De Depdart

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RCEFlyer, 11 mrt 2010.

  1. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Tom,

    ziet er leuk uit hoor :)
    Heb je ook al een setupje in huis ?

    Ik zie verschillend mensen dat donkere (grijze ? ) depron gebruiken, daar ben ik altijd jaloers op ;) Erg mooi, maar helaas niet verkrijgbaar bij mij in de buurt. Althans ik heb het nog niet kunnen vinden :(

    Grtz,
    Menno
     
  2. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Leuk draadje Menno,

    Dit kon wel eens de vervanger zijn van mijn totaal kapot gevlogen Holidep.
    wie weet word dit wel de zomer combat rage lol.
     
  3. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    ik heb het bij de kwantum gehaald ik weet niet zeker of het depron is maar er mee bouwen gaar prima (p.s. het is 5 mm. 19 platen in een pak kost 25 euries)

    nee ik heb nog niet echt een set up heb wel wat samengesteld maar een aantal dingen staan nog in back order

    groet tom
     
  4. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    zwart depron

    Menno,

    Zwart depron haal ik in Alphen a/d Rijn. Maar idd niet direct bij jou in de buurt.

    groet,

    Erik
     
  5. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    @Marcel: ja geinig he ? Ook wel wat voor jou :yes:

    @Tom/Eric: bedankt voor de tips, zal nog een verder zoeken. Vind het erg mooi dat donkere ...

    @Bart: ik heb het even nagemeten in Adoe Acrobat Pro. Volgens de tekeningen zou het zwaartepunt hier moeten liggen:

    [​IMG]


    Ofwel: 62,57 - 70.37 mm van de voorste punt van de neuslijst. Hoop dat je er wat mee kan :)

    Grtz,
    Menno
     
  6. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Huh... nou je het zegt, ja de A4 gebruikt, ik moet maar eens nameten of de spanwijdte wel klopt (bouwhok is op zolder, pc staat hier beneden...) en anders ga ik gewoon opnieuw bouwen :) zoveel werk is het niet. Zelfde verhaal als met de Lara, die had ik ook eerst te klein gemaakt - maar daar was het bouwen veel meer werk. Kan ik meteen een paar dingen anders doen die ik nu gaandeweg merkte - heeft te maken met het gebruik van Coroplast.
    Op mijn A4 tekening staan dus anderhalf zwaartepunt, en die schelen bijna een centimeter...

    edit - zie nu pas jouw post. Valt mee, dat zijn de twee punten die er bij mij ook op staan. Misschien is de maatvoering wél goed. Eerst even lunchen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  7. JiB

    JiB Guest

    corroplast is ook gewoon op straat te vinden, als er weer eens een automobilist zo'n reclame bord (citydisplay) aan gort gereden heeft. Je kan dat ongeval ook niet afwachten en voor die tijd het corroplast meenemen. Wel even uitkijken dat je bedrukt spul meeneemt, en niet beplakt met de reclame poster want die krijgt je er erg lastig af.
    5 Euro voor afval betalen maakt een verkoper-tiep erg blij maar is wat mij betreft veel te veel. Maar goed, ieder mag daar het zijne van denken.
    Nu we toch over corro bezig zijn: je kan er ook redelijk makkelijk een KF-vleugel mee maken. Een stripje depron op 50% en het bovenste stukje zodanig insnijden dat de voorlijst mooi rond is. Met plakband oid vastzetten en de achterkant van de step op maat snijden.
    En als laatste: vaak zie je berichten dat corro eerst even met de vlam bewerkt moet worden om een vetlaagje (min of meer het glijmiddel waarmee het uide extrusie machine kwam) te verwijderen. Lijmen zou daarna meter gaan. Wie heeft daar ervaring mee? Smeltlijm wil bij mij nog wel eens loslaten als ik het te koud(?) heb opgebracht.
     
  8. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    leuk dat je die informatie over Coroplast met ons deelt Jib.
    Best als je er dieper op in wil gaan, maar dit draadje gaat over de Depdart ;)

    Wellicht een Coroplast draadje in "verlijming & constructie" openen ?

    Grtz,
    Menno
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ziet er leuk uit zo'n depdart. Geinig ding voor een combat.
    Is er iemand die een filmpje gemaakt heeft??
     
