de kriek is klaar

hallo ruben

de pomp die origineel in de krick zit is er eentje van graupner

1951.jpg

het nadeel is dat der plastieke (flinterdunne)tandwielen in zitten
1 korreltje zand en het is einde verhaal met die pomp
een nieuwe geeft geen oplossing want het probleem blijft bestaan
ik had een motor met een ander type pompje met wel metalen tandwielen
maar dan weer een shit koppeling
en zo is het met die boot wel altijd iets wat niet goed werkt
daarom ik zou er graag eens eentje zien die wel kan varen en duiken

groetjes raf
 
hallo

ha daar is die krick van lex naartoe gegaan
ik wist dat lex er ooit eens eentje gebouwd had die het wel deed
maar hij was verkocht naar ?????
en sinds dien was die boot spoorloos
een kat ene kat noemen er zijn er veel van verkocht maar er zijn er maar weinig die varen
voor dezelfde prijs heb je een robbe VIIC met al zijn fouten maar waar je wel een goed werkende boot van kan maken
met normale onderdelen die je ook nog 1 jaar nadat je die boot gekocht hebt kan vervangen of kopen
een revell boot kost je minder ellende om deze om te bouwen dan heel die krick boot
ik durf er geen prijs meer op te plakken van hoeveel deze boot reeds gekost heeft
want dan denk ik dat hij zijn gewicht in goud meer dan waart is zelfs in deze crisistijden

maar ik volhardt in mijn pogingen om er toch een buikbare boot van te maken

groetjes raf
 
hallo

vandaag een groot packet van norbert met taxi post aan gekomen
materiaal voor amedeo en een nieuwe pomp en duikregelaar
de kriek gaat dus nu zijn definitieve hart krijgen en hopelijk gaat de transplantatie zonder problemen verlopen (zal wel nie bi deze boot)
dan kan ik reeds op 1 motor varen en beginnen met proef duiken in het basin
zou het dan toch nog gaan lukken met deze boot ????

niet te ver vooruit gaan kijken en stoppen met dromen hahahaha


groetjes raf
 
Laat eens denken!!!

Nuja, als deze transplantatie gelukt is zal de volgende probleem wel opduiken.
Trouwens Raf, da is toch niks nieuw aan deze boot, he he he
 
hallo carlo


die boot kost reeds meer dan die nieuwe van robbe
er zitten nu allemaal nieuwe onderdelen in allemaal van norbert of het beste wat er op motoren gebied te krijgen is
als hij nu nog niet werkt dan weet ik het echt niet meer
dan ben ik wat kennis uitgeput en financieel ook hahahahahaha
toch wat deze boot aan gaat
want hoeveel geld kan je blijven steken in een van oorsprong slecht produkt
om het toch aan het varen te krijgen

dan maar verder met de volgende leukere projecten die ikzelf ontwerp en die gek genoeg haast niets kosten en het wel doen

groetjes raf
 
hahahaahah raf geef het toch op haal alles eruit en geef hem aan mij en ik maak er een mooie stand model van voor je hahahahah nog even door gaan en je had een echte kunnen kopen voor dat geld !!! grt.theo
 
Raf,

dat ding komt nooit klaar!
Of jij moet honderd worden!
Theodorusjex heeft gelijk, stop ermee.
Zet hem op de kast en kijk er nooit meer naar.

Hein
 
hallo

als koppige belg kan en wil ik dit niet aannemen hahahahaha
hij moet en zal varen al moet ik er 200 voor worden
het zal dan wel de enige kriek ter wereld zijn die duikt en vaart maar soit
het materiaal dar er reeds is uitgehaald daar kan je reeds een grote doos mee vullen
want er heeft reeds van alles in gezeten
het is geen wegwerp materiaal hoor alleen die graupner pompjes die liggen in de vuilbak want dat is prul
wacht maar als de pomp er in zit ga ik proef duiken maar eerst nog effe gras maaien vandaag

groetjes raf
 
hallo

vandaag de nieuwe pomp op zijn plaats proberen te passen
grrrrrrrrrrr ik heb de 7 mm die de pomp langer is kunnen vinden (lijk de regering hier wel)
maar nu is het tech rek zo verzwakt dat het in 2 gebroken is
nu maar terug oude manier om het te verstevigen door er drie inox draad stangen in te zetten
zo krijg ik weer wat meer ruimte maar weer kans op kort sluitingen ?????
daar sommige onder delen niet in een doosje zitten maar gewoon naakte printplaat zijn met onder delen er op
maar eens eerst zie hoever ik kom met het aansluiten van de pomp
nieuwe koppel stukjes moeten draaien want de pomp darmen zijn dunner dan die ik normaal gebruik
en doordat de aansluitingen van deze pomp aan 1 kant naar buiten komen moet ik ook de aanzuig leiding verleggen
dus nog eventjes bezig met deze verbouwing

groetjes raf
 
hallo

de pomp zit op zijn plaats maar je kan het reeds raden
nu is de ats 2 mm te hoog ?????
dan maar terug grijpen naar mijn zelf bouw sturing
deze is iets lager doordat ik andere relais heb gebruikt
de water melder heb ik toch niet van doen daar de boot langs buiten ontlucht
nu de bekabeling nog doen en dan hoop ik dat ik tegen zondag kan duiken
varen kan maar op 1 motor daar nummer 2 nog niet binnen is
en als die binnen is dan zullen er wel weer problemen ontstaan hahahaha

groetjes raf
 
Het heet niets voor niets de kriek.
Raf, ik zou maar eens een excorsist laten komen want die boot is vervloekt denk ik.

