de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Softwarematig zijn eigenlijk alle zenders die op dit ogenblik te koop zijn, zwaar verouderd.

Ik ga je niet om een onderbouwing vragen. Ik denk dat een stuk herkenbaarheid / toegankelijkheid voor 9 van de 10 gebruikers een pluspunt is en dus marketing-technisch een goede zet. Dat die software dan voor Napoleon ontwikkeld is zal ze worst wezen; als het maar doet wat het moet doen en aan een aantal minimale eisen voldoet.

Tsja, als we zo zouden redeneren, deden we al het rekenwerk nog op abacussen, want daar was men in die tijd aan gewend.

Het mooie van een modulair en open systeem, is dat het een het ander niet uitsluit. Ze zouden dan bv. een 'futaba-skin' kunnen maken waarmee het op futaba lijkt, een 'multiplex skin' voor de multiplex-liefhebbers, enzovoort.

Als ze echt slim zijn copieren ze de software van de meest gewilde/populaire zender (FF-10?) en nemen ze ook de buttons en menustructuur over daarvan
NEEEEEEEEEEEEEEEEE
Alles behalve dat, dat is het zwakste punt van de ff10....

Van mij mogen ze met iets totaal anders komen, als de kanalen maar vrij toewijsbaar zijn, en alles aan te passen is.
Hoewel ik het niet erg zou vinden als ze heel goed naar multiplex keken.

Als ze hem op multiplex laten lijken zijn alle multiplex fans heel blij... De futaba en jr fans echter zullen veel minder blij zijn. Hetzelfde geld als ze het op 1 van de andere merken laten lijken.

Echter als ze vernieuwend zijn en zoals hezik voorstelt een open pakket maken, dan gaan er vast wel enthousiaste modders aan de gang die een 'skin' ontwikkelen waardoor je kan kiezen op welke zender hij lijkt. De multiplexers downloaden de multiplex skin, de futaba-ers de futaba skin en de jr's de graupner skin. De functionaliteit van de zender blijft hetzelfde, je kan gewoon kiezen welke menustructuur je wil.

Lijkt mij dat vanuit commercieel oogpunt het laatste idee een veel groter marktaandeel kan veroveren. Type a EN type B is commercieel nog slimmer dan type a OF type b.

Neemt niet weg dat er nog heel veel vliegers zijn die niet helemaal willen overstappen op 2,4 omdat ze nog vele modellen op de 35 hebben.
Bovendien heeft Assan voor elke zender nu wel een hack-module.

Tsja, als we zo zouden redeneren, deden we al het rekenwerk nog op abacussen...........

bedankt henry, dat woord en het bijbehorende gizmotje met de felgekleurde kraaltjes had ik inmiddels ver weg gestopt in mijn gedachten na daar traumatisch veel mee te hebben moeten geoefend op de basisschool !!

hij staat weer op mijn netvlies geprojecteerd !! ;)

zo'n ding ;)

abacus.jpg

@ Hezik: Optisch is leuk maar dan moeten ze wel zorgen dat er echt geen licht binnen kan komen. Heb ooit een muis gehad die het niet meer deed als de zon er op stond.

Goeie menu's zijn wel handig.
Goed display met veel karakters.
Veel modelgeheugens

Misschien voor de toekomst een mogelijkheid tot inputs van telemetrie apparatuur. Hoogte snelheid etc.

Gr. Dennis

Hoi allemaal ik vlieg zelf ook met hassan :p ik vlieg ermee in mijn funjet en een parkfun scout als nacht vlieger. Het werkt maar ik heb op een show met ongeveer 8 funjets tegelijk gevlogen en toen was het elende ik denk dat het komt omdat we allemaal 2,4 vlogen ik was de enige met assan trouwens de rest was ifs en fasst maargoed ik gebruik de futaba module van assan in mijn T10 en tijdens die show had ik constant lockouts om de 10 sec zeker 3 sec geen controle.
verder heb ik nooit storing gehad met assan eigenlijk.
ik vlieg grotere modellen met fasst en daar heb ik tot nu toe nog niks mee gehad
van problemen.

verder merk ik wel dat de resolutie niet op kan tegen fasst.

dit zijn mijn bevindingen trek je eigen conclusie er maar uit.

Alleen in een heeeele zware regenbui denk ik. Ik heb met een minimum (deze heeft al verkort bereik) gevlogen in de regen en merkte helemaal niets. Dit was op een camping met allemaal nat gras en natte carvan's ertussen. Vliegtuigje was op den duur ook erg nat. Bleef continu goed werken.

Hoi allemaal ik vlieg zelf ook met hassan :p ik vlieg ermee in mijn funjet en een parkfun scout als nacht vlieger. Het werkt maar ik heb op een show met ongeveer 8 funjets tegelijk gevlogen en toen was het elende ik denk dat het komt omdat we allemaal 2,4 vlogen ik was de enige met assan trouwens de rest was ifs en fasst maargoed ik gebruik de futaba module van assan in mijn T10 en tijdens die show had ik constant lockouts om de 10 sec zeker 3 sec geen controle.
verder heb ik nooit storing gehad met assan eigenlijk.
ik vlieg grotere modellen met fasst en daar heb ik tot nu toe nog niks mee gehad
van problemen.

verder merk ik wel dat de resolutie niet op kan tegen fasst.

dit zijn mijn bevindingen trek je eigen conclusie er maar uit.

zijn er meer met dergelijke situaties ?
van al wat ik ervaren heb, kan je storingsvrij met een hele club 2.4 vliegers vliegen, assan, futaba spectrum etc alle tegelijk.

en gebruik je de assan V1 of V2 modules/ontvangers ?

Het enige wat ik erover kan zeggen, is dat bij ons meer vliegers zijn op 2.4Ghz (eigenlijk iedereen die veel vliegt) en dat ik nog nooit een lockout heb meegemaakt.

Als het indoorseizoen weer begint, kunnen we hier vrij snel uitzijn. Indoor vliegt praktisch iedereen op 2.4Ghz en aan het eind van de wedstrijd wordt er vaak door iedereen tegelijk gevlogen :P

zijn er meer met dergelijke situaties ?
van al wat ik ervaren heb, kan je storingsvrij met een hele club 2.4 vliegers vliegen, assan, futaba spectrum etc alle tegelijk.

en gebruik je de assan V1 of V2 modules/ontvangers ?

Ik heb van HC de V2 module en de gewone ontvangers want ik vind er nergens V2 op.

Groeten Yannic.

Zojuist ook een Assan setje met ontvanger besteld voor mijn FX-18 omdat de ontvangers voor de FF-7 toch wel heel duur zijn.
Even een vraagje, ik wil hem wel schakelbaar houden tussen 35mhz. en 2,4ghz.
Op de site van epp shop staat een beschrijving voor de ombouw van een MPX zender, Komt dit een beetje overeen met een Futaba FX-18?

Mike

Je assan als laatste zender opzetten kan misschien wel helpen. De assan zoekt namelijk een vrij kanaal bij het opstarten. Met een video tx op een vast kanaal (1) heb ik dit duidelijk kunnen vaststellen. Eerst assan op en dan video = storingen op de video want assan ziet dat kanaal 1 vrij is en pakt dat, daarna video erop en hierop zie je storingen van de assan (assan geeft wel geen lockout)
Als je eerst de video tx opzet en dan de assan dan heb je geen storingen op de video, wat dus wil zeggen dat assan merkt dat de video op kanaal 1 zit en een ander kanaal kiest.

Dat zijn althans mijn bevindingen :-)

Back