De kleine Fox van Top-Rippin bouwverslag

Ik heb Top Rippin al gemaild want ze hebben het verkeerde ringtingsroer meegestuurd, ik zou niet weten hoe je deze er op krijgt, of ik zie iets over het hoofd, het is precies verkeerd om volgens mij.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is blijkbaar en compleet verkeerd exemplaar.
Fox2View.gif

Zo moet het normaal.

Verder veel succes met je Fox, ik probeer het te volgen;)

tja... er gebeuren vaak nog stoten dat ik nog achterover val...

Ja ik heb nog niks gehoord maar ik heb het zelf maar opgelost.

full

ondertussen ook de servo ingebouwd is wel een gepriegel zeg.

full

en de vleugeltips in model geschuurd.

full

Hier, zie je nou wel! Je wordt vanzelf een echte modelBOUWER :-)
Netjes opgelost. Dat voelt lekker toch?

Je hebt heel goed bezig. Ziet er echt goed uit!
Heb het het mooi opgelost zo te zien.

En het woord dat je zoekt= cockpitkap of canopy ;)

Ik heb een vraag over scharniertape, ik heb het e.a gelezen op het forum, er word veel verschillende tapes gebruikt, maar wat is nou het beste?

Ik las dat iemand leukoflex gebruikt van de apotheek.

ik gebruik bij kleine toestellen gewone tape :) doorzichtige uit de aldi :p werkt prima tot 2m span toestellen.

Ik heb de cockpitkap in elkaar gezet met dubbelzijdig plakband, dat is wel aardig gelukt maar het witte randje aan de buitenkant dat is matig, maar hoe doen jullie dat en waar mee?

full

Afplakken met goede masking tape (bijv. die van Tamiya), heel licht opschuren met korrel 400 en dan met een kwastje en gewone witte hoogglans verf.
Het kan vast veel ingewikkelder, duurder en een fractie mooier maar ik ben van de "huis tuin en keuken oplossingen" :-)

Het wordt dan zoiets (ik heb de kap ook met dubbelzijdig tape op het frame vastgezet trouwens):

080724ASW3.jpg

Nou heb ik even de vleugels aan de romp gedaan , hier word een verenstalen pen van 6mm gebruikt, ik vind de pen erg zwaar "68 gram"
maar de aansluiting aan de romp is ook niet van een goede nauwkeurigheid, maar ja zal wel aan de prijs liggen.

full

Ik zit al een tijdje te kijken hoe je nu de achtervleugel kunt vastmaken,
de romp is daar helemaal dicht, hoe kun je daar een moertje of iets dergelijks in vast maken om daar de vleugel op vast te schroeven?

full

Ik zou overwegen het schuine gedeelte open te frezen (wat onder je hoogteroer zit.
De randen wel laten staan vanwege de stevigheid.
Dan kan je via dat gat je moertje kwijt en je kan je hoogteroer er door aansturen denk ik.
En je heb gelijk een koelgaatje voor de accu regelaar en motor mits je voor ook een gaatje maak.

Misschien heb je er wat aan.

Ik weet niet of je kielvlak van achter open is maar dan kan je daar ook een moertje door hengelen.
Je moet toch eerst een gat dwars door het stabilo in de romp boren.
Maar ik vraag me alleen af waarom er een boutje in moet.
Wil je het demontabel maken of is een andere methode ook goed?
Ik zou de romp goed ruw maken en met epoxy vastlijmen
Mocht je dat te slap vinden kan je er altijd nog 2 koolstof pennetjes door boren en vast lijmen.

Lijkt mij een goed idee, ja ik dacht kun je de instelhoek meten en dan eventueel later er iets tussen doen, maar ja kan je natuurlijk ook van tevoren doen en dan stabilo vast lijmen

Ik heb mijn spullen binnen gekregen van Hobbycity en het ziet er allemaal goed uit, er is zelfs een reserve asje bij gedaan, maar snap niet waar die rubbere ringen voor zijn?

full

Ook nog de achtervleugel en richtingsroer bespannen, wat is dat een moeilijke klus zeg, maar dat zal wel wennen, die zwarte stikkers zaten in de doos, ik dacht die doe ik maar op het richtingsroer.

full

Ja het gaat bij mij niet allemaal zo snel als bij bouwverslagen van anderen.

Back