raf
Forum veteraan
hallo hein
wat je bedoelt maar dan omgedraait
dus hier de uitleg
een as van 4 mm heeft een groter oppervlak dan een as van 2 mm
hier door is de wrijving door het vet dat in de as zit veel groter alsook de wrijving in de bussen
een 2 mm as raakt bijwijze van spreken maar voor de helft van het oppervlak(klopt niet helemaal maar geen tijd om te berekenen)
daardoor geeft een as van 2 mm minder wrijving dan een 4 mm as en heeft een motor er minder problemen mee om deze rond te krijgen
de schroeven zijn juist op maat dus deze zijn niet verkeerd
de accu's is al uitgelegd omdat ik een zeker rpm moet halen om uberhaupt vooruit te komen
de motoren wegen 32 gr dus zijn zeker niet te zwaar en die 150 watt is de max die één motor verbruikt en daar zit ik nog lang niet aan dus de prop's kunnen nog groter
als ik straks thuis kom het verbruik eens meten op de twee motoren want dat heb ik nog niet gedaan
een ander probleem met de assen is dat als je begint te varen het vet in de assen nog koud is en dus moeilijker rond te krijgen is
dit maakt allemaal dat de motor het moeilijker heeft om de assen prop kombinatie rond te krijgen
deze motoren hadden nog kleiner gekunt of ik had er kunnen kopen met een hoger toerental per volt dan had de accu ook wat kleiner gekunnen (minder cellen)
maar als je op de robbe site naar de motoren gaat kijken zie je de bomen door het bos niet meer zoveel keuze is er
en tracht daar dan maar eens de juiste motor uit te halen
deze combinatie vind ik zoals ze nu is redelijk en deze blijft er ook in zitten want ze passen
wat ik dus liever had gezien was dat hij wat sneller had gevaren dan hedden er een paar celle uitgekunnen wat de stabiliteit tengoede was gekomen
maar dat is dus niet het geval en moet er weer getrimt worden straks
gr raf
wat je bedoelt maar dan omgedraait
dus hier de uitleg
een as van 4 mm heeft een groter oppervlak dan een as van 2 mm
hier door is de wrijving door het vet dat in de as zit veel groter alsook de wrijving in de bussen
een 2 mm as raakt bijwijze van spreken maar voor de helft van het oppervlak(klopt niet helemaal maar geen tijd om te berekenen)
daardoor geeft een as van 2 mm minder wrijving dan een 4 mm as en heeft een motor er minder problemen mee om deze rond te krijgen
de schroeven zijn juist op maat dus deze zijn niet verkeerd
de accu's is al uitgelegd omdat ik een zeker rpm moet halen om uberhaupt vooruit te komen
de motoren wegen 32 gr dus zijn zeker niet te zwaar en die 150 watt is de max die één motor verbruikt en daar zit ik nog lang niet aan dus de prop's kunnen nog groter
als ik straks thuis kom het verbruik eens meten op de twee motoren want dat heb ik nog niet gedaan
een ander probleem met de assen is dat als je begint te varen het vet in de assen nog koud is en dus moeilijker rond te krijgen is
dit maakt allemaal dat de motor het moeilijker heeft om de assen prop kombinatie rond te krijgen
deze motoren hadden nog kleiner gekunt of ik had er kunnen kopen met een hoger toerental per volt dan had de accu ook wat kleiner gekunnen (minder cellen)
maar als je op de robbe site naar de motoren gaat kijken zie je de bomen door het bos niet meer zoveel keuze is er
en tracht daar dan maar eens de juiste motor uit te halen
deze combinatie vind ik zoals ze nu is redelijk en deze blijft er ook in zitten want ze passen
wat ik dus liever had gezien was dat hij wat sneller had gevaren dan hedden er een paar celle uitgekunnen wat de stabiliteit tengoede was gekomen
maar dat is dus niet het geval en moet er weer getrimt worden straks
gr raf