De Eenhoorn van Hachette

Koos, van Harte Gefeliciteerd met je 66e verjaardag :feli:, nog ff en je hebt me ingehaald...;).
Maak er een mooie dag van en ook de felicitaties voor je vrouw.

:feli:Koos, eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en het is goed om je weer bezig te zien.
Door al dat gereis hebben we je bezigheden gemist :):)

Noch steeds de leukste scheepswerf om aan't slag te gaan. :thumbsup:
Dank je mijn vriend :) het is inderdaad lekker om zo bezig te zijn
Heb ik ook wel eens gedaan.......later bleek de rest van de familie het toch niet helemaal te waarderen.:hammer::banana:
Ach Mees, dat is een kwestie van geven en nemen toch ;)
Koos, van Harte Gefeliciteerd met je 66e verjaardag :feli:, nog ff en je hebt me ingehaald...;).
Maak er een mooie dag van en ook de felicitaties voor je vrouw.
Dank je Piet, ook namens mijn vrouw enne wat dat inhalen betreft ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren :p
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ..!!
Dank je Boris :thumbsup:
:feli:Koos, eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en het is goed om je weer bezig te zien.
Door al dat gereis hebben we je bezigheden gemist :):)
Dank voor deze mooie woorden Peter :worship:
Dank je Tim :)

En voor de rest ook iedereen bedankt voor de berichtjes, likes en al wat meer……

Gr Koos

Gefeliciteerd met je verjaardag Koos:feli:
Dank je Hans, goed om weer eens iets van je te horen, is alles weer wat naar wens ???

Vandaag toch een lekkere productieve dag gehad, het weer is lekker dus de lijm droogt best wel snel zodat er maar liefst vijf gangen aangebracht konden worden:
EFF9EBB2-5BF0-4D4C-B350-905C87ED1377.jpeg

50592089-D130-4166-BAEA-92D04ADD9080.jpeg

FF68B782-B7D3-4920-8645-52E9D9A9CC88.jpeg

De tweede laag bestaat uit linden latjes van 1x5 mm dus deze zijn heel goed te verwerken

Tot slot voor vandaag werden de laatste instekers geplaatst:
DF7EB936-D75C-4AB0-B937-170DA39CD920.jpeg

En zo staat deze er bij in het droogdok, klaar voor de volgende acties, maar dat is weer iets voor de volgende keer….

Gr Koos

Allemaal weer bedankt voor de likes en de opbeurende reacties, dat doet je toch weer goed ;) zo goed zelfs dat de romp met de tweede beplanking klaar is :yes:
Sterker nog hij is zelfs al in groffe lijnen geschuurd:
39C54816-DA42-4A37-AC50-8D49AB6C6D47.jpeg

Het was ff zweten maar ze staat er best wel strak bij, vind ik:
BC038960-BBE6-42D2-9882-DA76A87F7A3E.jpeg

BF6321D0-1E4F-4BCC-A217-9F7BE10A88C4.jpeg

Aan de boeg nog wat meer schuurwerk zie ik wel…..

De volgende keer gaan we verder met deel #46, dan komen de kanonnekes aan de beurt, maar dat is weer iets voor later……

Gr Koos

Hoi Koos,
Ik heb nooit echt de kit van de Eenhoorn goed bekeken. Is de basis van deze kit van een ander bestaand model zo ver je weet? Die rompvorm komt erg overeen met Soleil Royal van Mantua....

@Ptèr aan het begin (zie pagina 1) heb ik hier het volgende over geschreven:

In de “info” boekjes staat het volgende te lezen over de oorsprong van deze Eenhoorn:
b93e9e92-a78b-41c1-a41f-2198d315928f-jpeg.455971

Hier word dus verwezen naar het schip Le Brillant als inspiratie

Meer weet ik er ook niet van ;)

@Ptèr aan het begin (zie pagina 1) heb ik hier het volgende over geschreven:

In de “info” boekjes staat het volgende te lezen over de oorsprong van deze Eenhoorn:
b93e9e92-a78b-41c1-a41f-2198d315928f-jpeg.455971

Hier word dus verwezen naar het schip Le Brillant als inspiratie

Meer weet ik er ook niet van ;)
Le Brilliant was en Franse tweedekker van de Franse marine met zo'n 60 tot 66 stukken aan boord. Ze is gebouwd in Le Havre in 1689-1690 en heeft inderdaad model gestaan voor de Eenhoorn van Kuifje. Op de foto een model van Le Brilliant, je kan de gelijkenis goed zien,(de Eenhoorn zelf is een fantasie schip wat dus niet echt bestaan heeft)
Brillant-MnM_7_MG_6-IMG_5921.JPG

Back