Raf schreef:
nu maar terug oude manier om het te verstevigen door er drie inox draad stangen in te
zetten zo krijg ik weer wat meer ruimte maar weer kans op kort sluitingen ?????

Is het geen mogelijke optie om die draadstangen te isoleren door er een stukje krimpkous
erover te doen?

Groetjes
 
hallo carlo

een excorsist ?????
de draad stangen kunnen niet worden geisloleerd daar er luster klemmen op zitten
je zal het wel zien aan de vijver ooit eens hahahaha
maar het probleem is reeds opgelost
door de nieuwe sturing komt er niets meer in de buurt van de draadstangen

groetjes raf
 
Beste Raf, Er zit wel iets in wat Carlo daar zegt over die exorcist. Maar ik heb ook ergens gehoord dat vrouwen en kippen aan boord ongeluk brengen. Is er per ongeluk geen van je chihuahua's in je boot verdwaald. Wanneer heb je die voor het laatst allemaal geteld.
Groetjes, Jos
 
hallo

vandaag de stuurboord motor getest
GRRRRRRRRR de koppeling loopt warm en ze komt los
ze staat onder een kleine hoek daar ze nu nog niet met de originele motor is uitgerust
maar of het met de nieuwe gaat verbeteren ????,
om de goed koop zitten er nu bij koppelingen geen zeskant maden schroefjes meer bij
maar van die brol met een gleufje
ik zal dus genoodzaakt zijn een zakje maden schroefjes er bij te kopen
de water leiding licht nu op zijn plaats en vandaag ga ik de relais verbinden die de pomp stuurt
weer verder met de ellende

groetjes raf
 
hallo

vandaag de zender voor de kriek dan maar geprogrameert
eerst de relais er in gezet en aangesloten wat wonderlijk geen problemen gaf (ik verwacht er dus nog wel)
daarna begonnen met het programeren van de MC12
jongens wat een zooi is dat
eerst zoeken in welke modus en boten zit er niet bij hahahaha
dus dan maar car modus
dan kan je kiezen hoe je de gas en richtings roer en heel de mikmak wil hebben
dus modus 4 was zowat het beste wat me uit kwam
en dan de 3 vrij te programeren mixers
jongens daar is over na gedacht hoor
ik heb dus zelf 2 potmeters bij gebouwd en wonderlijk gaven deze geen problemen met programeren
maar dat schakelaartje van graupner zelf was niet te doen
daar heb ik dus twee mixers voor moeten gebruiken
1 voor vol en de andere voor leeg te pompen
de derde mixer op een potmeter die vervangt de diepte roeren die normaal op een stick staan
dus heb ik
links up/down de gas
rechts lf/ri het richtings roer
links lf/ri is uitgeschakelt en is gemixt met kanaal 7 duiken en de tweede mixer stijgen
rechts up/down is uitgeschakelt en gemixt met kanaal 5
waarom nu heel dit gemix
wel de ontvanger is maar 4 kanaals en daardoor heb ik de kanalen 2 en 3 moeten mixen om zo de boot net zoals al de andere met de zelfde bediening te kunnen sturen
anders vergeet ik weer wat wat was hahahaha en blijft hij domweg op de bodem liggen

dat was het weer voor vandaag
morgen stekkertjes halen dan kan ik op 1 motor proef varen en kan ik het duiken beginnen te testen

groetjes raf
 
hallo


toch nog eventjes verder gedaan
de servo's vast gezet ;was wel belangrijk
dan heel de bekabeling op zijn plaats proberen te krijgen
de pomp motor aan gesloten (kan nog niet getest wegens geen stekker)
antenne over heel de lengte van de wtc gespannen
er zit nu wel veel in het rompje
2 servo's van die mini maar geen micro
4 kanaals ontvanger
stuurprint voor de pomp
twee relais
de pomp
twee motoren waarvan eentje nog zonder vertraging
twee regelaars
en een accu met 6 cellen waar ik er twee nog van recht op kan zetten
misschien dat ik toch nog die derde servo voor de voorste duik roeren er bij in krijg
door de plaats die ik dan win al zal het heeeeeeeeeeel krapjes worden
de duiktank komt dan 1 cm naar voor wat dan weer niet goed is voor de balans tijdens het duiken
een minder mooie oplossing is de servo vooraan in de wtc buis te monteren en met een stang naar buiten door te voeren en zo de verbinding te maken met de voorste duikroeren
maar dan moet er een andere ontvanger in of de roeren dubbel aan sturen met de achterste
deze achterste wel alleen op de duikregelaar

nog veel werk dus we zien wel wat het wordt
maar eerst duiken en varen op de BB motor en kijken wat het wordt

groetjes raf
 
en nu heb ik heerlijk naar
down periscope gekeken op een dvd
en die balbao begint erg op een gato te trekken hahaha

groetjes raf
 
Back
Top