Zo,het is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst geupdated heb.
Ik had het erover dat ik de Storch eind januari vliegklaar wilde hebben en dat is ie
De losse onderdelen van het landingsgestel die vastgelijmt moesten worden zijn vastgelijmt!
Ook de speling waardoor de wielen heen en weer konden bewegen is eruit gehaald d.m.v een vulplaatje tussen de onderste stangen(1mm messing plaatje ertussen als opvulling)zodat de wielen goed sporen en niet meer heen en weer zwabberen!
Ik hoop alleen dat de meegeleverde veren sterk genoeg zijn om de landingen op te kennen vangen want als ie helemaal in elkaar is gezet zakt het kistje al aardig ver door het landingsgestel!(praktijk moet het bewijzen)
Ook de beglazing zit er allemaal op en dat was een hele klus om dat goed voor elkaar te krijgen.
Het deurtje laat ik los in de scharniertjes zitten en kan op slot gedaan worden door een slotje zodat deze niet meer open kan.
Het voordeel hiervan is is dat ik dan lekker met die grote handen van me overal makkelijk bij kan!
Ook de bovenste beglazing kan eraf voor het aansluiten van de servo's d.m.v stekertjes!!
Ook de struts die op de staartvakken zitten zijn gemonteerd.
De bevestiging heb ik anders gemaakt dan als het origineel maar ja wat geeft het,het is tenslotte een semi schaal kistje.
Ik vondt dit ook een mooie manier van bevestigen.
Ook de servo is gemonteerd voor de gasregeling!
Ook is het heklicht(lampje) gemonteerd in het richtingsroer en dat werkt echt(moet het nog wel op en elektronische aan/uit schakelaar aansluiten dat via de ontvanger aan uit gezet kan worden).
Ook de luikjes zitten erop om toegang tot de hoogte en richtingsroerservo te verkrijgen.
Alle aansluitkabels zijn ook gemaakt (en gelijk op lengte) omdat deze langs de zijkanten en langs de kopse kanten van de rompspanten naar beneden moeten worden gevoert naar de ontvanger.
Ook heb ik de afgelopen week de motor is even aan de praat gekregen om te kijken hoe die liep!
Het koste even wat moeite om het torretje aan de praat te krijgen(had een tijdje stil gestaan) maar na en paar keer pruttelen liep het torretje weer zoals ik hem op de testbok had laten draaien.
De uitlaat die ik had gemaakt dempte uitstekend maar na ongeveer een minuut lieten een aantal solderingen los.
Ik had dat wel verwacht omdat ik het uitlaat potje met loodgieters soldeer in elkaar geflanst had maar ja het was het proberen waard!
Ik heb het potje nu met zilverhardsoldeer gesoldeert m.b.v een grote gasbrander en dat is goed gelukt!
Moet wel zeggen dat je dat roodkoper ook echt roodgloeiend moet stoken voordat de soldeer gaat vloeien.
De kist moet nog verder aangekleed worden maar is dus zoals eerder gezegt vliegklaar.HOEWEL?
Ja,hij zou vandaag zijn eerste hopjes hebben kunnen maken maar ik heb m'n zender van de week(ik heb hem alweer terug) naar de reparateur laten sturen omdat 2 kanalen elkaar stoorde tijdens het onafhankelijk bewegen van de servo per kanaal.
Er zijn 2 nieuwe potmeters ingezet en het zendertje is gelijk opnieuw geupdated.
Hartstikke fijn ja maar alle,JA ALLE instellingen zijn eruit en moeten opnieuw erin gezet gaan worden.
EN DAAR BEN IK GEEN HELD IN dus dat vliegen wordt hopenlijk volgend weekend(kan ik verder met de afwerking toch).
volgend weekend(als het weer het toelaat) foto's van de in elkaar gesleutelde Storch op het veld!
Ook heb ik(en dit is

) mijn Burda Piper met een kleine bijbetaling van de andere mede modelvlieger geruild voor een juweeltje van een motor.
Deze gaat op een pionierskistje komen te zitten( misschien de DH2.mag wel hé Teus).
Zo,dat was ie weer voor vandaag
Mvgr hans