  10. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Morgen, in de sporthal. Prima vliegertje voor zowel binnen als buiten. :yes:
     
  11. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    ik wilde morgen buiten gaan vliegen, maar ik vrees dat het weer roet in het eten gooit :(

    Meestal is er bij ons op de club wel iemand die even wat plaatjes wil schieten of wil filmen, dus als ik ermee buiten ga vliegen zal ik wat materiaal verzamelen en hier posten :)

    Grtz,
    Menno
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Hier issie dan, de Cordart:

    [​IMG]

    We zullen eens zien of en wanneer we dat de lucht in krijgen. Hij kan nét niet hooveren, eventueel heb ik nog een iets zwaardere versie van ditzelfde motortje liggen, en er zit nu een 2c 1000 ma lipo in. dat kan ook een 3c worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hopla, nog even snel één geknutseld voor het raggen in de sporthal morgenmiddag. ;) Ik had nog een voorgesneden liggen dus die snel in elkaar geplakt. Omdat de gemiddelde vlieger in de sporthal geen lang leven beschoren is, is het ook geen kunstwerk geworden. Wel wat extra verstevigingen onder de vleugel (normaliter is alleen de strip van 3x1,5mm in de vleugel voldoende).

    [​IMG]

    [​IMG]
    (op de achtergrond een GeeBee pilonnenracertje 8))

    Totaal vliegklaargewicht 157 gram. 8O Maar wel met een achterlijk snelle setup die eindeloos vertikaal kan en een vliegtijd van ruim 8 minuten bij "normaal" vliegen:
    - Turnigy 2205 1400kV
    - Turnigy Plush 10A ESC
    - Rhino 3S 610mAh LiPo
    - HXT 500 Servo's (2x, dûh)
    - GWS 7035DD Propellor (de echte oranje zijn beter dan de HK zwarte!)

    Variaties op een thema:
    Rhino 3S 360mAh LiPo voor als het nog sneller maar korter moetRhino 2S 460mAh LiPo voor rustig indoor i.c.m. GWS 8x3,8SF prop
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Nou mijn Corodart heeft een mislukte maiden achter de rug. Het ding heeft simpel genoeg niet genoeg pep. Motortje vervangen, en/of toch maar naar 3C ipv 2C...
     
  15. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Indoor was geen succes vandaag, beetje kleiner sporthalletje dan waar we gebruikelijk F3P oefenen. :? Maar buiten bij een dikke windkracht 3 (bijna 4) geen enkel probleem. Hier een filmpje, de start is met de wind bijna in de rug.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Mooie film!! En dit vliegt echt goed hé, is dit de setup die je hierboven vermeldde?
    (soepele handstart!!) ;-)
     
  17. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Yep, die setup. Iets meer dan helf gas en weg. En dat bij ruim windkracht drie en wind mee. 8O Wie geeft er nu om windrichtingen bij Depron vliegertjes. ;) Zoals gezegd, tot een windkracht 5 is er uitstekend mee te vliegen. Daarboven ook wel maar zul je wat meer moeten corrigeren en de staart wat moeten verkleinen.
     
  18. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    @Bart: 2S is inderdaad een beetje weinig. Jij had een 1400 Kv motortje ?
    Dan zou je belast ongeveer (1400 x 7,4)*0,75 = 7770 toeren draaien ...
    Welk propje had je gebruikt ?

    @Sleur: leuk filmpje, vliegt goed :thumbsup: Wat gebeurt er nou bij het opgooien. de Dart draait ineens op de rechterkant, waarna jij overigens goed corrigeert :yes:

    Zie ik nou goed dat je ergens halverweg een beetje zwevend binnenkomt en dan ineens volgas doorgaat ? Genoeg vermogen met jouw setupje ...

    De mijne gaat met een 6x4 propje en een 1700 Kv motortje vliegen, moet dus ook wel lukken :)

    Grtz,
    Menno
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Nou, dat is niet meer na te gaan... is een motortje dat ik al heel lang had en er staat niks op... :(
     
  20. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    mijne heeft gister ook zn maiden gehad is niet helemaal goed af gelopen.
    de dart heeft daardoor een nachtje buiten geslapen.

    [media=youtube]0z50Dos4XbI[/media]

    groet tom.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina