt.

Ik gebruik de condensator niet, heb ook nog nooit een lock-out gehad.
Zorg gewoon dat je stroomvoorziening ok. is.

Je krijgt er alleen eentje bij een module ;) Hij is zoals Tadango al aangaf om spanningsdipjes op te vangen en een lock-out te voorkomen.
Je mag hem dus permanent op een vrij kanaal in je onvanger stoppen.
Bij het binden heb je hem niet nodig, daarvoor zit er een binding stekkertje bij. die je dus wel bij een onvanger krijgt.

Ik gebruik de condensator niet, heb ook nog nooit een lock-out gehad.
Zorg gewoon dat je stroomvoorziening ok. is.

Bedankt!

Welke Assan-ontvanger zouden jullie aanbevelen in een Calmato Sport (1,55 m span) die op een dikke buitenloper vliegt (op 5 cellen)???

Rene: heb jij toevallig nog een Assan-ontvangertje nieuw thuis liggen? Ik heb er nu 3 in m'n modellen zitten, maar aangezien ik m'n zender nu dedicated 2.4 heb gemaakt, kom er nog een paar te kort voor m'n kistjes. De Assan-antenne zit ook op de plek van de oude antenne, dus 35 MHz zit er voor mij niet in.

Welke Assan-ontvanger zouden jullie aanbevelen in een Calmato Sport (1,55 m span) die op een dikke buitenloper vliegt (op 5 cellen)???

Elke is goed denk ik behalve die 4k en 6k indoor. En het zou me niets verbazen als die ook blijken te voldoen, maar ik zou het er voor die twee tientjes niet op wagen.

De gewone 6k of 7k met korte of lange antennes zou ik doen. Werkt iig probleemloos in mijn oude elektrozwever met Speed 600 (brushed dus).

En hezik heeft de 6k (of7k) met korte antennes in zijn Wind S110, met Hacker buitenloper en 8 cellen, en dat gaat ook prima voor zover ik weet.

Yep.. 7k.. en in een 1m 3d kistje de 6k en op een shockflyer een indoorgeval. Allen heb ik al ver weg gevlogen en geen enkel probleem mee ondervonden.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb van de Assan set in een FF9, is dat je de zender neerlegt op de antenne. Het antennetje is dan ook al losgebroken (het plastic).

Dat maakt verder niet uit, het werkt er niet minder om, maar is wel een nadeel. Ik heb dan ook nu de losse antenne met langer draad besteld, zodat ik de 35 Mhz antenne geheel van de zender af kan halen, en daar de 2.4 antenne neer kan zetten.

Onverwacht voordeel is dat je zenderaccu veeeeel langer meegaat.

Ik had hetzelfde antenne probleem met mijn assan setje Hezik en ook de losse antenne gekocht. Ziet er stukken beter uit en geen last meer van het uitstekende antennetje. Goede keuze.

Back