de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Assan heeft zelf een antenne met 'lange' kabel in het assortiment. Die heb ik ook al 'bij de douane' liggen, en die heeft mij ook al per brief gevraagd wat het allemaal is ;)

Dan kun je de gewone module gebruiken en de antenne bevestigen op de plek van de 35Mhz antenne, zonder dat de module of de antenne de grond raken als je je FF9 gewoon neerlegt.

Klinkt als DE oplossing....

Breng die gasten dan een keer taart, dan schieten ze tenminne een beetje op, laat ze dan meteen mijn Assan set met 3 ontvangers mede nemen!

MC24 en ASSAN

Een vriend modelvlieger heeft mij "bang" gemaakt omdat -volgens zijn zeggen- de antenne van de ASSAN-module door het deksel aan de achterkant van de zender komt. Daardoor zou hij minder of op bepaalde momenten geen zendvermogen meer hebben.
Welke bezitter van een MC24 heeft daar ook problemen mee of liever heeft daar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb al wel problemen (crashes) gehad maar ik denk dat dit niet aan het zendvermogen lag.

Jos

Denk je? er zou wel iets in kunnen zitten.
Ik heb al eerder klachten gehoord dat er geen bereik is als er iemand voor je gaat staan, mischien dat, omdat je de antenne naar je toen gericht is, het ontvangst dan minder wordt.

Mike

Dat lijkt mij ook.. welliswaar moet je oppassen met een spectrum antenne, die van mij was voorzien van een vrouwtjes-connector die keurig op de assan module paste, dit zie je gemakkelijk over het hoofd, en je bereik is foetsie.
Ook het gedeelte wat je dus als een soort dop over je bestaande antenne zet heeft een nadeel, je krijgt hem er namelijk niet meer af zonder je antenne te slopen.

Ze hebben ook antennes, met een stukje draad, eraan, kan je deze dan niet op de plek zetten, waar normaal je antenne zit ? Liefst de draad door de zender, of ergens waar hij geen kwaad kan...

Dat lijkt mij ook.. welliswaar moet je oppassen met een spectrum antenne, die van mij was voorzien van een vrouwtjes-connector die keurig op de assan module paste, dit zie je gemakkelijk over het hoofd, en je bereik is foetsie.
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Assen gebruikt als een van de weinige fabrikanten een type mannetje/vrouwtje combinatie (SMA) bij de verkeerde toepassing.

In dit frequentie bereik en toepassingsgebied mag bij een afneembare antenne wel een SMA connector toegepast worden, is ook aan te bevelen.
Maar dan moet het wel een “Reverse polarity” type zijn.
Dit heeft te maken met de locale regelgeving.
Bij ons schijnt zoiets CE te heten.

Kijk maar eens bij een willekeurige wifi router, je zult zien dat als daar een afneembare antenne op zit met een SMA connector.
Dat dit een reverse type is van het vrouwelijke geslacht.
En dat past wel op b.v. een Spectrum.

Laatst bewerkt:
Denk je? er zou wel iets in kunnen zitten.
Ik heb al eerder klachten gehoord dat er geen bereik is als er iemand voor je gaat staan, mischien dat, omdat je de antenne naar je toen gericht is, het ontvangst dan minder wordt.

Mike

daar heeft iedere 2.4 toepassing last van "line of sight"

De Assan is binnen, nu nog de inbouw, hier kan ik geen wijs uit worden.
Er werd al gezegd dat hij op de bovenste print moest. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet aansluiten?
DSC00752.jpg

Alvast Bedankt,

Mijn antenne is inmiddels binnen, en gemonteerd.

Dit is wat je geleverd krijgt voor het godsvermogen van 6 dollar:

full

Ik heb de verdikking van het voetje afgeschuurd en in z'n geheel het voetje een randje ingeschuurd, zodanig dat het in een hol stuk carbon pijp paste wat ik nog had. De rand steekt ca. 4mm de carbon pijp in, en is verlijmd met superlijm.

Dan aan de andere kant in het pijpje een stuk (ca 2cm) rondhout verlijmd, klein gaatje erin geboord voor een schroefje, en dan heb je dit:

full

(het was een stukje restcarbonpijp, zitten wat witte verfspettertjes op)

Dit kan in z'n geheel in plaats van de antenne in de FF9 gezet worden:

full

Ik heb aan het uiteinde een plakbandje er 3 of 4 maal omheen geslagen, om een mooi klemmende passing te krijgen.

Dan het geheel weer dichtschroeven, module erin, stekkertje erop, en je hebt een 2.4Ghz FF9 met 'normale antenne'

full

De carbon pijp en verlijming zie je niet, dat valt in de behuizing

full

Aan de achterkant zit het dan zo:

full

Enige wat jammer is, is dat het stekkertje net zover uitsteekt dat de zender er, bij normaal neerleggen, nog ietsjes op leunt:

full

Ik ga de beugel dus nog iets bijbuigen zodat ie helemaal vrijkomt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je camera een macro functie heeft kun je dat beter gebruiken voor close-ups :D

Camera? waar:P foto is even snel gemaakt met m`n telefoon+flits, heb nooit wat gesnapt van die foto instellingen.

Die paar foto`s van Rcgroups maken het al een stuk duidelijker. Zondag maar een even gaan solderen en een goeie HowTo maken, verdien ik gelijk een paar punten bij HC :mrgreen:

Back